Welcome Emilia Quaranta. What we are going to do: Explore a range of activities for use in teaching languages.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
Imperfetto IWBAT say what I used to do or was doing in the past.
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Qual è la differenza e quando li usiamo?
The Present Simple Form Use.
EUROPA TERRA DI MISSIONE. Flags of Europe This page contains flags and maps for Europe and its countries. European Union MAPS Europe 1 -- no flag references.
Obiettivo: To be confident when describing yourself and others
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
In classe La Casa Obbietivo To be able to say how you help out at home. To be able to understand what other people do to help out at home. Per incominciare.
Obiettivo: Titolo: Imparare a dire dove si va e cosa si fa in vacanza
I verbi riflessivi.
In Giro Capitolo 3 DARE STARE ANDARE FARE.
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
Punto di partenza Reciprocal verbs are reflexives that express a shared or reciprocal action between two or more people or things. In English we often.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Lecturer - Luisa Romano BENVENUTI!. Lecturer - Luisa Romano OBJECTIVES: Say your name Say where you are from Ask where you can buy typical Italian products.
I Saluti Le Presentazioni.
:53:34 Dove va a morire il sole, dove il vento si riposa,
25/09/2009 In un bar italiano Un ripasso Vocabolario Pagina 28.
By Teacher Spaziano Gemy
Da fare ora: Facciamo alcuni esempi 1.___________(dormire) alle dieci di sera. (loro) 2.Noi ___________ (partire) alle sei e mezzo di mattina. 3.John ___________.
Che cosa ti metti per…? Obiettivo: To be able to say what you wear for different occasions using the verb mettersi correctly venerdì il 20 settembre.
Emma Project INCONTRO
Welcome Emilia Quaranta. What we are going to do: Explore a range of activities for use in teaching languages.
Name this famous bridge which spans the Arno river in Florence: a)Ponte dei sospiri b)Ponte Vecchio c)Castelvecchio Bridge d)Ponte della Libertà
Guardate le seguenti due frasi:
ROBINSON CRUSOE ROBINSON CRUSOE’S ISLAND L’ ISOLA DI
Jeopardy Preposizioni Verbi Riflessivi Vocabolario 1 & 2 Vocabolario 3 & 4 La Lettura Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q.
CANZONI, POESIE, FILASTROCCHE
Do we make merry? What do we celebrate ? Don t you know? …the United Europe!
The PRESENT CONTINUOUS
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Oggi è il_______________ Fate Adesso: 1.To write 2.To swim 3.To dance 4.The phone 5.To watch t.v. 6.I do not like 7.To go 8.To do.
Oggi è _____________________ Fate Adesso: 1.hair 2.My eyes 3.Where are you from? (formal) 4.My hair is brown. 5.My birthday is the 2 nd of Jan. 6.I am.
K I can give a character descriptions I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can recognise simple descriptions I.
FARE ADESSO Describe the people in the picture in three words in Italian. Think of their size compared to each other, colors of their clothes.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
1 2 3 Il nome del Voki ________________ Città _______________ Lavoro _______________ Interessi __________________ Il nome del Voki ________________ Città
A Casa e all’ Estero Higher Level
BY: ERIC B. Italian Fashion Project. Italian And American clothing brands are different in many ways In this presentation, I am going to explore the similarities.
Hi! What period is it?. What is the UK made up of?
Nagasaki póst-holocausto nuclear.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
La vita Nato il 26/04/1564 a Stratford-on- Abon. Frequentò la Grammar School . Nei primi anni dell a sua giovinezza lavora con il padre. William.
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Pronomi personali di forma tonica
Che ora e’/ Che ore sono?.
IL GIUDIZIO FINALE THE LAST JUDGMENT Quando il Figlio dell’uomo verrà nella sua Gloria con tutti i suoi angeli, si siederà sul trono della sua gloria.
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Fate adesso (Answer the questions in full sentences)
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
Il tempo Signora Albanese.
I giorni della settimana
L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.
Passato prossimo dei verbi riflessivi con Essere
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Oggi è l’undici febbraio 2015.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Translate 1 A: Pensi che Mark supererà la prova? B: Sicuramente 2 A: Helen e Jack non si sposeranno. B: Davvero? Of course he will. Sure. Certainly. Yes,
IL CIBO IN ITALIA Warm up  WRITE with your group : 1. 1 PASTA DISH 2. 1 MEAT DISH 3. 1 SIDE DISH 4. 1 DESSERT 5. 1 FRUIT.
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
Passato Prossimo Past tense.
Obiettivi: Scoprire le tradizioni di pasqua in Italia -
Transcript della presentazione:

Welcome Emilia Quaranta

What we are going to do: Explore a range of activities for use in teaching languages

Attività 1

4 From vocabulary to sentences 1.With a partner make a list of adjectives 2.Arrange yourselves into two steams 3.Within your group, compare your adjectives to make a unique list.

Actividad 1 +

Subiendo las escaleras

1.Aquí tenemos unas escaleras con 10 escalones 2.Cada grupo tiene que escribir una palabra en cada escalón. 3.No se puede repetir palabras ni copiar palabras del otro grupo 4.El grupo que llegue al final de las escaleras gana un premio.

Grupo 1Grupo 2

Activité 2

Dessinez un peigne qui a le nombre exact de lettres de votre prénom Pour chaque dent écrivez une lettre de votre prénom Ecrivez un adjectif pour chaque lettre Choisissez des adjectifs qui vous décrivent bien

11 Choose two of the adjectives that best describe you and write it on a post-it. Fold all the post-its and mixed them up.

12 Qui est-ce?

Attività 3

Dove siamo? Chi sono i personaggi?

Lelefante è leggero come una …….? Come si chiama lelefante? Cosa è più leggero di una …….?

Activité 4

18 Le dictée courante

Attività 5

Indizi: Una torta/ un bagno/ uno specchio appannato/ un coltello Ascolta la colonna sonora del cortometraggio e con un compagno decidi: Il genere Le emozioni che suscita Il titolo

Guardate attentamente il video. In che ordine accadono le seguenti azioni? Luomo cade nella vasca Luomo pulisce lo specchio Cade il coltello Apre il rubinetto della doccia La donna apre la porta Luomo si mette il profumo Lo specchio si appanna

Con un compagno decidi: Come si chiamano i personaggi? Che relazione hanno? Come si sono conosciuti? Cosa stanno festeggiando? Di chi è la casa? Narrate la vostra storia al resto della classe.

Actividad 6

Hay un delito en mi casa: 26

¿Quién es el asesino?

Un crimen …….!

Creo que…. Pienso que…. En mi opinión… Según mi opinión… Señor Rodríguez Señora Morales Doctor Pérez El arquitecto José Señora Valverde En la cocina En el salón En el dormitorio En el baño En el jardín un cuchillo unas tijeras un hilo un martillo un veneno un boli

Grazie! Merci! ¡Muchas gracias!