Oggi è il ventiquattro aprile Da fare ora: 1. Tirate fuori il paccetto “pane e tulipani”- facciamo alcuni esercizi 2. finiamo il film SWBAT review exercises.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Preposizioni semplici e articolate
I giorni della settimana
Imperfetto IWBAT say what I used to do or was doing in the past.
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Qual è la differenza e quando li usiamo?
They will read I will study She will walk the dog You guys will win the game!
Obiettivo: To be confident when describing yourself and others
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
4.1 Verbi regolari in -ere e -ire: il presente
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
In classe La Casa Obbietivo To be able to say how you help out at home. To be able to understand what other people do to help out at home. Per incominciare.
Surprise Culture Grammatica I verbi Vocab
PIACERE To be pleasing To like.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Punto di partenza In Lezione 4B you learned to form the passato prossimo with avere. Some verbs, however,
L’albero della famiglia
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.10A.1-1 Punto di partenza Infinitive constructions consisting of a conjugated verb and an infinitive are common.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Le stoviglie, la tavola apparecchiata, gli auguri e i negozi
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
:53:34 Dove va a morire il sole, dove il vento si riposa,
Verbi -ERE & -IRE O i e iamo ete ono O i e iamo ite ono.
Da fare ora: Facciamo alcuni esempi 1.___________(dormire) alle dieci di sera. (loro) 2.Noi ___________ (partire) alle sei e mezzo di mattina. 3.John ___________.
Emma Project INCONTRO
Alcuni, qualche, un po’ di
Cosa ti piace fare? What do you like to do?.
Guardate le seguenti due frasi:
Italian Vocabulary Chapter: 8 By: Amanda Friedman.
E-TWINNING PROJECT EASTER HABITS TEACHER MARIA ROSARIA ROGATO COUNTRY ITALY (COLLEFERRO-ROME)
ROBINSON CRUSOE ROBINSON CRUSOE’S ISLAND L’ ISOLA DI
Italiano 6 Test review – Days, Dates, Months, Seasons, Weather Press View Slide Show. Then click through the slide show and review the various topics.
Making suggestions ovvero… Fare proposte Click here to enter Exercises.
Lo Scopo: Cosa mangi a cena? Fate Adesso: Complete the sentences correctly COMPITO #3: Draw five foods you eat for dinner on the plate I give you, and.
10/12/ IL VERBO AVERE to have Capítulo 2.2 Pagine Quanti anni hai?
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Project Review Novembrer 17th, Project Review Agenda: Project goals User stories – use cases – scenarios Project plan summary Status as of November.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
I pronomi diretti. PRONOMI PERSONALI OGGETTO DIRETTO never preceded by a preposition direct object pronouns replace the direct object ("Hai letto le pagine.
Capitolo 6 Espansione grammaticale Fare + inf.. Fare + inf. To have something done: Fare + infinitive + (some)thing. 1. Io faccio comprare i biglietti.
Oggi è il_______________ Fate Adesso: 1.To write 2.To swim 3.To dance 4.The phone 5.To watch t.v. 6.I do not like 7.To go 8.To do.
1 Jeopardy Verbi Regolari PreposizioniEssere Espressioni Con Avere Come si dice? Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500.
Essere avere To Be To Have.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
Present Perfect.
Da fare ora:Tirate fuori il vocabolario della casa Lavorate con un compagno di classe: Pagina 2- il vocabolario nuovo - Rispondi alle due domande -Chiedi.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
Oggi è il venticinque marzo 1.Quali sono i pronomi dei riflessivi? 2.Cambiate le seguente: a.innamorarsi (lui) b.Divertirsi (noi) c.Mettersi la camicia(loro)
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Pronomi personali di forma tonica
Che ora e’/ Che ore sono?.
L’alfabeto Prendete la scheda… a ___ f ___ l ___ p ___ t ___
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
SWBAT show knowledge of school unit through a quiz, write and organize a rough draft of the weather forecast project.
Italiano 6 Mid-Year Cumulative Exam Review Tuesday, January 28th Press “View” and “View Slide Show”. Then click through the slide show and review the various.
 Da fare ora:  Con I compagni di classe chiedete: › A) Come stai? › B) Com’è stato il lungo fine settimana? › C) Cosa hai mangiato durante il giorno.
I pasti- meals La colazione Il pranzo La cena Fare la colazione
I giorni della settimana
Oggi è l’undici marzo, duemilaquindici Da fare ora: Al bar- videoclip SWBAT descrivere la tradizione del bar in italia, presentare della casa o appartamento.
 Qualcuno ________________ alla porta. (bussare)  Noi ________________ molte cose. (comprare)  Loro ________________ tutta la notte. (ballare)  Io.
Oggi è il sedici marzo, duemilaquindici Da fare ora: Cerchiate la parola che non c’entra Gli studenti saranno in grado di acquisare le parte del menu’
Oggi è il quindici aprile LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi tonici. FATE ADESSO: Study for 5 minutes.
IL SI IMPERSONALE To imply that an action is done in general , not by a specific person, use the “si” impersonale. Si+ loro form of verb (-ano, -ono) -----followed.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Oggi è il trédici novembre, duemiladodici
Oggi è il diciassette marzo, duemilaquattordici
Transcript della presentazione:

