Here is an example of the text that our users would need to upload and analyze. There are conversations between therapist and client. Each user uploads.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

We are in it together Living well with dementia the East Midlands. Keeping people with dementia and their carers at the heart of the regional strategy.
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
J0 1 Marco Ronchetti - Corso di Formazione Sodalia – Febbraio 2001 – Modulo Web Programming Tomcat configuration.
Costruzione di Interfacce Lezione 10 Dal Java al C++ parte 1
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
I Saluti Le Presentazioni.
TELEFONO CELLULLARE E SACRA BIBBIA CELLULAR PHONE AND HOLY BIBLE.
Guardate le seguenti due frasi:
MARCO PALLADINO RENZO YAKAR PROFESORESSA PM ITALIANO 1 CPA ORA 5 LUNEDÌ, IL SEIDICI DICEMBRE.
Ciao Capitolo 14.3 dovere, potere, volere nel condizionale.
Oggi è _____________________ Fate Adesso: 1.hair 2.My eyes 3.Where are you from? (formal) 4.My hair is brown. 5.My birthday is the 2 nd of Jan. 6.I am.
Water is life - Water, our lives
ABBA: THANK YOU FOR THE MUSIC
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
The Beatles. Love, love, Love. Love, Love, Love. Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung.
Teorie e tecniche della Comunicazione di massa Lezione 7 – 14 maggio 2014.
You’ve got a friend in me!
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
Da Fare Adesso: 1.Dove vai a provare l’abbigliamento quando sei al negozio? 2.Quando una donna va ad una festa elegante che cosa usa per mettere il rossetto?
I giorni della settimana
I Want To Hold Your Hand Beatles.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
I VERBI MODALI.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
Texts are cooperatively generated by the addressee.
In my free time I like… Cosa ti piace fare nel tempo libero? Nel tempo libero mi piace giocare con il mio cane. Quande piove, mi piace, cantare, perche.
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
By Teacher Carmine Celentano Benvenuti al... Pronomi - Pronouns ItalianoInglés IoI TuYou Lui LeiHe/ItShe NoiWe VoiYou LoroThey Il tempo presente – The.
A Tiny Voice Inside Una piccola Voce interiore By Carole Smith Gaetano Lastilla.
LE INDICAZIONI. CHIEDERE INFORMAZIONI E INDICAZIONI : ASKING FOR INFORMATION & DIRECTIONS.
What time does the plane leave? At 12:45 1.
Viaggio virtuale L’Aquila…Londra Classe terza A Scuola Primaria «Torretta» Anno scolastico 2015/2016.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
A SHORT LESSON OF ITALIAN.
POSSIBLE ANSWERS The company is looking for a secretary/A secretarial position is vacant/A position as a secretary is vacant BBJ Co. Ltd advertised for.
Oggi è mercoledì l’undici dicembre 2013
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
Adesso Q&A Capitolo 1 Italiano 1 Signora Bonacchi
Cyber Safety.
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
giovedì, 12 ottobre matrimonio o convivenza?
Un’intervista con Eros Ramazzotti
Il condizionale.
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
Routine quotidiana Oggettivo
BULLYING WHAT’S IT ALL ABOUT?. RAISE YOUR HAND IF YOU HAVE EVER BULLIED SOMEONE.
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
The Prayer Andrea Céline Bocelli Dion.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
Oggi è lunedì il nove dicembre 2013
The Prayer Andrea Céline Bocelli Dion.
Preliminary results of DESY drift chambers efficiency test
Pitch your project Please complete the following information 1. Name:
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Transcript della presentazione:

Here is an example of the text that our users would need to upload and analyze. There are conversations between therapist and client. Each user uploads and evaluates his/her own text. Each line corresponds to a “question” of our “questionnaire”. During the evaluation procedure, each text line can give rise to multiple answers chosen from a scroll-down menu.

Welcome to the AIMIT® text evaluation procedure! [instructions: brief explaination of the procedure] 1. Please insert your personal data here: 2. Please upload your text here: upload 3. When you are ready push the button and start! Lets’ go!

ATACRASEXPAGIOAF CLIENT: “Today I feel really bad, I couln’t even sleep at night because of my anxiety …” backforward Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

ATACRASEXPAAF GIO Area Ludica: Giocare Insieme Area Divertimento: Divertirsi Insieme Area Umorismo: Essere Ironici e Umoristici Area “questo è un gioco”: Sdrammatizzare e Non Fare Sul Serio Area Fantasia e Finzione: Usare la Fantasia “Today I feel really bad, I couln’t even sleep at night because of my anxiety …” backforward Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

ATACRASEXPAAF GIO Area Ludica: Giocare Insieme Area Divertimento: Divertirsi Insieme Area “questo è un gioco”: Sdrammatizzare e Non Fare Sul Serio Area Fantasia e Finzione: Usare la Fantasia Area Umorismo: Essere Ironici e Umoristici usare l’umorismo, l’ironia (anche verso se stessi) e la provocazione in modo benevolo fare scherzi e battute (senza l’intenzione di offendere) sottolineare gli aspetti divertenti, comici, surreali o paradossali di sé, degli altri e delle situazioni “Today I feel really bad, I couln’t even sleep at night because of my anxiety …” backforward Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

