Name this famous bridge which spans the Arno river in Florence: a)Ponte dei sospiri b)Ponte Vecchio c)Castelvecchio Bridge d)Ponte della Libertà

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Advertisements

Qual è la differenza e quando li usiamo?
USEFUL ITALIAN EXPRESSIONS
Obiettivo: To be confident when describing yourself and others
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.2-1 Punto di partenza The verbs conoscere and sapere both mean to know. The choice of verb depends on its context.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
The six blind men and an elephant in the classroom IV E Liceo A.Modigliani Padova prof.Elianda Cazzorla.
LOMBARDY Lombardy is the region where we live and where our school is. Here you can find mountains in the North, flat lands in the South, lakes like Maggiore.
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
Lecturer - Luisa Romano BENVENUTI!. Lecturer - Luisa Romano OBJECTIVES: Say your name Say where you are from Ask where you can buy typical Italian products.
I Saluti Le Presentazioni.
My trip to italy By joel. Carta didentita Carta ditendita Italiana Nome: Thisisafro Cognome : Adname Data di nascita : 32/3/99 Indirizzo: 59 evergreen.
Common Words and Phases 3 Parole e Frasi Comuni 3 Signora Patterson.
Example instruction Instruction Name Meaning (RTL Language) ADD R1, R2, R3 AddRegs[R1]
Gli studenti saranno in grado di usare limperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: 1.Che programma televisivo hai guardato ieri?
Signorina Mangiafreno
Capitolo Espansione grammaticale II Si impersonale.
Emma Project INCONTRO
Guardate le seguenti due frasi:
Lezione 3: Che cosa fai di bello?
Più aiutarmi? / Puoi aiutarmi? Can you help me? (formal/informal) Come?What? Pardon me? Certamente / DaccordoSure / OK Ho finitoIve finished Non ho finitoI.
My Italian Experience By Ryan Davidson. My daily routine in Urbino If there was no field trip in the morning, my daily routine in Urbino was very basic.
La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.
Obiettivo: To describe yourself
Unit 3 Presentazione Anne sta rispondendo ad un ricevuto Da una amica. Dialogue Read Listen Translation.
ISTITUTO DI SCIENZE E TECNOLOGIE DELLA COGNIZIONE Piero Cosi SEZIONE DI PADOVA - FONETICA E DIALETTOLOGIA Via Martiri della libertà, 2 – adova (Italy)
Unchain my heart baby let me be Cause you don't care please set me free Libera il mio cuore, bambina, lasciami vivere perchè non ti importa, per favore.
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Essere avere To Be To Have.
Water is life - Water, our lives
Common Words and Phases 1 Parole e Frasi Comuni 1 Signora Patterson.
K I can give a character descriptions I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can recognise simple descriptions I.
If all the Thomas DVDs are this
FARE ADESSO Describe the people in the picture in three words in Italian. Think of their size compared to each other, colors of their clothes.
Quanti anni ha? Italian 6.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
1 2 3 Il nome del Voki ________________ Città _______________ Lavoro _______________ Interessi __________________ Il nome del Voki ________________ Città
Lezione 1: Lei come si chiama?
Present Perfect.
Da: A: Ogetto: Chi scrive la mail (destinatario)
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
YOUR ITALIAN CV Step-by-step guide to create CURRICULUM VITAE in Italian language.
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
Io sono italiana e Lei di dov’è? Io sono inglese e Lei di dov’è?
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Pronomi personali di forma tonica
L’alfabeto Prendete la scheda… a ___ f ___ l ___ p ___ t ___
Fate adesso (Answer the questions in full sentences)
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Italian First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
I giorni della settimana
Talking about yourself
(a)100 (d) 67 sessantasette (C)42 (e) 38 trentotto (h)29 ventinove (b)99 e (f) 74 settantaquattro (g) 83 ottantatré OGGI È IL cinque ottobre!! DA FARE.
Oggi è il venticinque ottobre, duemiladodici Da fare ora:Rispondete… Personal questions with numbers: 1. Quanti anni hai? Esempio: Io ho _____ anni. 2.
Oggi è il nove settembre 2015 Obbiettivo: Use appropriate Italian greetings and leave taking in a variety of scenarios. Fare adesso: You are in the hallway.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Il passato prossimo (Simple perfect) In Italian you need two words to say what you have done in the past: one is the auxiliary verb the other is the past.
IMPRENDITORI SENZA CONFINI O PEN S OURCE M ANAGEMENT.
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
WRITING – EXERCISE TYPES
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Transcript della presentazione:

Name this famous bridge which spans the Arno river in Florence: a)Ponte dei sospiri b)Ponte Vecchio c)Castelvecchio Bridge d)Ponte della Libertà

K I can say the letters of the alphabet and fill in simple forms I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can recognise the letters of the alphabet I can copy Italian sounds without needing written support I can follow simple classroom instructions. I can adapt simple sentences I can find patterns in Italian. I can repeat Italian words with support Qual è il tuo obiettivo? Il mio obiettivo è ….oro…..argento…..bronzo

1.Il codice postale è 2.Il cognome è 3.Il nome è 4.La citta si chiama 5.La piazza si chiama 6.Il numero di casa è 1.Il codice postale è 2.Il cognome è 3.Il nome è 4.La citta si chiama 5.La piazza si chiama 6.Il numero di casa è

Abbina le domande con le risposte giuste 1.Come ti chiami? 2.Qual è il tuo cognome? 3.Come si scrive? 4.Di che nazionalita sei? 5.Quanti anni hai? 6.Si dove sei? A.Sono italiano B.Ho diciotto anni C.Sono di roma D.Becchio E.Mi chiamo Gianni F.B-E-C-C-H-I-O

a a b bi c ci d di e e f effe g gi h acca i i l elle m emme n enne o o p pi q cu r erre s esse t ti u u v vi z zeta

Cognome Nome Nato/a a il Nazionalità Indirizzo Codice Postale No di telefono No di cellulare Firma

Italians are famous for punctuating their speech with animated gestures and facial expressions to assist comprehension, e.g. creating a ring with your thumb and index finger means perfetto, 'perfect', while flicking the underside of your chin means 'I don't give a damn!' Italians are famous for punctuating their speech with animated gestures and facial expressions to assist comprehension, e.g. creating a ring with your thumb and index finger means perfetto, 'perfect', while flicking the underside of your chin means 'I don't give a damn!'