CHE COSA E? E una collezione di materiali didattici fatti dallalunno. Lalunno riflette su se stesso, sui propri modi di essere e di fare. Si pone tra.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Trieste, 26 novembre © 2005 – Renato Lukač Using OSS in Slovenian High Schools doc. dr. Renato Lukač LinuxDay Trieste.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
V.I.D.E.O. Video-CV to Increase and Develop Employment Opportunities
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Cancer Pain Management Guidelines
Nature is around us Nature is our feelings and it is also our spirit. Nature is the habitat we live in. Our home, our future. Without nature we might no.
Ergo : what is the source of EU-English? Standard British English? Standard American English? Both!!!! See morphology (use of British.
21st SEPTEMBER PULIAMO IL MONDO. TUTTI A SCUOLA A PIEDI EVERYBODY WALKS TO SCHOOL 6 th October.
Fuoco vitale portions of art. Project Fuoco vitale The tast lab is born to stimulate the knowledge of the territory around the Vesuvio,with all its characteristics.
Nanoscience Laboratory Silicon nanophotonics Metamaterials Nanobiotechnologies, antioxidants and human health Few lab members.
HERES OUR SCHOOL.. 32 years ago this huge palace was built and it was just the beginning; It is becoming larger and larger as a lot of students choose.
OSPEDALE SAN RAFFAELE GRUPPO OSPEDALIERO SAN DONATO
1 Isfol – Institutional Communication and Documentary Activities Istituto per lo sviluppo della formazione professionale dei lavoratori ReferNet Italian.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED S.O.S., AIUTO; CI STANNO UCCIDENDO
This is the story of two friends who were walking in the desert.
By Teacher Spaziano Gemy
Da fare ora: Facciamo alcuni esempi 1.___________(dormire) alle dieci di sera. (loro) 2.Noi ___________ (partire) alle sei e mezzo di mattina. 3.John ___________.
CANADA AT ITS WORST THE SEAL SLAUGHTER FROM A SEALS POINT OF VIEW.
PUCCINI PRIMARY SCHOOL SENIGALLIA - ITALY HEALTHY LIVING IN EUROPE at Bosco mio – My Wood (Ciarnin di Senigallia) November 2009 A TRIP TO BOSCO MIO ON.
Leggi lo scritto di Leonardo e ...soffia!
The summer sun went down on our love long ago But in my heart I feel the same old afterglow Il sole d'estate è sceso sul nostro amore molto tempo fa Ma.
MERRY CHRISTMAS ! BUON NATALE ! Veniva nel mondo la luce vera, quella che illumina ogni uomo. (Gv 1,9) For the Light was coming into the world,the true.
Enzo Anselmo Ferrari By Giovanni Amicucci. Di Enzo Questo è Enzo Anselmo Ferrari. Enzo compleanno è diciotto febbraio Enzo muore è quattordici agosto.
I City Camps sono la vacanza-studio in inglese animata da Tutors anglofoni direttamente nella scuola della nostra citta' durante i mesi estivi.
Enzo anselmo ferrari By: Orazio Nahar.
Quale Europa? Riscopriamo le radici europee per costruire unEuropa PIÙ vicina a noi ISTITUTO COMPRENSIVO MAZZINI CASTELFIDARDO PROGETTO COMENIUS 2010/2012.
ZEROPOVERTY La campagna di Caritas Europa per lAnno europeo della lotta alla povertà e allesclusione sociale Obiettivi per il 2010 e attivazione della.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
BY: ERIC B. Italian Fashion Project. Italian And American clothing brands are different in many ways In this presentation, I am going to explore the similarities.
Present Perfect.
Collection & Generics in Java
EMPOWERMENT OF VULNERABLE PEOPLE An integrated project.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
COMENIUS REGIO Science for ActiVe citizEnship in Europe- SAVE EU Scientific learning paths to face future challenges durata di 2 anni 1° Modulo di
The Beatles. Love, love, Love. Love, Love, Love. Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung.
YOUR ITALIAN CV Step-by-step guide to create CURRICULUM VITAE in Italian language.
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
1 Il rapporto con lo spazio esterno The relationship with outdoor spaces Storken – Trollhattan 24/05/2009 – 06/06/2009 Erica Catelli educatrice Nido d’Infanzia.
UITA Genève ottobre Comitè du Groupe Professionnel UITA Genève octobre 2003 Trade Union and Tour.
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Guida alla compilazione del Piano di Studi Curricula Sistemi per l’Automazione Automation Engineering.
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Scenario e Prospettive della Planetologia Italiana
ISTITUTO D’ISTRUZIONE SUPERIORE “LEONARDO DA VINCI” CHIAVENNA
Progetto Comenius a.s Coordinatori:Polidoro, Screpanti
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
( Art. 14 ) 1. Ogni bambino ha diritto all’istruzione senza distinzioni razziali. 1. Every child has the right to be brought up without.
Siete i proprietari di una squadra di corse NASCAR. E’ l’ultima gara di un’ottima stagione e sarà trasmessa in Mondovisione vecchio sponsor (comunque.
Oggi è il quindici aprile LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi tonici. FATE ADESSO: Study for 5 minutes.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Secondo Circolo di Carmagnola I FRONTESPIZI DEGLI INVITI ALLE SERATE COMENIUS Invitations to the Comenius Evenings 9 febbraio febbraio giugno.
Discover the USA. What do you know about the USA? Would you like to know more? Do you know how the USA flag is called? What do the 50 stars and the 13.
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
La Pace vera True Peace Vi lascio la pace, vi do la mia pace. Non come la dà il mondo, io la do a voi. (Gv 14, 27) Peace be with you; I give you my peace.
…il firmamento annunzia l’opera delle sue mani (Sal.19(18),2) …the firmament proclaims the work of his hands (Ps 19(18), 2) by Gaetano Lastilla.
Buon giorno, classe! Oggi è il 7 di settembre 2016 Oggi è il sette di settembre duemilasedici.
THE ECOSYSTEM LAKE BOLSENA
WRITING – EXERCISE TYPES
E-CLIL PROJECT SCUOLA PRIMARIA CORSANO
L’orario – the time Anno 8.
Cosa ti piace della scuola?
Studente : Andrea Cassarà Classe: 5AII A.S. 2014/2015 Link Sito
Comenius 1 primo anno fIRST yEAR.
Il condizionale.
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Transcript della presentazione:

