Oggi è il venticinque marzo 1.Quali sono i pronomi dei riflessivi? 2.Cambiate le seguente: a.innamorarsi (lui) b.Divertirsi (noi) c.Mettersi la camicia(loro)

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
Advertisements

I giorni della settimana
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Qual è la differenza e quando li usiamo?
I verbi riflessivi in italiano….
Espressioni con AVERE Luoghi in città
A- la chiesaF- il municipio B-la torreG-la stazione C-la piscinaH- il castello D-lospedaleI- il museo E- lautostradaJ- la scuola Abbinate – Match up !
They will read I will study She will walk the dog You guys will win the game!
Obiettivo: To be confident when describing yourself and others
Lo sport. The following verbs will help you talk about what you like to do in your tempo libero: Giocare – to play (io) (tu) (lui/lei) (noi) (voi) (loro)
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
4.1 Verbi regolari in -ere e -ire: il presente
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
In classe La Casa Obbietivo To be able to say how you help out at home. To be able to understand what other people do to help out at home. Per incominciare.
Obiettivo: Titolo: Imparare a dire dove si va e cosa si fa in vacanza
I verbi riflessivi.
Surprise Culture Grammatica I verbi Vocab
- A lot of Italys people live in Urban Areas. -Italians in the city usually live in concrete apartment buildings. -The oldest parts of an Italian cities.
PIACERE To be pleasing To like. It is NOT formed like other verbs. You DONT use subject pronouns. IoNoi Tu Voi Lui Lei Loro Lei.
Italian Pupils describe to Welsh Pupils the story of Turin: TURIN IS OUR CITY. IT WAS BUILT BY THE ROMANS.. Written by the Pupils of Class 4th level B.
PIACERE To be pleasing To like.
In Giro Capitolo 3 DARE STARE ANDARE FARE.
Il verbo piacere significa to be pleasing to, si usa i pronomi indiretti. There are 2 ways to express the same thing. Pratichiamo!
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.2-1 Punto di partenza The verbs conoscere and sapere both mean to know. The choice of verb depends on its context.
Punto di partenza Reciprocal verbs are reflexives that express a shared or reciprocal action between two or more people or things. In English we often.
Ripasso di captitolo 6 Il passato prossimo.
Ripasso di captitolo 6 Il passato prossimo. In Italian the passato prossimo expresses completed actions that happened a short time ago. In Italian this.
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
Lecturer - Luisa Romano BENVENUTI!. Lecturer - Luisa Romano OBJECTIVES: Say your name Say where you are from Ask where you can buy typical Italian products.
25/09/2009 In un bar italiano Un ripasso Vocabolario Pagina 28.
Da fare ora: Facciamo alcuni esempi 1.___________(dormire) alle dieci di sera. (loro) 2.Noi ___________ (partire) alle sei e mezzo di mattina. 3.John ___________.
Che cosa ti metti per…? Obiettivo: To be able to say what you wear for different occasions using the verb mettersi correctly venerdì il 20 settembre.
PRONOMI COMBINATI pagina 297
Capitolo 14 How does where I live influence how I live? What strategies and resources will help me to get around town? Compriamolo in centro!
Emma Project INCONTRO
Abercrombie & Fitch Hollister American Eagle Forever 21 Abercrombie & Fitch Hollister American Eagle Forever 21 These brands are knows around the U.S.
Guardate le seguenti due frasi:
My Italian Experience By Ryan Davidson. My daily routine in Urbino If there was no field trip in the morning, my daily routine in Urbino was very basic.
La passeggiata Austin Brinker & Kevin Sinisi. Vocabolario La cartina / la piantina / la mappa: map L'itinerario: itinerary Il percorso: way / course /
How to conjugate an -ARE verb parlare mangiare cantare pagare comprare usare.
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Oggi è il_______________ Fate Adesso: 1.To write 2.To swim 3.To dance 4.The phone 5.To watch t.v. 6.I do not like 7.To go 8.To do.
1 Jeopardy Verbi Regolari PreposizioniEssere Espressioni Con Avere Come si dice? Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500.
Essere avere To Be To Have.
FARE ADESSO Describe the people in the picture in three words in Italian. Think of their size compared to each other, colors of their clothes.
Che cosa ti piace fare? Itl 7.
1 2 3 Il nome del Voki ________________ Città _______________ Lavoro _______________ Interessi __________________ Il nome del Voki ________________ Città
A Casa e all’ Estero Higher Level
Americano Italiana We know these designers are known because of catalogs, magazines, commercials, and friends with good recommendations. Tommy Hilfiger.
Da fare ora:Tirate fuori il vocabolario della casa Lavorate con un compagno di classe: Pagina 2- il vocabolario nuovo - Rispondi alle due domande -Chiedi.
Oggi è il trenta gennaio
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
Io sono italiana e Lei di dov’è? Io sono inglese e Lei di dov’è?
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Pronomi personali di forma tonica
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Fate Adesso 1.The scissors 2.The computer 3.The chair 4.Why? 5.The folder 6.glue 7.Eraser (pencil) 8.Math 9.fun 10.difficult.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
SWBAT show knowledge of school unit through a quiz, write and organize a rough draft of the weather forecast project.
Oggi è il ventiquattro aprile Da fare ora: 1. Tirate fuori il paccetto “pane e tulipani”- facciamo alcuni esercizi 2. finiamo il film SWBAT review exercises.
Italiano 6 Mid-Year Cumulative Exam Review Tuesday, January 28th Press “View” and “View Slide Show”. Then click through the slide show and review the various.
 Da fare ora:  Con I compagni di classe chiedete: › A) Come stai? › B) Com’è stato il lungo fine settimana? › C) Cosa hai mangiato durante il giorno.
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
Oggi è lunedì il sei maggio!
 Da fare ora:  1. Leggiamo la cucina pugliese  2. Rispondete alle domande #1-10 SWBAT leggere e rispondere della cucina pugliese, mostrare la conoscenza.
LE INDICAZIONI. CHIEDERE INFORMAZIONI E INDICAZIONI : ASKING FOR INFORMATION & DIRECTIONS.
Oggi è il diciassette marzo, duemilaquattordici
Oggi è giovedì il diciasette ottobre 2013
Transcript della presentazione:

