Lingua Inglese II (6 Cfu) Global Englishes A.A. 2014/15 Dott. Enrico Grazzi

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

1 Quale spazio per uneducazione plurilingue nella scuola di oggi? Firenze, 30 settembre 2011 Silvia Minardi.
Unita didattica EDUCATION CLASSE: 4° anno Liceo Socio-Psico-Pedagogico
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
Certificazione di lingua Inglese livello “Starters”
ESPERIENZE CLIL – IC DIOTTI - CASALMAGGIORE
TUTORIAL PER L’APPLICAZIONE AURASMA
Indirect Object Pronouns
Che cosa ti piace fare? Itl 7.
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
L’Unione Europea e la Scuola da anni hanno stretto un patto e per colmare il divario di apprendimento fra le diverse realtà didattiche dei vari Paesi,
Dispensa comprensiva di esercizi audio (lezione 4-modulo 2)
Wind power Energia eolica
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
EMINEM CINDERELLA MEN Cinderella man Send the fellow Shady dang came to wrap the game up in cellophane, Raise hell from hell he came, But didn't come.
Must (dovere) Funzione e uso.
I giorni della settimana
TRINITY and CAMBRIDGE ENGLISH CERTIFICATES
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Let It Be Let It Be – Beatles 1969.
Demonstrating Possession
Scienze dell’Educazione e della Formazione a.a Silent Letters.
Talking about yourself
Love, Love, Love. Love, Love, Love. Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung. Nothing.
1 LINGUA INGLESE 1 LLEM Introduction to the triennio Lesson 2A A.A
Sett Le parole simili Cognates Unit 1. Sett Le parole simili (cognates) What is a cognate? A word that has similar spelling and meaning in.
Il Calendario.
Università degli Studi di Cassino e del Lazio Meridionale Dipartimento di Scienze Umane, Sociali, e della Salute Lingua Inglese a.a (Dott. Saverio.
- (Long To Kiss You) Italian - English Ah, che bell'aria fresca che profumo di malvarosa. E tu stai dormendo Vicino a questo cespuglio di rose. A welcome.
SCUOLA ELEMENTARE” G. MAZZINI IIIB
GLI INTERROGATIVI.
ALL YOU NEED IS LOVE Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung. Nothing you can say but.
Corso di lingua inglese a cura della Prof.ssa Luisa PONTILLO
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.
I Lavori di casa. io.
In my free time I like….
In my free time I like… Cosa ti piace fare nel tempo libero? Nel tempo libero mi piace giocare con il mio cane. Quande piove, mi piace, cantare, perche.
Simple Sentences in Italian
Italian 1.  Give the definition, part of speech, 1 synonym, 1 antonym of the following IRE verb: DORMIRE.
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Oggi è l’undici febbraio 2015.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
Che cosa ti piace fare nel tempo libero? Grace P.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
CONDIZIONALE “would …. ”. Ripasso dei cambiamenti  Cambiamenti per i verbi “are” -drop the final e, make the a an “e” tornare  torner__  -ciare and.
It’s easy to know when we have to put emphasis on the last syllable of words with two or more syllables! These words have an accent on the last letter!
Ci and ne. Ci Ci is used to replace nouns or expressions that refer to places or locations that have just been mentioned. Ci is roughly equivalent to.
Comenius project Our Footprints across City Jungles V Sezione della Scuola dell’Infanzia Plesso Bertolotti.
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
Ripasso (review). 222 TUTTE LE STRADE PORTANO A ROMA ALL ROADS LEAD TO ROME lezione finale.
Il futuro Quale scegliere? That is the question !.
1 LINGUA INGLESE 1 LLEM Introduction to the triennio A.A
FUTURI FUTURO PRESENT CONTINUOUS TO BE GOING TO WILL SIMPLE PRESENT.
WRITING – EXERCISE TYPES
Oggi è lunedì il dodici novembre 2013
1. Translating – present and future
Passato Prossimo Past tense.
L’orario – the time Anno 8.
Cosa ti piace della scuola?
Cyber Safety.
Clusters, bundles, lexical sets, priming Visual sets Translation
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
Messano Maria/Bonazzi Enrico
Obiettivi: Scoprire le tradizioni di pasqua in Italia -
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
Transcript della presentazione:

Lingua Inglese II (6 Cfu) Global Englishes A.A. 2014/15 Dott. Enrico Grazzi

2 A V V I S O A partire dal giorno 14/11/2014 la lezione del venerdì di Lingua Inglese 2 si terrà in aula T33. IL GIORNO 21 NOVEMBRE 2014 NON CI SARA’ LEZIONE

3 Brainstorming… Have you ever travelled to inner-circle countries? (e.g. The UK, the USA, the Rep. of Ireland, Australia, Canada etc.) Can you hear any differences in the way English is spoken over there? What are the social implications of speaking a non- standard variety of English (i.e. an English dialect) in inner-circle countries?

4 Homework: Reading B3, pp. 69/79 Watch the video indicated on page 74 Activity p. 76 Composition: Do you think that the attitudes towards non- standard varieties are in some way bound up with attitudes towards their speakers? (see activity on page 79) (300 words)