ATACRASEXPAAF GIO Area Ludica: Giocare Insieme Area Divertimento: Divertirsi Insieme Area “questo è un gioco”: Sdrammatizzare e Non Fare Sul Serio Area Fantasia e Finzione: Usare la Fantasia Area Umorismo: Essere Ironici e Umoristici fare scherzi e battute (senza l’intenzione di offendere) sottolineare gli aspetti divertenti, comici, surreali o paradossali di sé, degli altri e delle situazioni usare l’umorismo, l’ironia (anche verso se stessi) e la provocazione in modo benevolo “Today I feel really bad, I couln’t even sleep at night because of my anxiety …” backforward Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

ATACRASEXPAAF "A mia nonna che è brontolona le dico sempre che se fa il broncio le vengono le rughe …" GIO Area Ludica: Giocare Insieme Area Divertimento: Divertirti Insieme Area “questo è un gioco”: Sdrammatizzare e Non Fare Sul Serio Area Fantasia e Finzione: Usare la fantasia Area Umorismo: Essere Ironici e Umoristici fare scherzi e battute (senza l’intenzione di offendere) sottolineare gli aspetti divertenti, comici, surreali o paradossali di sé, degli altri e delle situazioni usare l’umorismo, l’ironia (anche verso se stessi) e la provocazione in modo benevolo IndietroAvanti Suggerimenti: 1.Domandarsi su quale altra motivazione interpersonale si sta facendo ironia o umorismo (lo scambio di cure, la competizione, il sesso, ecc.); eventualmente aggiungere una seconda codifica. 2.Distinguere l’ironia e l’umorismo dal sarcasmo; se si coglie l’intenzione di offendere, di umiliare o di prevalere sull’altro, considerare piuttosto una codifica RA; se l’intenzione appare duplice o sfumata, codificare sia GIO sia RA. 

ATRASEXPAGIOAF Area Percezione Bisogni Altrui: Considerare l’Altro Bisognoso Area Allarme: Preoccuparsi per l’Altro Area Azioni Altruistiche: Dare Aiuto, Conforto ecc. Area Imposizione Cure: Imporre Aiuto e Cure a Fin di Bene Area Colpa Altruistica: Non Poter Dare il Necessario Aiuto Area Non-Aiuto: Non Aiutare l’Altro Perché Non Serve AC backforward “Today I feel really bad, I couln’t even sleep at night because of my anxiety …” Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

ATRASEXPAGIOAF Area Percezione Bisogni Altrui: Considerare l’Altro Bisognoso Area Azioni Altruistiche: Dare Aiuto, Conforto ecc. Area Imposizione Cure: Imporre Aiuto e Cure a Fin di Bene Area Colpa Altruistica: Non Poter Dare il Necessario Aiuto Area Non-Aiuto: Non Aiutare l’Altro Perché Non Serve AC Area Allarme: Preoccuparsi per l’Altro preoccuparsi, essere in ansia e allarmarsi per i pericoli (reali, potenziali o immaginari) che qualcun altro corre. backforward Mangiare le rane a colazione. Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

ATRASEXPAGIOAF Area Percezione Bisogni Altrui: Considerare l’Altro Bisognoso Area Azioni Altruistiche: Dare Aiuto, Conforto ecc. Area Imposizione Cure: Imporre Aiuto e Cure a Fin di Bene Area Colpa Altruistica: Non Poter Dare il Necessario Aiuto Area Non-Aiuto: Non Aiutare l’Altro Perché Non Serve AC Area Allarme: Preoccuparsi per l’Altro preoccuparsi, essere in ansia e allarmarsi per i pericoli (reali, potenziali o immaginari) che qualcun altro corre. Mangiare le rane a colazione. backforward “Today I feel really bad, I couln’t even sleep at night because of my anxiety …” Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

ATRASEXPAGIOAF "A mia nonna che è brontolona le dico sempre che se fa il broncio le vengono le rughe …" Area Percezione Bisogni Altrui: Considerare l’Altro Bisognoso Area Azioni Altruistiche: Dare Aiuto, Conforto ecc. Area Imposizione Cure: Imporre Aiuto e Cure a Fin di Bene Area Colpa Altruistica: Non Poter Dare il Necessario aiuto Area Non-Aiuto: Non Aiutare l’Altro Perché Non Serve AC Area Allarme: Preoccuparsi per l’Altro preoccuparsi, essere in ansia e allarmarsi per i pericoli (reali, potenziali o immaginari) che qualcun altro corre. indietroAvanti Suggerimenti: 1.Distinguere l’allarme altruistico dalla paura di perdere l’aiuto, le cure e il conforto di una persona di riferimento; in tal caso, considerare piuttosto una codifica AT. Se sono presenti entrambe le sfumature, effettuare una codifica doppia AC + AT. 

ATACRASEXPAGIOAF backforwardbackforward “Today I feel really bad, I couln’t even sleep at night because of my anxiety …” Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

Before we move to next phrase, please give a score to each of the answers you gave to this phrase: Essere Ironici e Umoristici (GIOCO) Preoccuparsi per l’Altro (ACCUDIMENTO) “Today I feel really bad, I couln’t even sleep at night because of my anxiety …” backforwardbackforward Turn of speech: 1 Speaker: CLIENT

ATACRASEXPAGIOAF “OK, let’s see what happened this week that made you feel so bad,allright?…" Turn of speech: 2 speaker: THERAPIST backforwardbackforward

Many compliments, your text evaluation is completed Now what would you like to do? See your results: Download you results : download Ask for supervision of your text evaluation: supervision show Get beck to main page: Back to homepage

And here is an example of the output Excel file. Such file should remain stored in the backend of site (with a name corrisponding to the text file), and users should be able to download a copy of it.