Oggi è il ventiquattro aprile Da fare ora: 1. Tirate fuori il paccetto “pane e tulipani”- facciamo alcuni esercizi 2. finiamo il film SWBAT review exercises from Pane e Tulipani and finish watching and analyzing the film. Students will also acquire the words for desserts and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

IL COMPITO Pagina HH parte D Pane e Tulipani packet due tomorrow SWBAT review exercises from Pane e Tulipani and finish watching and analyzing the film. Students will also acquire the words for desserts and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

* la frutta * la torta * I biscotti * il gelato a)alla fragola b) al cioccolato c) alla vaniglia d) al pistacchio e) alla nocciola * Il sorbetto *I cannoli * il tiramisù * the fruit * the cake * the cookies * the ice cream * strawberry *chocolate * vanilla * pistacchio * hazelnut * water ice *cannoli- pastry * soft cake SWBAT review exercises from Pane e Tulipani and finish watching and analyzing the film. Students will also acquire the words for desserts and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

Facciamo un libretto dei tuoi antipasti, primi piatti e secondi piatti e i dolci preferiti e non preferiti e le tue frutte, verdure e bevande preferite e non preferite … SWBAT review exercises from Pane e Tulipani and finish watching and analyzing the film. Students will also acquire the words for desserts and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

Il dolce: condividiamo i libretti SWBAT review exercises from Pane e Tulipani and finish watching and analyzing the film. Students will also acquire the words for desserts and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

Oggi è il venticinque aprile Da fare ora: smart activity- cibo e bevande SWBAT recall the food vocabulary words and categorize them, and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

Ripassiamo il compito *Pass forward “Pane e Tulipani” packet SWBAT recall the food vocabulary words and categorize them, and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

il compito *Page HH part D- due Tuesday Next quiz- Meal and food vocabulary, categorizing food- next Thursday Monday- go directly to A-107 for a supermarket webquest SWBAT recall the food vocabulary words and categorize them, and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

Facciamo un libretto: Title: Il mio libretto, Da: ___________ pg 1:antipasti pg 2: primi piatti Pg 3: secondi piatti Pg 4: i dolci preferiti e non preferiti Pg 5:le frutte, Pg 6:verdure Pg 7: bevande preferite e non preferite …

 Presentiamo i libretti SWBAT recall the food vocabulary words and categorize them, and finish creating their favorite/least favorite food booklets.

Oggi è martedì il ventinove aprile! Da fare ora: Presentiamo i libretti! SWBAT describe their favorite and least favorite foods, analyze and make predictions about a story in a restaurant.

Ripassiamo il compito *Page HH part D SWBAT describe their favorite and least favorite foods, analyze and make predictions about a story in a restaurant.

IL COMPITO  Mini books!!! *pagina PP 4.11, pagina QQ/RR- label picture 1-8- due Thursday *Next quiz- Meal and food vocabulary, categorizing food- Thursday SWBAT describe their favorite and least favorite foods, analyze and make predictions about a story in a restaurant.

Prima di leggere… 1. Nominate i pasti (breakfast, lunch, dinner) 2. Nominate le parte del menu 3. Imagina e scrive cosa ordina il signor Jones per la cena. SWBAT describe their favorite and least favorite foods, analyze and make predictions about a story in a restaurant.

Prima di leggere… Una nota culturale Proverbio: Paese che vai, usanza che trovi.

1.Leggete in paio… 2.Parte I- tutto SWBAT describe their favorite and least favorite foods, analyze and make predictions about a story in a restaurant.