Oggi è il venticinque marzo 1.Quali sono i pronomi dei riflessivi? 2.Cambiate le seguente: a.innamorarsi (lui) b.Divertirsi (noi) c.Mettersi la camicia(loro) d.Farsi la barba (voi) e.Alzarsi (tu) 3. Quale vocabolario associ con le seguenti: a.innamorarsi b.Divertirsi c.Mettersi la camicia d.Farsi la barba e.Alzarsi SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Page L parte B Ripassiamo il compito SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Page R- write 7 sentences on a separate piece of paper describing what they are doing using reflexive verbs- due Thursday(will be collected) Reflexive verbs- quiz 2 on Friday Il compito SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Giorno per giorno La pratica- 4.1 La pratica leggiamo insieme e poi rispondete SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

I posti per cibo SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Il supermercato SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Il fruttivendolo SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

La pasticceria SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Il caffè/ il bar SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Il panificio/ la paneteria SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Match the place with the product: 1) ___Il gelato alla vaniglia 2) ___ Il pane 3) ___ Il cannolo 4) ___ Tutti i prodotti alimentari 5) ___ Il tacchino 6) ___ La bistecca cruda 7) ___ Il pollo arrosto 8) ___ l’espresso 9) ___ La patata, l’arancia, la banana 10) ___ Il primo piatto, il secondo piatto A)Il supermercato B) Il ristorante C) La salumeria D) Il fruittivendolo E) La pasticceria F) Il caffè/ il bar G)Il panificio/ la paneteria H)La rosticceria I)La gelateria L) La macelleria SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

Mi chiamo:________________________________ 1.Quali sono i pronomi dei riflessivi? _________________________________________________________________ 2.Cambiate le seguente: a.innamorarsi (lui) ___________________________________________ b.Divertirsi (noi) ___________________________________________ c.Mettersi la camicia(loro) __________________________________________ d.Farsi la barba (voi) ___________________________________________ e.Alzarsi (tu) ___________________________________________ 3. Quale vocabolario associ con le seguenti: a.innamorarsi ___________________________________________ b.Divertirsi ___________________________________________ c.Mettersi la camicia ___________________________________________ d.Farsi la barba ___________________________________________ e.Alzarsi ___________________________________________

DA FARE ORA: IL GIOCO- PASSWORD!!! PASSWORD Oggi è ventisei marzo, duemilaquattordici.

Page R- write 7 sentences on a separate piece of paper describing what they are doing using reflexive verbs- due tomorrow(will be collected) Reflexive verbs- quiz 2 on Friday Il compito SWBAT utilize reflexive verbs to describe others daily routines, acquire places around town and make associations to products that can be found in these places.

