If all the Thomas DVDs are this

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Trieste, 26 novembre © 2005 – Renato Lukač Using OSS in Slovenian High Schools doc. dr. Renato Lukač LinuxDay Trieste.
Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
NAIROBI POLO CLUB MARIA BENCIVENGA MEMORIAL TROPHY.
Obiettivo: To be confident when describing yourself and others
Lezione Uno Conversazione basica.
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
I verbi riflessivi.
Buon Giorno!.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.2-1 Punto di partenza The verbs conoscere and sapere both mean to know. The choice of verb depends on its context.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
2000 Prentice Hall, Inc. All rights reserved. 1 Capitolo 3 - Functions Outline 3.1Introduction 3.2Program Components in C++ 3.3Math Library Functions 3.4Functions.
Lecturer - Luisa Romano BENVENUTI!. Lecturer - Luisa Romano OBJECTIVES: Say your name Say where you are from Ask where you can buy typical Italian products.
I Saluti Le Presentazioni.
Common Words and Phases 3 Parole e Frasi Comuni 3 Signora Patterson.
Example instruction Instruction Name Meaning (RTL Language) ADD R1, R2, R3 AddRegs[R1]
Signorina Mangiafreno
Dr. Piera Carroli, Convener and Lecturer Italian Studies Program
Emma Project INCONTRO
Name this famous bridge which spans the Arno river in Florence: a)Ponte dei sospiri b)Ponte Vecchio c)Castelvecchio Bridge d)Ponte della Libertà
TELEFONO CELLULLARE E SACRA BIBBIA CELLULAR PHONE AND HOLY BIBLE.
Guardate le seguenti due frasi:
Più aiutarmi? / Puoi aiutarmi? Can you help me? (formal/informal) Come?What? Pardon me? Certamente / DaccordoSure / OK Ho finitoIve finished Non ho finitoI.
La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.
Obiettivo: To describe yourself
Unchain my heart baby let me be Cause you don't care please set me free Libera il mio cuore, bambina, lasciami vivere perchè non ti importa, per favore.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Essere avere To Be To Have.
Water is life - Water, our lives
Common Words and Phases 1 Parole e Frasi Comuni 1 Signora Patterson.
K I can give a character descriptions I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can recognise simple descriptions I.
FARE ADESSO Describe the people in the picture in three words in Italian. Think of their size compared to each other, colors of their clothes.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
ABBA: THANK YOU FOR THE MUSIC
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
Oggi è il trenta gennaio
Buongiorno a tutti! Buongiorno Signorina Saunders Come va? Molto bene,
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
Io sono italiana e Lei di dov’è? Io sono inglese e Lei di dov’è?
Canta: Daniele Falaschi
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Italian First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Italiano 6 Mid-Year Cumulative Exam Review Tuesday, January 28th Press “View” and “View Slide Show”. Then click through the slide show and review the various.
 Da fare ora:  Con I compagni di classe chiedete: › A) Come stai? › B) Com’è stato il lungo fine settimana? › C) Cosa hai mangiato durante il giorno.
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
Italiana Early Level Greetings.
Talking about yourself
17 settembre 2014 EQ: How do you greet people and exchange personal information using formal and informal expressions/gestures? Obbiettivo: SWBAT imitate.
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
Che ora è? Che ore sono? Telling time. Fate Adesso: If you were to stop someone on the street to ask the time how would you get their attention? If you.
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Oggi è il nove settembre 2015 Obbiettivo: Use appropriate Italian greetings and leave taking in a variety of scenarios. Fare adesso: You are in the hallway.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Un furto !. Hai 5 minuti per memorizzare le espressioni seguenti Pronti ???
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
Telling the time in Italian
Ciao 1. ciao 2 ciao 3 ciao 4.
Ciao.
Pitch your project Please complete the following information 1. Name:
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Transcript della presentazione:

If all the Thomas DVDs are this price, how many would I need to order to get free delivery? Prezzo: EUR 7,65 Spedizione gratuita per ordini sopra EUR 19

Il mio obiettivo è ….oro…..argento…..bronzo K I can ask and answer simple questions about how I am and my name I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can answer simple questions about how I am and my name I can copy Italian sounds without needing written support I can follow simple classroom instructions. I can adapt simple sentences I can find patterns in Italian. I can repeat Italian words with support Mi obiettivo e Oro argento bronzo Qual e il tuo obiettivo Qual è il tuo obiettivo? Il mio obiettivo è ….oro…..argento…..bronzo

Ciao! Students guess how to introduce self – names and greetings

Come stai? …grazie, e tu? Benissimo! Bene! Cosí cosí! Male! Malissimo! Ask partner. With worksheets ask and give name. Find famous pair and have discussion. …grazie, e tu?

Ciao, mi chiamo Lisa. Ciao, come ti chiami?