OGGI È MERCOLEDÌ IL TRENTA APRILE! Al ristorante Sara _________________ (sedersi) al tavolo nell’angolo. Aspetta per Maria. Quando Maria viene loro ________________ (ordinare) qualcosa da bere. Loro ___________________(brindersi) perchè hanno vinto la partita di calcio. Poi, Maria ________________ (ordinare) la pasta amatriciana mentre Sara ______________ (ordinare) l’arragosta. Sara e Maria ________ (mangiare) insieme! Delizioso!!! SWBAT finish creating a story and a dialog in a restaurant, acquire the vocabulary for the place setting in order to ask for utensils in a restaurant.

IL COMPITO *pagina PP 4.11, pagina QQ/RR- picture identification- due tomorrow *Quiz tomorrow- Meal and food vocabulary, categorizing food (all vocabulary has been added to Ms. Tyska’s webpage) SWBAT finish creating a story and a dialog in a restaurant, acquire the vocabulary for the place setting in order to ask for utensils in a restaurant.

Il vocabolario del coperto La forchetta Il cucchiaio Il cucchiaino Il coltello Il piatto Il piatto profondo Il bicchiere la tazza e il piattino Il tovagliolo La tovaglia SWBAT finish creating a story and a dialog in a restaurant, acquire the vocabulary for the place setting in order to ask for utensils in a restaurant.

La pratica… Dica il nome degli oggetti che si usano per fare le seguenti cose. Esempio: per mangiare il gelatoUso il cucchiaino. 1.Per bere l’aranciata 2.Per tagliare (cut) la carne 3.Per mangiare la minestra 4.Per pulisi la bocca e le mani 5.Per mangiare l’insalata 6.Per portare il pesce a tavola 1.Il bicchiere 2.Il coltello 3.Il cucchiaio 4.Il tovagliolo 5.La forchetta 6.Il piatto SWBAT finish creating a story and a dialog in a restaurant, acquire the vocabulary for the place setting in order to ask for utensils in a restaurant.

1. Riempite il coperto 2. Disegnate un coperto nuovo!

Nome: Data: Da fare ora: Riempite con il verbo giusto Al ristorante Sara _________________ (sedersi) al tavolo nell’angolo. Aspetta per Maria. Quando Maria viene loro ________________ (ordinare) qualcosa da bere. Loro ___________________(brindersi) perchè hanno vinto la partita di calcio. Poi, Maria ________________ (ordinare) la pasta amatriciana mentre Sara ______________ (ordinare) l’arragosta. Sara e Maria ________ (mangiare) insieme! Delizioso!!! Nome: Data: Da fare ora: Riempite con il verbo giusto Al ristorante Sara _________________ (sedersi) al tavolo nell’angolo. Aspetta per Maria. Quando Maria viene loro ________________ (ordinare) qualcosa da bere. Loro ___________________(brindersi) perchè hanno vinto la partita di calcio. Poi, Maria ________________ (ordinare) la pasta amatriciana mentre Sara ______________ (ordinare) l’arragosta. Sara e Maria ________ (mangiare) insieme! Delizioso!!!

Oggi è il primo maggio, duemilaquattordici Da fare ora: I libretti del cibo SWBAT display knowledge of food items and categorizing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

Ripassiamo il COMPITO *pagina PP 4.11, pagina QQ/RR- picture identification SWBAT display knowledge of food items and categorizing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

il COMPITO Non c’è!!! SWBAT finish creating a story and a dialog in a restaurant, acquire the vocabulary for the place setting in order to ask for utensils in a restaurant. SWBAT display knowledge of food items and categorizing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

La pratica 1) L’esamino 2) Leggete “Ho una fame che non ci vedo” 3) Completate parte A SWBAT display knowledge of food items and categorizing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

Oggi è venerdì il due maggio! Da fare ora: La scheda: il coperto: enchantedlearning!enchantedlearning! SWBAT display knowledge of place setting terms, acquire how to express “some” when discussing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

IL COMPITO Non c’è!!! SWBAT display knowledge of place setting terms, acquire how to express “some” when discussing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

Expressing “some” with di + article The contraction of di + article is used to indicate “some” Esempio: Voglio comprare delle mele. Verb Infinitive verb Di + le Direct object Translate the following with me: 1.I want to buy some asparagus. 2.I want to buy some ice cream. 1.Voglio comprare degli asparagi 2.Voglio comprare del gelato. SWBAT display knowledge of place setting terms, acquire how to express “some” when discussing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

