Talking about yourself

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

SEI IN FORMA? Mercoledì, ventisette gennaio Objectives - focus on speaking skills: develop confidence - use modal verbs (can/be able/must/have to) - use.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
BRISCOLA GO ON AVANTI. Storia I giochi di carte hanno le origini più disparate e vengono collocati in differenti epoche, la Briscola risale al La.
Gli studenti saranno in grado di usare limperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: 1.Che programma televisivo hai guardato ieri?
La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.
Casa, Famiglia e Routine Giornaliera
BUON GIORNO Buon Giorno! Ciao! Come ti chiami? Mi chiamo ___________
La data: Oggi è il ventitre settembre
Oggi è il_______________ Fate Adesso: 1.To be 2.They (m) 3.young 4.Describe yourself. 5.Whats Rosa like? 6.Generous (f) 7.We 8.You (plural/informal) 9.She.
Water is life - Water, our lives
If all the Thomas DVDs are this
Quanti anni ha? Italian 6.
Che cosa ti piace fare? Itl 7.
Casa, Famiglia e Routine Giornaliera Foundation Level
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
Essere Essere  to be Io sono=I am Noi siamo =We are
Buongiorno a tutti! Buongiorno Signorina Saunders Come va? Molto bene,
Il nome: Brad Il cognome: __________ Il compleanno: il luogo di nascità: La città di Shawnee L’indirizzo: Via Bello, Milano Il genere:
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Che ora e’/ Che ore sono?.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Italian First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
AVERE / ESSERE / STARE/FARE
Se non ci fossi tu … Cosa farei?.
I giorni della settimana
Italian First Level L’alfabeto.
I giorni della settimana
I Want To Hold Your Hand Beatles.
BUONGIORNO RAGAZZI!!! CHE ORA È?
Italiana Early Level Greetings.
Love, Love, Love. Love, Love, Love. Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung. Nothing.
Oggi è il_____________________ Fate Adesso: 1.from 2.And you? (formal) 3.I am so-so. 4.Where? 5.With whom? 6.with.
Benvenuti in Italian Club!. Who speaks Italian Language? More than 150 million people speak Italian language worldwide (about half are native speakers)
Oggi è il___________________ Fate Adesso: 1.You (formal/plural) 2.I am not 3.fun (m) 4.How is Mario? Describe Mario. 5.hardworking (f) 6.studious 7.To.
BOOTS OF SPANISH LEATHER – Written by Bob Dylan, performed by Nanci Griffith.
17 settembre 2014 EQ: How do you greet people and exchange personal information using formal and informal expressions/gestures? Obbiettivo: SWBAT imitate.
Foreign Language Survey
Corso di lingua inglese a cura della Prof.ssa Luisa PONTILLO
Impariamo italiano I SALUTI.
INTRODUZIONE INTRODUCTION
Oggi è il quindici aprile LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi tonici. FATE ADESSO: Study for 5 minutes.
Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Ripasso: Numeri zero uno 2 due 3 tre 4 quattro 5 cinque 6 sei 7
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.
In my free time I like….
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
In my free time I like… Cosa ti piace fare nel tempo libero? Nel tempo libero mi piace giocare con il mio cane. Quande piove, mi piace, cantare, perche.
Il Calendario.
Simple Sentences in Italian
Oggi è il nove settembre 2015 Obbiettivo: Use appropriate Italian greetings and leave taking in a variety of scenarios. Fare adesso: You are in the hallway.
Online self-help guidance for Speaking Test preparation Devo prepararmi per l’EMA orale.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Un furto !. Hai 5 minuti per memorizzare le espressioni seguenti Pronti ???
Stare essere avere Irregular Verbs Meaning: To Be To Have.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro aprile duemilasedici.
ITALIAN FOOD AND DRINKS CIBO E BEVANDE ITALIANE. TODAY WE WILL LEARN: Impariamo: Cibo (Food) Bevande (Drinks) Numeri (Numbers) Ti piace... ? (Do you like...?)
ITALIAN ITALIAN FOR POST GRADUATE STUDENTS 22 nd February 2016 WEEK 1 Aureliana Di Rollo.
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
Avere Vs. Essere Qual è la differenza e quando li usiamo?
Ripasso (review). 222 TUTTE LE STRADE PORTANO A ROMA ALL ROADS LEAD TO ROME lezione finale.
By Teacher Carmine Celentano Benvenuti al... Italian verbs can have 3 desinences: are, ere and ire. In this form they represent the italian infinitive.
I MESI DELL'ANNO. I MESI = the months DELL’ = of the ANNO = year IN ITALIANO = in Italian.
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
L’orario – the time Anno 8.
Transcript della presentazione:

