SWORD (School and WOrk-Related Dual learning) Intellectual Output 1: Comparative analysis report of regional contexts Kick-off meeting Autonomous Province of Trento Trento, December 18-19, 2014
IO1 Description Comparative analysis report of education-to-labour-market transition in the partner regions’ context. The first task is based on a desktop research, based of collected documents in each partner regions (and in Europe if something interested is found). The second activity consists of the development of the comparative analysis report, under the coordination of the PAT, with a special focus on the: ways the different mechanisms are implemented results achieved in the different regions/provinces possible improvements and potential of transferability to other territorial areas. 2
Task 1: Collection of documents & organization of the regional dossier Each partner collects documents on the education-to-labour market transition, organised according to a regional dossier, with a specific focus on the: specificities of existing training schemes main problems in the education-to-labour market transition mechanisms and tools used to promote integration into the labour market achieved results possible improvements hints for a potential transfer of the model in a different context WHO: All the partners WHEN: from now to 15 March 2015 In particolare, le donne sono più numerose nelle classi anziane, a partire circa dai 60 anni di età. aumento del tasso d’attività femminile, facilitato anche dalla terziarizzazione dell’economia e dall’aumentato ricorso al part-time, va notato che tale aumento è tutto a carico delle classi di età più adulte, mentre le giovani hanno anzi ritardato l’ingresso nel mercato del lavoro 3
Task 2: Comparative analysis and development of the report PAT write the comparative analysis report, comparing the: organisation of training schemes nature and implementation of mechanisms and tools effectiveness of mechanisms (achieved results) possible improvements potential for transferability to other partner areas. Comparative analysis is carried out on the basis of a comparison based on the regional dossiers developed by Task 1. Transnational dimension will be guaranteed by specific online focus groups activated between PAT and the project partners. WHO: PAT, supported by A&L-HH, BFI-OÖ, Tnoik PAB and FVG attending the online focus groups WHEN: from 1 March to 30 June 2015 In particolare, le donne sono più numerose nelle classi anziane, a partire circa dai 60 anni di età. aumento del tasso d’attività femminile, facilitato anche dalla terziarizzazione dell’economia e dall’aumentato ricorso al part-time, va notato che tale aumento è tutto a carico delle classi di età più adulte, mentre le giovani hanno anzi ritardato l’ingresso nel mercato del lavoro 4
Work Effort by partner in IO1 Managers Researcher/teacher/trainer PAT 2 w/d 40 working days A&L-HH 1 w/d 24 working days BFI-OÖ 1 w/d 24 working days Tnoik 1 w/d 24 working days FVG 1 w/d 15 working days PAB 1 w/d 15 working days In particolare, le donne sono più numerose nelle classi anziane, a partire circa dai 60 anni di età. aumento del tasso d’attività femminile, facilitato anche dalla terziarizzazione dell’economia e dall’aumentato ricorso al part-time, va notato che tale aumento è tutto a carico delle classi di età più adulte, mentre le giovani hanno anzi ritardato l’ingresso nel mercato del lavoro 5
Thanks for your attention