:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
V.I.D.E.O. Video-CV to Increase and Develop Employment Opportunities
Lo sport. The following verbs will help you talk about what you like to do in your tempo libero: Giocare – to play (io) (tu) (lui/lei) (noi) (voi) (loro)
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
Gli studenti saranno in grado di usare limperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: 1.Che programma televisivo hai guardato ieri?
Cosa ti piace fare? What do you like to do?.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Ciao Capitolo 14.3 dovere, potere, volere nel condizionale.
Chi trova un amico.
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
Pronomi personali di forma tonica
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
IL CONGIUNTIVO.
I Want To Hold Your Hand Beatles.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Talking about yourself
Childhood Memories: vocabulary Signora Albanese Italiano III.
GLI INTERROGATIVI.
Oggi è il quindici aprile LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi tonici. FATE ADESSO: Study for 5 minutes.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
Oggi è l’undici febbraio 2015.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
Online self-help guidance for Speaking Test preparation Devo prepararmi per l’EMA orale.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
It’s easy to know when we have to put emphasis on the last syllable of words with two or more syllables! These words have an accent on the last letter!
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro aprile duemilasedici.
A Tiny Voice Inside Una piccola Voce interiore By Carole Smith Gaetano Lastilla.
Da fare ora: 1.Compagno della mappa d’italia 2.Leggete le descrizioni insieme 3.Scrivete le descrizioni e gli aggettivi Gli studenti saranno in grado di.
Oggi è mercoledì il ventitrè ottobre 2013 Lo Scopo: Come sono le università Italiane? FATE ADESSO : Rispondete 1.Come si chiama la tua università preferita?
Oggi è venerdì il sette febbraio 2014 LO SCOPO : Quale vita vorresti avere nel futuro. Che cosa farai prima di laurearti? Che cosa farai dopo di laurearti?
Oggi è mercoledì il trenta ottobre 2013 Oggi è mercoledì il trenta ottobre 2013 Lo scopo:. Come si chiama il tuo personaggio preferito? Com’è? Fate Adesso:
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Oggi e` il 19 settembre 2016 Da Fare Adesso: scrivete 3 cose che ti piace fare durante la fine settimana
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
Oggi è giovedì il quattordici novembre 2013
PROGETTO SOCRATES Dante Alighieri Primary School Classes 2A-B-C GENERAL OBJECTIVES: -To increase the motivation and the pleasure for reading -To pass.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Jobs and occupations What do they do?
Signora Albanese Ottobre 2015
POSSIBLE ANSWERS The company is looking for a secretary/A secretarial position is vacant/A position as a secretary is vacant BBJ Co. Ltd advertised for.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
Cosa ti piace fare? What do you like to do?.
Cyber Safety.
giovedì, 12 ottobre matrimonio o convivenza?
Un’intervista con Eros Ramazzotti
Oggi è il trédici novembre, duemiladodici
Il condizionale.
Speaking Quiz Wednesday, October 24th Question & Answer with a partner
WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?! 
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
BULLYING WHAT’S IT ALL ABOUT?. RAISE YOUR HAND IF YOU HAVE EVER BULLIED SOMEONE.
Writing Write a contribution to an internet forum on future plans. Include: Details about your family What would you like to do after leaving school (Vorrei…
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Gli studenti saranno in grado di usare l’imperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: Che programma televisivo hai guardato ieri?
Transcript della presentazione:

:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures 1. Mettete sul banco:    Midterm Speaking pictures  2.  Scrivete: Important Midterm Dates 3. Da fare oggi... Find a (ONE!) speaking partner.  Begin saying as many things as you can think of based on the image.  SPEAKING Mon. 1/7 - Fri. 1/11 WRITING Tues. 1/15 LISTENING Weds. 1/16 READING Thurs. 1/17  

In questa foto il ragazzo ... In this photo the boy …   Nella foto io vedo    In the photo I see...  Questa foto si tratta di  This picture is about...

Da piccolo gli piaceva...  Lui era...  Lui amava...  Lui odiava...  Il suo regalo preferito era...

Da piccolo/a mi piaceva...  Io ero...  Io amavo...  Io odiavo...  Il mio regalo preferito era...

On your piece of paper jot down: Criteria for Success  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.    On your piece of paper jot down: 10 bullets.  3 words per bullet.  NO FULL SENTENCES!!!

Put 2 desks together… FACE TO FACE!

You will speak using your bullets and the picture. Partner A You will speak using your bullets and the picture. Partner B You will time your partner, stop the clock when they are finished. Choose one question from the board to ask them. Choose something based on their presentation!  Partner 1 answers the question.  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.   

Domande: Ricordi d’infanzia Che cosa ti piaceva fare da bambino/a? What did you used to like to do as a child? Da bambino/a mi piaceva… colorare giocare fuori Spiega qualcosa che odiavi da piccolo/a. Explain something you used to hate as a child. Qualcosa che odiavo, era… le verdure le fantasme il buio Avevi molti giocattoli? Che giocattolo era il tuo preferito? Did you used to have a lot of toys? What was your favorite? Io (non) avevo molti giocattoli. Il mio preferito era… un peluche / una bambola / i puzzle le macchinine / i trenini / i lego Con chi giocavi? Cosa facevate insieme? Who did you used to play with? What did you used to do together? Io giocavo con… Noi giocavamo a nascondino (hide & seek) con i giocattoli Noi disegnavamo / cucinavamo / fingevamo

You will speak using your bullets and the picture. Partner A You will speak using your bullets and the picture. Partner B You will time your partner, stop the clock when they are finished. Choose one question from the board to ask them. Choose something based on their presentation!  Partner 1 answers the question.  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.   