CHE COSA E? E una collezione di materiali didattici fatti dallalunno. Lalunno riflette su se stesso, sui propri modi di essere e di fare. Si pone tra un documento di processo e un documento di prodotto. PERCHE UN PORTFOLIO NEL NOSTRO PROGETTO? Per lasciare traccia del nostro percorso. Per una valutazione autentica. Per conoscere le capacità potenziali personali. Per orientare lalunno nelle scelte future. QUINDI per essere un cittadino più consapevole.

Portfolio WHAT IS IT? - It 's a collection of educational material produced by the pupil. - The student reflects on himself, about what he is and what he does. - Its an activity between the documentation process and the documentation product. WHY A PORTFOLIO IN THIS PROJECT? - To trace a path of self-reflection. - To know their potential personal skills. - For an authentic assessment. -To guide the pupils choices.

COMENIUS PARTNERS

PARTENERSHIP COUNTRIES

KEY WORDS OF PORTFOLIO : ME AND OTHERS

THE IDENTITY

STRENGHTS AND WEAKNESS OF MY CHARACTER

WHAT IS INTERESTING FOR US

WHAT ARE THE EMOTIONS

SIX EXPRESSIONS RECOGNIZED ALL OVER THE WORLD

EXSPRESSIONS OF THE FACE

EXSPRESSIONS OF MY FACE

I SPEAK ABOUT MY EMOTIONS

QUESTIONNAIRE ABOUT MY SCHOOL LIFE

THE COLLECTION OF OUR OPINIONS ABOUT QUESTIONNAIRE

MY SCHOOL SUBJECTS

I PARTECIPATED IN THE COMPETITION COMENIUS LOGO WITH THIS DRAWING

VOTING TO CHOOSE THE LOGO OF OUR CLASS

OUR LOGO

LABORATORY MY JORNEY

LABORATORY MY JORNEY

THE MAP OF OUR JORNEY

OUR PARENTS END GRANPARENTS JORNEY

THE MAP OUR PARENTS END GRANPARENTS JORNEY

THE PERFORMANCE ABOUT ULYSSES JORNEY The GodsUlysses and friends The Proci The mermaids

Penelope Telemachus Polyphemus Ulysses Circe Class IV B

PERFORMANCE ABOUT ULYSSES JORNEY: DRAWINGS OF CHARACTERS