I posti/ I negozi in centro!

UNA CARTOLERIA- CARD STORE

L’edicola- News stand

La libreria- book store

La biblioteca- library

La gioielleria- jewelry shop

La profumeria- perfume store

La pelletteria- leather shop

Il negozio di abbigliamento/ il grande magazzino- clothing store/ department store

Il dolce: la sorella siciliana Ascolate bene!

SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

Page R- write 7 sentences on a separate piece of paper describing what they are doing using reflexive verbs- pass forward! Ripassiamo il compito SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

Reflexive verbs- quiz 2 tomorrow Il compito SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

Review of the verb farsi Che significa? To do/to take! (io ) mi faccio (tu) ti fai (lui/lei/Lei) si fa (noi) ci facciamo (voi) vi fate (loro) si fanno SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

La palestra SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

Il parco/ il giardino pubblico SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

Il cinema SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

Una gara SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

Nomi: ________________________________________________________________ 3-2-1: Name 3 places around community, name 2 products that can be found in these stores, write one place or product around the community that you would like to know the word for in Italian 3 posti:___________________________________________ ___________________________________________ 2 prodotti:___________________________________________ ___________________________________________ Un posto: ___________________________________________

* Da fare ora: Scrivete e parlate!!! Oggi è ventotto marzo, duemilaquattordici. 1. Scrivete tutte le forme: a.innamorarsi b.mettersi 2.Rispondete: a.A che ora ti alzi il sabato? b.Ti diverti dopo scuola? Cosa fai? SWBAT show knowledge of reflexive verbs and vocabulary to describe their daily routine in detail, make connections between places and products that can be found there

Non c’è Il compito SWBAT show knowledge of reflexive verbs and vocabulary to describe their daily routine in detail, make connections between places and products that can be found there

L’esamino SWBAT show knowledge of reflexive verbs and vocabulary to describe their daily routine in detail, make connections between places and products that can be found there

Il dolce: parte I Smart City- Ascolate bene! SWBAT show knowledge of reflexive verbs and vocabulary to describe their daily routine in detail, make connections between places and products that can be found there

Dove vai per comprare l’abbigliamento, le scarpe, i regali e il cibo? Dove vai per comprare il profumo? Dove vai per comprare una rivista? SWBAT show knowledge of reflexive verbs and vocabulary to describe their daily routine in detail, make connections between places and products that can be found there

Rispondete: Mi chiamo___________________________________ Ascoltate: 1. _____________________________________________________ 2. _____________________________________________________ 3. _____________________________________________________ Leggete e rispondete: 4. Dove vai per comprare l’abbigliamento, le scarpe, i regali e il cibo? _____________________________________________________ 5. Dove vai per comprare il profumo? _____________________________________________________ 6. Dove vai per comprare una rivista? _____________________________________________________

Da fare ora: Write a complete sentence indicating where you will go for each product. Per esempio: I regali semplici La cartoleria Io vado alla cartoleria.

Pagina Y and Z- 14.1, 14.2 Il compito

Pollice su o pollice giù…

SWBAT comprehend information about other people’s daily routine and make associations between reflexive verbs and vocabulary, acquire leisure activity places around town.

La stazione di polizia

La scuola

L’ufficio postale

La banca

Interwrite La pratica

In giro per la città Andare dritto A destra A sinistra Girare a destra/ a sinistra Prendere la strada… To go straight ahead To the right To the left To turn right/ left To take the street…

Gelateria Melina Macelleria da Giorgio L'edicola Stresa Cartoleria Messina Libreria Roma Scuola Statale Panificio Figlio Pasticceria Gina Frutteria Diana Banca Popolare La farmacia di Roma La Posta I Tabacchi Giustino VIAVINCIVIAVINCI VIAMAZZONIVIAMAZZONI Stazione centrale Benzina Fai da te Corso Umberto Viale Pirandello il Parco Cavour la piscina pubblica

1. Quale negozio è alla destra della scuola statale? 2. Come si chiama la farmacia che sta su via pirandello? 3. Dove si puo’ comprare il pane? 4. La stazione centrale è vicino alla piscina pubblica? ascoltate!!!

Nomi: ________________________________________________________________ Dove vai? i giornali _____________________________________________________________ la banana ____________________________________________________________ la penna______________________________________________________________ l’aspirina _____________________________________________________________ i libri _______________________________________________________________ il braccialetto _______________________________________________ le scarpe _______________________________________________________ il profumo _____________________________________________________