SUMMER COURSE of THEATRE, DANCE & SONGS for KIDS and TEENAGERS in ENGLISH FROM JULY 6 to 31, 2015 9.00 a.m – 5.00 p.m At the Club House, Via Esperia, Ispra.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

SEI IN FORMA? Mercoledì, ventisette gennaio Objectives - focus on speaking skills: develop confidence - use modal verbs (can/be able/must/have to) - use.
V.I.D.E.O. Video-CV to Increase and Develop Employment Opportunities
Certificazione di lingua Inglese livello “Starters”
REALIZING CONSTRUCTIVIST OBJECTIVES THROUGH COLLABORATIVE TECHNOLOGIES: THREADED DISCUSSIONS Donald Weasenforth Sigrum Biesenbach- Lucas Christine Meloni.
BRISCOLA GO ON AVANTI. Storia I giochi di carte hanno le origini più disparate e vengono collocati in differenti epoche, la Briscola risale al La.
Content and language integrated learning
...of, a, from, with, for, up, between...
Oggi è martedì 2 luglio 2013 Obiettivo: learn some basic future tenses (level 5!)
Casa, Famiglia e Routine Giornaliera
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
COURSE OF THEATRE AND SONGS FOR KIDS AND TEENAGERS - IN ENGLISH -
La vita Nato il 26/04/1564 a Stratford-on- Abon. Frequentò la Grammar School . Nei primi anni dell a sua giovinezza lavora con il padre. William.
Che ora e’/ Che ore sono?.
Presentazione City Camp PAVIA Prof. ssa Santina Di Rienzo WWW
Il Futuro The Future Tense.
Dear friends, During these last weeks the main events had been the end of year feast and the visit to a fire station. But we also keept on with our fun.
Italian - English Giacomo Puccini La boheme 1896 Luciano Pavarotti.
EMINEM CINDERELLA MEN Cinderella man Send the fellow Shady dang came to wrap the game up in cellophane, Raise hell from hell he came, But didn't come.
I giorni della settimana
I Want To Hold Your Hand Beatles.
CIRCOLO DIDATTICO DI S. CASCIANO V.P. (ITALIA) SCUOLA PRIMARIA “N. MACHIAVELLI” CLASSE II D a.s – 2007 PROGETTO COMENIUS “ Cultural Heritage in the.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Let It Be Let It Be – Beatles 1969.
Italiana Early Level Greetings.
Talking about yourself
Charles Dickens – Sketches by Boz
( Art. 14 ) 1. Ogni bambino ha diritto all’istruzione senza distinzioni razziali. 1. Every child has the right to be brought up without.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
Studieremo 3 tipi di futuro: a) WILL: il futuro immediato e spontaneo b) PRESENT CONTINUOUS: il futuro programmato c) BE GOING TO: il futuro intenzionale.
Corso di lingua inglese a cura della Prof.ssa Luisa PONTILLO
Intro : | | | | | | | | | | | |
A, con, di, da, in, per, fra/tra, su.  Vado a scuola.  Sono a casa.  Sono a New York, a Roma, etc.
Mobilità tra i Paesi del Programma KA103 A.A. 2014/2015 (KA103) Mobility Tool+ e il Rapporto Finale Claudia Peritore Roma luglio 2015.
Secondo Circolo di Carmagnola I FRONTESPIZI DEGLI INVITI ALLE SERATE COMENIUS Invitations to the Comenius Evenings 9 febbraio febbraio giugno.
John Winston Ono Lennon was an English musician. From 1962 to 1970 he was a composer and singer (soloist) of the musical group the Beatles. Along with.
IL CONDIZIONALE.
BE GOING TO.
What are relative pronouns? Pronouns that stand in for an aunt or uncle?
Passato prossimo dei verbi riflessivi con Essere
A SHORT TRIP INTO ECONOMICS Un breve viaggio nel mondo dell’Economia Progetto Comenius S.E.E.D
In my free time I like….
Texts are cooperatively generated by the addressee.
Cosa ti piace fare nel tempo libero? By Samantha Major.
Che ora è? Che ore sono? Telling time. Fate Adesso: If you were to stop someone on the street to ask the time how would you get their attention? If you.
Oggi è il ventiquattro febbraio LO SCOPO: Ripassiamo i verbi in –are. FATE ADESSO: 1. Take out your hw. 2. Translate the following: My name is Francesca.
Che cosa ti piace fare nel tempo libero? What do you like to do in your free time?
Oggi è il ventisette febbraio LO SCOPO: Usiamo il verbo piacere e impariamo a dire l’ora. FATE ADESSO: What is the difference between when we use.
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
Che cosa ti piace fare nel tempo libero? Grace P.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro aprile duemilasedici.
PASQUA IN AUSTRALIA. Il Venerdì Santo le persone religiose vanno in chiesa. On Good Friday religious people go to church. Nessuno va a lavoro. No one.
ITALIAN ITALIAN FOR POST GRADUATE STUDENTS 22 nd February 2016 WEEK 1 Aureliana Di Rollo.
3°CALENDARIO DELL’AVVENTO SECONDO IL METODO MONTESSORI TRA TRADIZIONE E INNOVAZIONE TRADITION AND INNOVATION 3° ADVENT CALENDAR ACCORDING TO THE MONTESSORI.
By Teacher Carmine Celentano Benvenuti al... Italian verbs can have 3 desinences: are, ere and ire. In this form they represent the italian infinitive.
PARTENARIATO MULTILATERALE COMENIUS Lichens and atmospheric pollution EVENTO REALIZZATIO NELL’ANNO 2009 incontro di progetto a Mersin TURCHIA 27 aprile.
A Tiny Voice Inside Una piccola Voce interiore By Carole Smith Gaetano Lastilla.
Lezione 8 la mia famiglia. Chi vuole una bella famiglia comincia con una figlia …. If you want a wonderful family, start with a daughter… A son is a son.
STMan Advanced Graphics Controller. What is STMan  STMan is an advanced graphic controller for Etere automation  STMan is able to control multiple graphics.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Telling the time in Italian
Comenius 1 primo anno fIRST yEAR.
General Office for Airspace
Oggi è il diciassette dicembre
Transcript della presentazione:

SUMMER COURSE of THEATRE, DANCE & SONGS for KIDS and TEENAGERS in ENGLISH FROM JULY 6 to 31, a.m – 5.00 p.m At the Club House, Via Esperia, Ispra (VA)

“The Theatre Lab’s Summer Camp” (in English) Theatre and Singing in English for children from 6 – 16 years The campus is addressed to kids who want to improve their linguistics skills, and also to mother tongue English kids who want to live an experience of fun made up of songs and acting.

GROUPS Junior 7 – 12 years Upper 13 – 17 years

ACTIVITIES Programme for the groups WEEKTHEME 6 – 10 JULYADVENTURE TRAVEL 13 – 17 JULYAROUND THE ENGLISH WORLD 20 – 24 JULYPUPPET SHOW & MUSIC TIME 27 JULY – 31 JULYTHEY LIVED HAPPILY EVER AFTER SETTIMANATEMA 6 – 10 LUGLIOVIAGGI AVVENTUROSI 13 – 17 LUGLIOATTORNO AL MONDO INGLESE 20 – 24 LUGLIOPUPPET SHOW E TEMPO DI MUSICA 27 LUGLIO – 13 LUGLIOE VISSERO FELICI E CONTENTI

ACTIVITIES Warming up Exercise on how to move/dance Voice exercises Improvisation Role games Making up their own plot Exercise on singing Grammar Exercises Exercises to improve our Pronunciation Conversation for starters and advanced Some English culture, Let’s study the life and bibliography of some famous writers Costumes and traditions: Great Britain America Australia Riscaldamento Esercizi sul movimento/danza Esercizi sulla voce Improvvisazione Giochi di ruolo Creazione della trama Esercizi di canto Esercizi di grammatica Esercizi per migliorare la pronuncia Conversazione Cultura inglese Studiamo la vita e le opera di alcuni scrittori famosi Costume e tradizioni: Gran Bretagna America Australia

DAILY ACTIVITIES MondayTuesadyWendsdayThursdayFriday Check-in Introduction Warm Up: texts & songs important words/frases Introduction Warm Up: singing important words/frases, rithm Singing Role Play Introduction Warm Up: songs, important words & diphtongs Singing 20 minBreak – Creative writing: Invitation card, dictation Creative writing: Invitation e- mail, dictation SingingCreative writing: Birthday cards, dictation Playing

DAILY ACTIVITIES MondayTuesadyWendsdayThursdayFriday – Role playing Dance – Lunch – Outdoor games – Theatre LabDance Rehearsal – Theatre Lab Performance – – Check-out

INFORMATION  COST: 110 euros per week + 20 euros per registration 10% reductions per week for brothers and sisters It's possible to register for only 1 week or more  LUNCH: The lunch for groups will be organized at the Club House cost 6, 50euros including drinks  It’s possible to leave the children at the camp from 8,30 a.m.

INFORMAZIONI  COSTI: 110 euro per settimana + 20 euro di iscrizione -10% di sconto a settimana per fratelli e sorelle  È possibile iscriversi anche solo per una settimana o più di una  PRANZO: Il pranzo per i gruppi sarà organizzato alla Club House per il costo di 6.5 euro bevande incluse.  È possibile lasciare i bambini al campo a partire dalle ore 8.30

BEFORE STARTING and AFTER THE CAMP… We ‘ll ask you to fill in:  Pre – registration (till 2° July 2015)  A little short survey about your expectations of the camp. The aim is to create a collaboration with parents to achieve a positive result in this experience.  At the end of the camp, we’ll ask you to completare: Satisfaction survey

PRIMA DI INIZIARE… e DOPO IL CAMP Prima di iniziare il camp, vorremo chiedervi di compilare:  Una pre – iscrizione (entro il 2 luglio 2015)  Un breve e semplice questionario circa le aspettative riguardo al camp. Lo scopo è di creare una collaborazione con i genitori per raggiungere un risultato positivo in questa esperienza.  Infine, al termine del camp, vi chiederemo di completare il questionario di soddisfazione.

CONTACTS