Domande: Ricordi d’infanzia Che cosa ti piaceva fare da bambino/a? What did you used to like to do as a child? Da bambino/a mi piaceva… colorare giocare fuori Spiega qualcosa che odiavi da piccolo/a. Explain something you used to hate as a child. Qualcosa che odiavo, era… le verdure le fantasme il buio Avevi molti giocattoli? Che giocattolo era il tuo preferito? Did you used to have a lot of toys? What was your favorite? Io (non) avevo molti giocattoli. Il mio preferito era… un peluche / una bambola / i puzzle le macchinine / i trenini / i lego Con chi giocavi? Cosa facevate insieme? Who did you used to play with? What did you used to do together? Io giocavo con… Noi giocavamo a nascondino (hide & seek) con i giocattoli Noi disegnavamo / cucinavamo / fingevamo

:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 3/1/19 Midterm Speaking pictures 1. Mettete sul banco:    Midterm Speaking pictures  2.  Scrivete: Important Midterm Dates 3. Da fare oggi... Find a (ONE!) speaking partner.  Begin saying as many things as you can think of based on the image.  SPEAKING Mon. 1/7 - Fri. 1/11 WRITING Tues. 1/15 LISTENING Weds. 1/16 READING Thurs. 1/17  

In questa foto il ragazzo ... In this foto the boy …   Nella foto io vedo    In the foto I see...  Questa foto si tratta di  This picture  is about...

Lui fa un esame difficile...  Lui non capisce...  Lui (non) ha studiato...  Lui odia...  La sua classe preferita (non) è...

Una classe difficile per me è…  Io preferisco la classe di…  Non mi piace… Io odio… 

On your piece of paper jot down: Criteria for Success  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.    On your piece of paper jot down: 10 bullets.  3 words per bullet.  NO FULL SENTENCES!!!

Put 2 desks together… FACE TO FACE!

You will speak using your bullets and the picture. Partner A You will speak using your bullets and the picture. Partner B You will time your partner, stop the clock when they are finished. Choose one question from the board to ask them. Choose something based on their presentation!  Partner 1 answers the question.  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.   

Domande: la scuola Per me la scuola è.. Com’è la scuola per te in generale? Che ne pensi? What is school like for you in general? What do you think about it? Per me la scuola è.. Io penso che la scuola è… Che cosa fai dopo scuola? What do you do after school? Dopo scuola… io (gioco/faccio il compito/mi rilasso) mi piace (studiare/rilassare/fare il compito) Partecipi in alcuni circoli o attività scolastiche? Do you participate in any clubs or school activities? Io (non) partecipo… in un circolo che si chiama… negli sport la musica / il teatro / il giornale scolastico Sei bravo/a studente/ssa? Are you a good student? Io (non) sono bravo/a studente/ssa perché... io (non) studio molto (non) mi interessa la scuola gli esami sono molto facili / difficli Cosa devi fare per avere successo a scuola? What do you have to do to be successful in school? Per avere successo a scuola tu devi… studiare molto / essere dilligente chiedere aiuto quando non capisci

:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures 1. Mettete sul banco:    Midterm Speaking pictures  2.  Scrivete: Important Midterm Dates 3. Da fare oggi... Find a (ONE!) speaking partner.  Begin saying as many things as you can think of based on the image.  SPEAKING Mon. 1/7 - Fri. 1/11 WRITING Tues. 1/15 LISTENING Weds. 1/16 READING Thurs. 1/17  

In questa foto l’uomo ... In this photo the man…   Nella foto io vedo    In the ohoto I see...  Questa foto si tratta di  This picture  is about...

Lui fa un’intervista… Lui si sente… (he feels) Lui ha bisogno di un lavoro perché… He needs a job because…

Nel futuro io voglio essere… In the future I want to be… Mi interessa molto… ___ interests me a lot… Per essere buon impiegato si deve… To be a good employee one should…

On your piece of paper jot down: Criteria for Success  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.    On your piece of paper jot down: 10 bullets.  3 words per bullet.  NO FULL SENTENCES!!!

Put 2 desks together… FACE TO FACE!

You will speak using your bullets and the picture. Partner A You will speak using your bullets and the picture. Partner B You will time your partner, stop the clock when they are finished. Choose one question from the board to ask them. Choose something based on their presentation!  Partner 1 answers the question.  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.   

Domande: lavori Che tipo di lavoro ti interessa per il futuro? What type of job interests you for the future? Per il futuro mi interessa essere _____ perché sarebbe (it would be) _____ Come sarebbe un capo ideale? What would an ideal boss be like? Un capo ideale… sarebbe dilligente comunicherebbe bene ascolterebbe gli impiegati Descrivi un buon impiegato. Describe a good employee. Un buon impiegato… è puntuale / arriva in orario segue le regole (follows the rules) lavora bene con gli altri Che cosa devi fare per preparare per un’intervista? Che cosa non devi fare? What do you have to do to prepare for an interview? What should you not do? Devi scrivere un CV vestirti bene essere puntuale chiedere domande Non devi usare il telefonino / arrivare in ritardo