L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

SEI IN FORMA? Mercoledì, ventisette gennaio Objectives - focus on speaking skills: develop confidence - use modal verbs (can/be able/must/have to) - use.
Passato Prossimo implies completed actions. Ex
L’esperienza di un valutatore nell’ambito del VII FP Valter Sergo
Progressive Il Tempo Progressivo
Punto di partenza Reciprocal verbs are reflexives that express a shared or reciprocal action between two or more people or things. In English we often.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Le regole Giocatori: da 2 a 10, anche a coppie o a squadre Scopo del gioco: scartare tutte le carte per primi Si gioca con 108 carte: 18 carte.
Gli studenti saranno in grado di usare limperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: 1.Che programma televisivo hai guardato ieri?
Il weekend scorso, Signora Rolf…
Il Passato Prossimo The Past Perfect Tense.
Capitolo 10.III Ne. 10.III Ne Ne: pronoun = of it/them (USE # 1) "Compri della frutta?" "Si`, ne compro." "Conosci qualche film italiano?" "Certo, ne.
Guardate le seguenti due frasi:
I Verbi Reflessivi Capitolo 7.
Il passato prossimo Che significa?!?! Past tense! ***There are two parts to the passato prossimo, today we will discuss passato prossimo with –essere Esempio:
Casa, Famiglia e Routine Giornaliera
Il PASSATO PROSSIMO ESSERE E AVERE.
Come nella stampa tradizionale, un giornale online può essere di informazione informazione o un periodico dedicato a una disciplina specifica.
Capitolo I Congiuntivo presente
Che cosa ti piace fare? Itl 7.
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
Passato Prossimo Con essere.
Morning Routine in 9 mosse
Pronomi personali di forma tonica
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Ripasso Test 3 Capitolo 8. Formato Esame #3 Oral questions, 15 points Vocab paragraphs, 10 points Congiuntivo vs Infinitivo, 13 points Complete the sentence,
Come puoi descrivere la tua infanzia?
Il Futuro The Future Tense.
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
EMINEM CINDERELLA MEN Cinderella man Send the fellow Shady dang came to wrap the game up in cellophane, Raise hell from hell he came, But didn't come.
Il progetto sul corpo e le routines Al mattino, pomeriggio e sera
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Talking about yourself
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
I VERBI MODALI.
BY: ADAM, WILL, NATHAN, AND WILLIAM IL PROGETTO SUL CORPO E LE ROUTINES.
Di: Alec H. Tutte le foto sono state prese da Microsoft Powerpoint Clip Art.
Capitolo 14 Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Futuro, Condizionale, Dovere, Potere e volere
Viruses.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Mobilità tra i Paesi del Programma KA103 A.A. 2014/2015 (KA103) Mobility Tool+ e il Rapporto Finale Claudia Peritore Roma luglio 2015.
Passato Prossimo Putting together the pieces of the Past Tense in Italian.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
John Winston Ono Lennon was an English musician. From 1962 to 1970 he was a composer and singer (soloist) of the musical group the Beatles. Along with.
Passato prossimo dei verbi riflessivi con Essere
NOTE: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Then click the Pictures icon in the placeholder to insert your own image. ITALIAN.
Texts are cooperatively generated by the addressee.
SI IMPERSONALE “One must pay attention if one wants to do well!”
Cosa fai?... La routina quotidiana.
 Complete the following conjugations:  Dire   Viviere   Fare   Dare   What type of verbs are these ??
Simple Sentences in Italian
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.6B.3-1 Punto di partenza The trapassato prossimo is used to talk about what someone had done or what had occurred.
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Oggi è l’undici febbraio 2015.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Il passato prossimo (Simple perfect) In Italian you need two words to say what you have done in the past: one is the auxiliary verb the other is the past.
Io posso tu puoi Lei/lei/lui può noi possiamo voi potete Loro/loro possono I verbi modali (modal verbs) devo devi deve dobbiamo dovete devono voglio vuoi.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro aprile duemilasedici.
Roberto Esposti 1 Facoltà di Economia “G. Fuà” Università Politecnica delle Marche Facoltà di Economia “G. Fuà” Università Politecnica delle Marche PowerPoint.
PARTS OF THE BODY LE PARTI DEL CORPO. TODAY WE WILL LEARN: Impariamo: How to introduce yourself Parts of the body (Parti del corpo) To talk about how.
PROGETTO COMENIUS Partenariato Scolastico Multilaterale Anno 2012/2013 CIRCOLO DIDATTICO S.G. BOSCO- BIANCAVILLA- CT.
 Italian 3 – Cap. 9. The imperative form of verbs is used to give order, suggestions, directions, and instructions. The informal imperative – the tu,
La Pace vera True Peace Vi lascio la pace, vi do la mia pace. Non come la dà il mondo, io la do a voi. (Gv 14, 27) Peace be with you; I give you my peace.
STMan Advanced Graphics Controller. What is STMan  STMan is an advanced graphic controller for Etere automation  STMan is able to control multiple graphics.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Cyber Safety.
Il condizionale.
Transcript della presentazione:

L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.

Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.

Io mi sono alzata e ho sbadigliato.

Io ho allungato la gamba e la schiena per ballare.

Io mi sono lavata con il sapone. Io mi sono lavata i denti con lo spazzolino e il dentifricio.

Io ho fatto yoga per evitare la ferita alle braccia, le ginocchia, e le anche.

Lo yoga cura la depresssione, l’insonnia e aiuta ad essere in forma.

Io mi sono vestita nella divisa della scuola.

Io ho mangiato il pompelmo e ho bevuto del tè.

Io sono uscita da casa e sono andata a scuola in autobus.

IL PROGETTO SUL CORPO E LE ROUTINES COSA FARE (click here to view a sample project: Punti possibili Punti ottenuti 1) The project has an appropriate title 1 2) You MUST create one electronic file; you can choose one from below:: a. Powepoint, b. Video, c. Prezi c, d. Other electronic file: must be approved by teacher 1 3) You MUST choose one below; I will work: a. alone, b. in a group of two, c. in a group of three (suggested). d. in a group of four people (max) 1 4) You/the leader MUST sign up yourself or your group in the sign-up form displayed at the bottom of this page 1 5) You/the leader MUST turn in the electronic file on EDMODO in the appropriate section 1 6) You/the leader MUST copy and paste this rubric in your electronic file and teacher must be able to edit it 1 7) The project is entirely done in Italian 5 8) The project includes passato prossimo (with either essere, avere or both) 5 9) The project illustrates a real or fictitious ideal morning routine; you must use reflexive verbs in the present tense, passato prossimo or both. You may include any tools you may use (i.e. toothbrush, comb, towel, etc.) or/and any particular brands you use for your morning routines 5 10) The project includes a fitness routine (that goes along the morning routine); you must include as many body parts involved with it as possible (Chapter 6A vocab); click here to view some fitness routines: ) The project illustrates the benefits of the fitness routine (is it good for depression? Insomnia? Loose weight? Rehab after a broken arm/wrist? (Chapter 6B vocab) 5 12) If you use any images from the web, cite your source using APA style (click here for more info ): Author, A. (date). Title of document [Format description]. Retrieved from TOTALE 36