Talking about yourself Italian Level 1 Talking about yourself

First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions

Vocabulary Talking about yourself There are three ways of asking someone’s name in French and two ways of asking how old someone is. Use whichever you feel most comfortable with. Come ti chiami? What are you called? Quale e` il tuo nome`? What are you called? Io mi chiamo... I am called... Chi e`? Who is it? Chi c’e`? Who is it? E`... It is... Quanti anni hai? How old are you? Io ho___ anni I am __ years old Io ho sei anni I am six years old Dove abiti? Where do you live? Io abito a Edimburgo I live in Edimbourg

Come ti chiami? Choose whichever form you feel most comfortable with.

Qual e` il tuo nome? Choose whichever form you feel most comfortable with.

Io mi chiamo… Pupils can choose a name for the penguin.

Chi e`? Who is it? Again, choose whichever way you prefer and use that one.

Chi c’e`? Who is it? Again – choose whichever way you prefer.

E`… Pupils can choose a name.

Quanti anni hai? Choose whichever form you feel most comfortable with.

Io ho 5 anni

E tu?

Io ho 7 anni

Dove abiti?

Io abito a Edimburgo.

Io abito a Edimburgo In Scozia.

Embedding the language You can use age to ask someone’s age whenever it’s their birthday. Use both age and where you live when you’re doing the register.

Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. .

Quanti anni hai? Attivita` Look at the following ages on the slides and use your knowledge of numbers to say what age it would be for each of them. E.g. Io ho 5 anni. Ruardate i numeri Quanti anni?

Quanti anni hai?

Si! Io ho due anni!

Quanti anni hai?

Si! Io ho sette anni

Quanti anni hai?

Si! Io ho tre anni!

Quanti anni hai?

Si! Io ho cinque anni!

Quanti anni hai?

Si! Io ho quattro anni!

Quanti anni hai?

Si! Io ho un anno! Please note that anno becomes singular and there is no longer an I on the end!

Quanti anni hai?

Si! Io ho otto anni!

Quanti anni hai?

Si! Io ho sei anni!

Quanti anni hai?

Bravo! Io ho dieci anni.

Quanti anni hai?

Si! Io ho nove anni!

Quanti anni hai? Le foto Guardate decidete e l’eta` della persona! Look at the photos, class can ask the question and then try and guess the age of the person l’eta` della persona!

Quanti anni hai?

Buongiorno! Io ho cinque anni!

Quanti anni hai?

Buongiorno, io mi chiamo Antonio. Io ho sei anni

Quanti anni hai?

Ciao a tutti  Io ho tre anni.

Quanti anni hai?

Io ho otto anni! E` il mio compleanno! 

Quanti anni hai?

Buongiorno! Io ho sette anni.

Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Days of the Week and Months.

Mi chiamo Maria Ho 10 anni. Mi chiamo ………. Ho …….. anni.

Languages online Australia Italian Topic 08: How old are you? < previous topic next topic > -------------------------------------------------------------------------------- Interactive tasks 1. Quanti anni hai? 2. Gioco di memoria 3. Scegli la risposta 4. Scrivi la risposta 5. Trova le parole 6. Tetris Answers and Translations Language focus Asking and saying one's age. Quanti anni hai? Ho sei anni. Lui quanti anni ha? Lui ha dodici anni. Lei quanti anni ha? Lei ha dodici anni. http://www.education.vic.gov.au/languagesonline/italian/topic08/index.htm

Dove abiti? Video http://youtu.be/0I2k0VdvIrw

Silvia & Piccolo Coro, dove abiti? http://youtu.be/STbUur7dS0E

Arrivederci!