A- la chiesaF- il municipio B-la torreG-la stazione C-la piscinaH- il castello D-lospedaleI- il museo E- lautostradaJ- la scuola Abbinate – Match up !

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
Advertisements

Fill in the gaps Ieri sono ………….in citta Perché ……….comprato del pollo? Sai che Claudia …….vegetariana!.Gianni gioca a pallacanestro ogni……….. Luigi parla.
Imperfetto IWBAT say what I used to do or was doing in the past.
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Qual è la differenza e quando li usiamo?
IL FUTURO.
They will read I will study She will walk the dog You guys will win the game!
Lo sport. The following verbs will help you talk about what you like to do in your tempo libero: Giocare – to play (io) (tu) (lui/lei) (noi) (voi) (loro)
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
I verbi riflessivi.
P. Oorts Paolo sees Giulia. Paolo = subject sees = verb Giulia = direct object He sees her. he = a subject pronoun (replaces a noun) her = a direct.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
CONDIZIONALE would ….. Come si forma? Formed by taking the stem used in the future and adding the following endings: Formed by taking the stem used in.
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
IL FUTURO FORMAZIONE E USO.
Punto di partenza Reciprocal verbs are reflexives that express a shared or reciprocal action between two or more people or things. In English we often.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Capitolo 12 Il Futuro Semplice.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED S.O.S., AIUTO; CI STANNO UCCIDENDO
Sapere e Conoscere Signora Albanese Ottobre 2013.
Da fare ora: Facciamo alcuni esempi 1.___________(dormire) alle dieci di sera. (loro) 2.Noi ___________ (partire) alle sei e mezzo di mattina. 3.John ___________.
Che cosa ti metti per…? Obiettivo: To be able to say what you wear for different occasions using the verb mettersi correctly venerdì il 20 settembre.
Alcuni, qualche, un po’ di
Oggi è martedì 2 luglio 2013 Obiettivo: learn some basic future tenses (level 5!)
Cosa ti piace fare? What do you like to do?.
CANADA AT ITS WORST THE SEAL SLAUGHTER FROM A SEALS POINT OF VIEW.
Guardate le seguenti due frasi:
Italian Regular Verbs Italian Regular Verbs Regular or irregular?? Italian verbs are either regular or irregular. Italian irregular verbs MUST be memorized…
I verbi regolari: -ire.
I verbi regolari: -ere.
How to conjugate an -ARE verb parlare mangiare cantare pagare comprare usare.
10/12/ IL VERBO AVERE to have Capítulo 2.2 Pagine Quanti anni hai?
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
+ Ciao 17.3 Il congiuntivo passato. + che io abbia + p.p. che tu abbia che lui/lei abbia che noi abbiamo che vi abbiate che loro abbiano.
Oggi è il_______________ Fate Adesso: 1.To be 2.They (m) 3.young 4.Describe yourself. 5.Whats Rosa like? 6.Generous (f) 7.We 8.You (plural/informal) 9.She.
They will read I will study She will walk the dog You guys will win the game!
Essere avere To Be To Have.
Che cosa ti piace fare? Itl 7.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
Canta: Daniele Falaschi
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Pronomi personali di forma tonica
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
IL VERBO PIACERE.
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
Il Futuro The Future Tense.
Prof.ssa Barbara Deiana LINGUA COMUNITARIA
Oggi è il___________________ Fate Adesso: 1.You (formal/plural) 2.I am not 3.fun (m) 4.How is Mario? Describe Mario. 5.hardworking (f) 6.studious 7.To.
Capitolo 14 Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
I verbi. PRONOMI SOGGETTO singolare I ……………………….io you (fam.) ……….. tu he ……………………lui she ………………… lei you (formal) ……. Lei plurale we ……………………… noi you..……………………
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
Simple Sentences in Italian
Italian 1.  Give the definition, part of speech, 1 synonym, 1 antonym of the following IRE verb: DORMIRE.
Oggi è l’undici febbraio 2015.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro febbraio duemilasedici
CONDIZIONALE “would …. ”. Ripasso dei cambiamenti  Cambiamenti per i verbi “are” -drop the final e, make the a an “e” tornare  torner__  -ciare and.
Il passato prossimo (present perfect - past tense)
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
I verbi. PRONOMI SOGGETTO singolare I ……………………….io you (fam.) ……….. tu he ……………………lui she ………………… lei you (formal) ……. Lei plurale we ……………………… noi you..……………………
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
mercoledì, 11 ottobre Relazioni future
Transcript della presentazione:

A- la chiesaF- il municipio B-la torreG-la stazione C-la piscinaH- il castello D-lospedaleI- il museo E- lautostradaJ- la scuola Abbinate – Match up !

Il futuro L.O all of you will be able to recognise and form the future tense in regular verbs

Starter – what do these mean? Io parlerò Io guarderò Io mangerò Io giocherò Io ballerò Irregolare ! Io andrò Io vedrò Io farò The endings you have to add are all in red. Notice you only cross off the e of the infinitive- its so easy ! In are verbs, the a changes to an e

Other endings ! Io parlerò Tu parlerai Lui parlerà Noi parleremo Voi parlerete Loro parleranno I will speak You will speak He will speak We will speak You lot will speak They will speak

Alzati (hold board up if you see your phrase)

I will dance

I will eat

Quando ero piccolo ho abitato in una grande casa e ho ballato ogni sera. Purtroppo la mia vità oggigiorno è meno eccitante. Lavoro molto e vado in palestra ogni settimana ma per dirti la verità, è un po noioso. Quando andrò in pensione avrò un cane e lo accompagnerò nel parco. Non lavorerò più, è troppo stancante secondo me!