K I can give a character descriptions I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can recognise simple descriptions I.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
We are in it together Living well with dementia the East Midlands. Keeping people with dementia and their carers at the heart of the regional strategy.
Advertisements

I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Obiettivo: To be confident when describing yourself and others
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
L’albero della famiglia
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.2-1 Punto di partenza The verbs conoscere and sapere both mean to know. The choice of verb depends on its context.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Ripasso di captitolo 6 Il passato prossimo.
Ripasso di captitolo 6 Il passato prossimo. In Italian the passato prossimo expresses completed actions that happened a short time ago. In Italian this.
The six blind men and an elephant in the classroom IV E Liceo A.Modigliani Padova prof.Elianda Cazzorla.
Example instruction Instruction Name Meaning (RTL Language) ADD R1, R2, R3 AddRegs[R1]
Gli studenti saranno in grado di usare limperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: 1.Che programma televisivo hai guardato ieri?
Che cosa ti metti per…? Obiettivo: To be able to say what you wear for different occasions using the verb mettersi correctly venerdì il 20 settembre.
Welcome Emilia Quaranta. What we are going to do: Explore a range of activities for use in teaching languages.
Emma Project INCONTRO
Our goal – to understand how to use adjectives in simple sentences.
Name this famous bridge which spans the Arno river in Florence: a)Ponte dei sospiri b)Ponte Vecchio c)Castelvecchio Bridge d)Ponte della Libertà
Guardate le seguenti due frasi:
Italian Regular Verbs Italian Regular Verbs Regular or irregular?? Italian verbs are either regular or irregular. Italian irregular verbs MUST be memorized…
Lezione 3: Che cosa fai di bello?
Più aiutarmi? / Puoi aiutarmi? Can you help me? (formal/informal) Come?What? Pardon me? Certamente / DaccordoSure / OK Ho finitoIve finished Non ho finitoI.
Italiano 6 Test review – Days, Dates, Months, Seasons, Weather Press View Slide Show. Then click through the slide show and review the various topics.
La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.
Obiettivo: To describe yourself
Unit 3 Presentazione Anne sta rispondendo ad un ricevuto Da una amica. Dialogue Read Listen Translation.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Oggi è _____________________ Fate Adesso: 1.hair 2.My eyes 3.Where are you from? (formal) 4.My hair is brown. 5.My birthday is the 2 nd of Jan. 6.I am.
Essere avere To Be To Have.
Water is life - Water, our lives
If all the Thomas DVDs are this
FARE ADESSO Describe the people in the picture in three words in Italian. Think of their size compared to each other, colors of their clothes.
Aggettivi Possessivi ITL 7.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
1 2 3 Il nome del Voki ________________ Città _______________ Lavoro _______________ Interessi __________________ Il nome del Voki ________________ Città
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
Using adjectives in Italian.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
YOUR ITALIAN CV Step-by-step guide to create CURRICULUM VITAE in Italian language.
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
Io sono italiana e Lei di dov’è? Io sono inglese e Lei di dov’è?
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Pronomi personali di forma tonica
Fate adesso (Answer the questions in full sentences)
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Italiano 6 Mid-Year Cumulative Exam Review Tuesday, January 28th Press “View” and “View Slide Show”. Then click through the slide show and review the various.
POSSESSIVE ADJECTIVES and POSSESSIVE PRONOUNS are usually compound forms which include a definite article that cannot be translated into English.
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
Oggi è il dodici febbraio 2015.
I giorni della settimana
Interview With Galileo Galilei By: Hunter Clark & Marshall Saunders.
Talking about yourself
Oggi è il tredici febbraio LO SCOPO: Parliamo!! FATE ADESSO: Tirate fuori le vostre ricette e studiate per 5 minuti.
Ris# 131 lunedì18/05/15 Tempo:___________________ Answer the questions in complete sentences 1)Come si chiama tuo fratello/ tua sorella? 2)Hai gemelli.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Oggi è mercoledì il trenta ottobre 2013 Oggi è mercoledì il trenta ottobre 2013 Lo scopo:. Come si chiama il tuo personaggio preferito? Com’è? Fate Adesso:
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
WRITING – EXERCISE TYPES
Oggi è lunedì il dodici novembre 2013
Jobs and occupations What do they do?
Oggi è martedì il ventinove ottobre 2013
Oggi è lunedì il ventotto ottobre 2013
המים בגוף האדם. מגישות:קרישטל אירית אנגיל עירית.
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Per descrivere il carattere
Transcript della presentazione:

K I can give a character descriptions I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can recognise simple descriptions I can copy Italian sounds without needing written support I can follow simple classroom instructions. I can recognise colours I can find patterns in Italian. I can repeat Italian words with support Qual è il tuo obiettivo? Il mio obiettivo è ….oro…..argento…..bronzo

Translate the sentences into English 1.Ho I cappelli castani, ondulati e gli occhi castani 2.Hai I capelli corti, ner e porti gli occhiali 3.Ha I capelli lunghi, neri et porta gli occhiali da sole 4.Sono quasi calve. Ho la barba e I baffi Ho finito! Write 2 of your own sentences

Si chiama…..? Si! Non!

INTELLIGENTE

CHIACCHIERONE

CATTIVO

DIVERTENTE

TRISTE

OTTIMISTA

PESSIMISTA

SIMPATICO

ANTIPATICO

TIMIDO

AGGRESSIVO

VANITOSO

SOCIEVOLE

SPORTIVO

PIGRO

Come sei? Pienso che sono abbastanza sportiva e simpatica pero non sono timida

NomePositivoNegativo Gino Antonia Luisa Cinzia Mario Annamaria