La pratica... Express “some” in each sentence below: 1.La signora Wright compra anche ______ pesche. 2.C’è ______ gelato al limone molto buono in frigo. 3.Brian compra ______ cioccolatini per Laura. 4.C’è ______ zucchero in cucina? La zuccheriera è vuota. SWBAT display knowledge of place setting terms, acquire how to express “some” when discussing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

La pratica 1) Leggete “Ho una fame che non ci vedo” 2) Completate parte A 3)Ripassiamo tutto! SWBAT display knowledge of place setting terms, acquire how to express “some” when discussing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

Il dolce Rispondete secondo le situazioni personali con un compagno/compagna! SWBAT display knowledge of place setting terms, acquire how to express “some” when discussing food and drinks, analyze a story taking place in a restaurant.

Oggi è lunedì, il cinque aprile: Un coperto matto! SWBAT create crazy place settings through the use of place setting vocabulary and prepositions of place, express situational responses based on cuisine, organize and write the rough draft of a letter to a restaurant.

IL COMPITO Ho un fame che non ci vedo- part D, E and F SWBAT create crazy place settings through the use of place setting vocabulary and prepositions of place, express situational responses based on cuisine, organize and write the rough draft of a letter to a restaurant.

“HO UNA FAME CHE NON CI VEDO”-LE SITUAZIONI: I  #1-3 SWBAT create crazy place settings through the use of place setting vocabulary and prepositions of place, express situational responses based on cuisine, organize and write the rough draft of a letter to a restaurant.

J. COMPOSITION- 1. BRAINSTORM 2. ROUGH DRAFT IN PAIRS SWBAT create crazy place settings through the use of place setting vocabulary and prepositions of place, express situational responses based on cuisine, organize and write the rough draft of a letter to a restaurant.

PAIRS  Pd 5-  Francisco, Giancarlo* Tyler and Elijah  Valerie and Mariana* Anderson and Roman  Aryana with Ana Maria* Anne and Siann  Tony with Joe* David and Siann  Cristyam and Luis*Michael and Moussa SWBAT create crazy place settings through the use of place setting vocabulary and prepositions of place, express situational responses based on cuisine, organize and write the rough draft of a letter to a restaurant.

PAIRS  Pd 7-  Dylan and Daniela* Kaylah and Luis  Matthew and Lucas * Kelly, Sabrina and Jeffrey  Alexandra and Angel* Moises and Brendan  Vanessa with Tiffani  Melina and Justin SWBAT create crazy place settings through the use of place setting vocabulary and prepositions of place, express situational responses based on cuisine, organize and write the rough draft of a letter to a restaurant.

IL DOLCE  Condividete una frase dalla scrittura SWBAT create crazy place settings through the use of place setting vocabulary and prepositions of place, express situational responses based on cuisine, organize and write the rough draft of a letter to a restaurant.

Oggi è martedì il sei aprile! Da fare ora: Scrivete dieci cose che comprate usando il partitivo!! SWBAT create a grocery shopping list using the partitivo and organize and write the final draft of a letter to a restaurant.

RIPASSIAMO IL COMPITO Ho un fame che non ci vedo- part D, E and F SWBAT create a grocery shopping list using the partitivo and organize and write the final draft of a letter to a restaurant.

IL COMPITO SWBAT create a grocery shopping list using the partitivo and organize and write the final draft of a letter to a restaurant.

J. COMPOSITION- 1. QUESTIONS/PROBLEMS? 2. FINAL DRAFT IN PAIRS SWBAT create a grocery shopping list using the partitivo and organize and write the final draft of a letter to a restaurant.

PAIRS  Pd 5-  Francisco, Giancarlo* Tyler and Elijah  Valerie and Mariana* Anderson and Roman  Aryana with Ana Maria* Noelia and Siann  Tony with Joe* David and Anne  Cristyam and Luis*Michael and Moussa SWBAT create a grocery shopping list using the partitivo and organize and write the final draft of a letter to a restaurant.

PAIRS  Pd 7-  Dylan and Daniela* Kaylah and Luis  Matthew and Lucas* Kelly, Sabrina and Jeffrey  Alexandra and Angel* Moises and Brendan  Vanessa with Tiffani  Melina and Justin SWBAT create a grocery shopping list using the partitivo and organize and write the final draft of a letter to a restaurant.

IL DOLCE  Condividete una frase dalla scrittura SWBAT create a grocery shopping list using the partitivo and organize and write the final draft of a letter to a restaurant.