IL Condizionale Capitolo 14 Turn to pagina 300 in your textbook.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
5.4 Sapere e Conoscere. Sapere Means: -to know a fact -to be able to -to know how to do something.
Advertisements

Qual è la differenza e quando li usiamo?
IL FUTURO.
They will read I will study She will walk the dog You guys will win the game!
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
In classe La Casa Obbietivo To be able to say how you help out at home. To be able to understand what other people do to help out at home. Per incominciare.
In Giro Capitolo 3 DARE STARE ANDARE FARE.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Punto di partenza In Lezione 4B you learned to form the passato prossimo with avere. Some verbs, however,
CONDIZIONALE would ….. Come si forma? Formed by taking the stem used in the future and adding the following endings: Formed by taking the stem used in.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Ripasso di captitolo 6 Il passato prossimo.
Capitolo 12 Il Futuro Semplice.
Ripasso di captitolo 6 Il passato prossimo. In Italian the passato prossimo expresses completed actions that happened a short time ago. In Italian this.
Che cosa ti metti per…? Obiettivo: To be able to say what you wear for different occasions using the verb mettersi correctly venerdì il 20 settembre.
Cosa ti piace fare? What do you like to do?.
TELEFONO CELLULLARE E SACRA BIBBIA CELLULAR PHONE AND HOLY BIBLE.
Guardate le seguenti due frasi:
Il Condizionale Capitolo 13.
Il PASSATO PROSSIMO ESSERE E AVERE.
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Ciao Capitolo 14.3 dovere, potere, volere nel condizionale.
Capitolo L'imperfetto. L'imperfetto 1. Quando Cesira ha telefonato, io uscivo per andare al mercato. 2. Quando il signor Tremalnaik e` entrato.
Oggi è il_______________ Fate Adesso: 1.To write 2.To swim 3.To dance 4.The phone 5.To watch t.v. 6.I do not like 7.To go 8.To do.
They will read I will study She will walk the dog You guys will win the game!
Limperfetto The imperfetto is used to indicate habitual or ongoing action in the past. The conjugations are as follows: giocavo giocavamo giocavi giocavate.
Che cosa ti piace fare? Itl 7.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Fate Adesso 1.The scissors 2.The computer 3.The chair 4.Why? 5.The folder 6.glue 7.Eraser (pencil) 8.Math 9.fun 10.difficult.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
Il Condizionale Presente
Oggi è il___________________ Fate Adesso: 1.You (formal/plural) 2.I am not 3.fun (m) 4.How is Mario? Describe Mario. 5.hardworking (f) 6.studious 7.To.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.6B.1-1 The imperfetto can be translated into English in several ways. Lia piangeva. Lia cried. Lia used to cry.
Futuro, Condizionale, Dovere, Potere e volere
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Fare Adesso - La Salute (page 9)La Salute Cosa hai? – Look at the picture and write the illness that each person is feeling on the handout provided. Oggi.
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
 Complete the following conjugations:  Dire   Viviere   Fare   Dare   What type of verbs are these ??
Oggi è l’undici febbraio 2015.
Oggi è il nove settembre 2015 Obbiettivo: Use appropriate Italian greetings and leave taking in a variety of scenarios. Fare adesso: You are in the hallway.
CONDIZIONALE “would …. ”. Ripasso dei cambiamenti  Cambiamenti per i verbi “are” -drop the final e, make the a an “e” tornare  torner__  -ciare and.
Il passato prossimo (present perfect - past tense)
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
Passato Prossimo past.
Che cose hai fatto durante le vacanze?
I verbi regolari: -ere.
PASSATO PROSSIMO- VERBI CHE USANO ESSERE
Il passato prossimo (con essere)
The conditional tense in Italian
The conditional tense in Italian
Capitolo 12 Il Futuro Semplice.
Il condizionale.
Il Condizionale Presente
La Grammatica Italiana Avanti! p
WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?! 
Capitolo 12 Il Futuro Semplice.
Capitolo 12 Il Futuro Semplice.
DORSET ITALIAN Level 4 week 3
Gli studenti saranno in grado di usare l’imperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: Che programma televisivo hai guardato ieri?
Transcript della presentazione:

iL Condizionale Capitolo 14 Turn to pagina 300 in your textbook

Condizionale used to: –describe what you should or would do –describe what would happen in a given situation –express desires and requests in a polite way –equal to English: would/should + verb

Condizionale The present conditional is formed by using the FUTURE stem and adding the conditional endings. For example, COMPRARE –the future is COMPRERÒ –the stem of the future is COMPRER- –we take the stem and add the endings for the conditional: ei, esti, ebbe, emmo, este, ebbero –Verbs that are irregular in the future, are irregular in the conditional. p. 301

Drill, in gruppi – put in the io form parlare prenderemangiare mettere andareavere dire berefare essere passarescrivere prepararegiocarevedere suonare starepiacere volere poteredovere sapere venirecapire

Con $5.000 da spendere in un giorno, cosa faresti? Io comprerei un paio di orecchini con i diamanti nuovi e pagherei per un biglietto per andare in Italia le vacanze di primavera. Poi, la sera, andrei a un ristorante lussuoso con mio marito.

Con un compagno… 1. Ti sposeresti con un/a italiano/a? 2. Potresti vivere senza la tv? 3.Cosa faresti con mille dollari? 4.Se potresti incontrarlo, cosa diresti al presidente degli Stati Uniti? 5.Che personaggio famoso ti piacerebbe conoscere?