Primary Italian Saying How You Are.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
SEI IN FORMA? Mercoledì, ventisette gennaio Objectives - focus on speaking skills: develop confidence - use modal verbs (can/be able/must/have to) - use.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Marina Fumagalli- Liceo Arnaldo
Una telefonata d’affari.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Obiettivo: Titolo: Imparare a dire dove si va e cosa si fa in vacanza
Emozioni.
BRISCOLA GO ON AVANTI. Storia I giochi di carte hanno le origini più disparate e vengono collocati in differenti epoche, la Briscola risale al La.
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
I Saluti Le Presentazioni.
Guardate le seguenti due frasi:
La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.
If all the Thomas DVDs are this
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
Che ora e’/ Che ore sono?.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Il tempo Signora Albanese.
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
I giorni della settimana
IL CONGIUNTIVO.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Italiana Early Level Greetings.
come fossero treccine… …tanto tempo è passato d’allora eppure ancora eppure ancora mi basta scorgere un’amapola mi basta scorgere un’amapola.
Talking about yourself
Love, Love, Love. Love, Love, Love. Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung. Nothing.
1) WORDS ARE NOT ENOUGH Movimento + Sensi + Oggetti + Immagini +...
Università degli Studi di Cassino e del Lazio Meridionale Dipartimento di Scienze Umane, Sociali, e della Salute Lingua Inglese a.a (Dott. Saverio.
BOOTS OF SPANISH LEATHER – Written by Bob Dylan, performed by Nanci Griffith.
17 settembre 2014 EQ: How do you greet people and exchange personal information using formal and informal expressions/gestures? Obbiettivo: SWBAT imitate.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
I VERBI MODALI.
Jojo was a man who thought he was a loner But he knew it wouldn't last. Jojo left his home in Tucson, Arizona For some California grass. Get back, get.
Viruses.
INTRODUZIONE INTRODUCTION
Oggi è il quindici aprile LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi tonici. FATE ADESSO: Study for 5 minutes.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Ripasso: Numeri zero uno 2 due 3 tre 4 quattro 5 cinque 6 sei 7
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.
NOTE: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Then click the Pictures icon in the placeholder to insert your own image. ITALIAN.
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
Che ora è? Che ore sono? Telling time. Fate Adesso: If you were to stop someone on the street to ask the time how would you get their attention? If you.
Oggi è il nove settembre 2015 Obbiettivo: Use appropriate Italian greetings and leave taking in a variety of scenarios. Fare adesso: You are in the hallway.
Online self-help guidance for Speaking Test preparation Devo prepararmi per l’EMA orale.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro aprile duemilasedici.
Comenius Project “Math is B.E.A.U.” that is Beautiful Easy Amusing Useful ITALIAN WORKGROUP ENNISKILLEN (U.K.) May 2011.
PARTS OF THE BODY LE PARTI DEL CORPO. TODAY WE WILL LEARN: Impariamo: How to introduce yourself Parts of the body (Parti del corpo) To talk about how.
A.s. 2015/16 IC Don Guido Cagnola di Gazzada Schianno VA in rete con le Istituzioni scolastiche del primo ciclo di istruzione del bacino Nord-Laghi della.
Ripasso (review). 222 TUTTE LE STRADE PORTANO A ROMA ALL ROADS LEAD TO ROME lezione finale.
STMan Advanced Graphics Controller. What is STMan  STMan is an advanced graphic controller for Etere automation  STMan is able to control multiple graphics.
LE INDICAZIONI. CHIEDERE INFORMAZIONI E INDICAZIONI : ASKING FOR INFORMATION & DIRECTIONS.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
PROGETTO SOCRATES Dante Alighieri Primary School Classes 2A-B-C GENERAL OBJECTIVES: -To increase the motivation and the pleasure for reading -To pass.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Jobs and occupations What do they do?
Passato Prossimo Past tense.
Imparare i pronomi e il verbo essere
Il Giorno del Ringraziamento
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
Il condizionale.
Speaking Quiz Wednesday, October 24th Question & Answer with a partner
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
Transcript della presentazione:

Primary Italian Saying How You Are

The pupils will learn to ask and answer questions about how they are Learning Objectives The pupils will learn to ask and answer questions about how they are

Come stai?

Così così Sto bene Come stai? Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Così così Sto bene Come stai? Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai? Così così Sto bene Sto molto bene Sto male Sto molto male

Come stai?

Teacher Notes Vocabulary & Structures How are you? Come stai? I’m . . . Sto . . .

Teacher Notes Vocabulary & Structures Not bad Così così Good Bene Very good Molto bene Not good Male Awful Molto male

Teacher Notes Task One Introduce the question Come stai? to the pupils and tell them what it means. Ask them to repeat it. Next click the mouse button and some cartoon characters will appear. Say what each would say in Spanish in answer to the question. Ask the pupils to repeat each answer after you and ask them if they know what the characters are saying in English. Click the mouse button again for the words to appear underneath each picture and then again for each picture to be highlighted one at a time as you continue with group repetition.

Teacher Notes Task Two With all the words and pictures on the screen, go round the class asking individual pupils Come stai?

Teacher Notes Task Three Press the mouse button again and part of the answer the first character gave will be obscured. Ask the pupils if they can read/they know the whole sentence including the missing word. Click the mouse button for the word to appear again then repeat this for each of the characters.

Teacher Notes Task Four Continue to practise the new question and answers. The last slide has the option of removing all of the words. Ask if any of the pupils can say all of the answers from memory.