Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos
La Famiglia???? Quizlet Set!
Che cosa hai??? Quizlet Set!
Il Corpo Umano Quizlet Set!
Essere Meaning: “to be” io sono noi siamo tu sei voi siete lui lei è Lei loro sono
Avere Meaning: “to have” io ho noi abbiamo tu hai voi avete lui lei ha Lei loro hanno *Certain expressions ALWAYS use verb avere! Ex. Age, something hurting, hungry/thirst, hot/cold, etc.
-Are Verbs Know which verbs are –are verbs (the list we learned) Know how to use them in a sentence- drop the –are and add the endings below: -are verb endings io -o noi -iamo tu -i voi -ate lui lei -a Lei loro -ano Quizlet Set!
-Ere Verbs Know which verbs are –ere verbs (the list we learned) Know how to use them in a sentence- drop the –ere and add the endings below: -ere verb endings io -o noi -iamo tu -i voi -ete lui lei -e Lei loro -ono Quizlet Set!
Gli Aggettivi Possessivi myyourhis/herouryour (plural) their m.s. f.s. m.p. f.p. myyourhis/herouryour (plural) their m.s. il mi oil tu oil su oil nostr oil vostr oil loro f.s. la mi ala tu ala su ala nostr ala vostr ala loro m.p. i mi eii tu oii su oii nostr ii vostr ii loro f.p. le mi ele tu ele su ele nostr ele vostr ele loro
Che ora è? 1:00 È l’una. 2:00 Sono le due. 2:10 Sono le due e dieci 2:15 Sono le due e quindici. Sono le due e un quarto. 2:30 Sono le due e trenta. Sono le due e mezzo. Sono le due e mezza. 2:45 Sono le due e quarantacinque. Sono le tre meno quindici. Sono le tre meno un quarto. del mattino: a.m. di pomeriggio: in the afternoon di sera: in the evening
Che giorno è? Ex. Friday, June 20, 2014 D (day) venerdì A (article) il N (number) venti M (month) giugno Y (year) duemilaquattordici
Com’è lui? Com’è lei? Come sono loro? Com’è lui/lei? What is he/she like? Come sono loro? What are they like? Answer with adjectives: Lui è alto e bello. Lui è intelligente e simpatico. Lei è bruna e alta. Lei è energica e allegra.
Italian 6 - Scritto Write a description of yourself and a friend. Please write the description of yourself and of your friend in separate paragraphs, using complete sentences. In each paragraph, make sure to include: A sentence introducing saying the person’s name Each person’s age Each person’s hair and eye color Two adjectives (descriptions) about each person - can be physical or personality One activity that each person likes to do
Prewrite: “Io” My name: My age: My hair color: My eye color: 2 adjectives to describe me: One activity that I like to do: “Io” My name: My age: My hair color: My eye color: 2 adjectives to describe me: One activity that I like to do: “Il mio amico/la mia amica” His/her name: His/her age: His/her hair color: His/her eye color: 2 adjectives to describe: 1activity that he/she likes: “Il mio amico/la mia amica” His/her name: His/her age: His/her hair color: His/her eye color: 2 adjectives to describe: 1activity that he/she likes: