I SUFFISSI Signora Albanese. Test Format: Part 1: listening: you will hear a sentence in Italian and you have to write the suffix in English 2. Write.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Fill in the gaps Ieri sono ………….in citta Perché ……….comprato del pollo? Sai che Claudia …….vegetariana!.Gianni gioca a pallacanestro ogni……….. Luigi parla.
Un percorso didattico elaborato da
Quattro mamme cattoliche.
Unita didattica EDUCATION CLASSE: 4° anno Liceo Socio-Psico-Pedagogico
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
martedì, il ventotto febbraio, 2012
Outline for Written Test Eleonora di Toledo Due date: 25 Jan 10 lunedì
POSSESSIVE ADJECTIVES
L’albero della famiglia
Our goal – to understand how to use adjectives in simple sentences.
La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
Emma Project INCONTRO 3.
I Verbi Reflessivi Capitolo 7.
I verbi regolari: -ere.
Wait a while! When you hear the first notes of background music, clic.
TEORIA DELLA RELATIVITA’
TEORIA DELLA RELATIVITA Pierino era in classe quando il professore domanda:
marterdì, il 29 di novembre 2011
Aggettivi Possessivi ITL 7.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
La mia famiglia.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
COME SONO? NOME CLASSE DATA – IL 16 DICEMBRE. Classroom voc. And colors 10 sentences in total -3 fem. and 2 masc. nouns: 5 singular 5 plural sentences.
Che ora e’/ Che ore sono?.
Come puoi descrivere la tua infanzia?
Il Futuro The Future Tense.
EMINEM CINDERELLA MEN Cinderella man Send the fellow Shady dang came to wrap the game up in cellophane, Raise hell from hell he came, But didn't come.
“Essere o non essere, questa e` la domanda!” (Amleto)
I giorni della settimana
BUONGIORNO RAGAZZI!!! CHE ORA È?
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Ris# 61martedì16/12/14 Tempo:___________________ Che tempo fa?
Ris# 71 giovedì15/01/15 Tempo:___________________ Scrivi l’ora in parole (words) 1) 9:45am _____________________ 2) 12:00pm ____________________ 3) 4:15pm.
Childhood Memories: vocabulary Signora Albanese Italiano III.
Corso di lingua inglese a cura della Prof.ssa Luisa PONTILLO
Ris #121martedì05/05/15 Tempo:___________________ Label the capital and the region
Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici
Ripasso: Numeri zero uno 2 due 3 tre 4 quattro 5 cinque 6 sei 7
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
La prima dice alle altre:
I Lavori di casa. io.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.8A.3-1 Punto di partenza You have learned to use comparatives to compare qualities of two people or items. Use.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Relative pronouns Forms and uses. Relative pronouns Uses and functions of the relative CHI Translates he who, she who, those who, everybody who Does not.
NOTE: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Then click the Pictures icon in the placeholder to insert your own image. ITALIAN.
Le parti del corpo. Identifica: 1 Identifica: 2.
Fare Adesso - La Salute (page 9)La Salute Cosa hai? – Look at the picture and write the illness that each person is feeling on the handout provided. Oggi.
NOUNS ARE PERSONS, PLACES OR THINGS. SOOO... THERE IS MORE TO THAT THAN YOU THINK!!!
Simple Sentences in Italian
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Oggi è il nove settembre 2015 Obbiettivo: Use appropriate Italian greetings and leave taking in a variety of scenarios. Fare adesso: You are in the hallway.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
INFINITE OF PURPOSE INFINITO DI SCOPO: dove in Italiano molte forme col verbo all’infinito hanno una preposizione, in inglese essa sparisce in quanto viene.
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
Avere Vs. Essere Qual è la differenza e quando li usiamo?
A.s. 2015/16 IC Don Guido Cagnola di Gazzada Schianno VA in rete con le Istituzioni scolastiche del primo ciclo di istruzione del bacino Nord-Laghi della.
By Teacher Carmine Celentano Benvenuti al... Italian verbs can have 3 desinences: are, ere and ire. In this form they represent the italian infinitive.
Lingua Inglese II (6 Cfu) Global Englishes A.A. 2014/15 Dott. Enrico Grazzi
Fate Adesso : Al ristorante. Cosa fai quando vai al ristorante? Meti in ordine logico le seguenti frasi. __ Chiedi il conto. __ Dici: > __ Lasci la mancia.
Lezione 8 la mia famiglia. Chi vuole una bella famiglia comincia con una figlia …. If you want a wonderful family, start with a daughter… A son is a son.
CAN Potere/Essere capace. YOU CAN SWIM CAN I GO TO THE TOILET, PLEASE? HE CAN'T SPEAK ENGLISH!
Signora Albanese Ottobre 2015
Telling the time in Italian
Il condizionale.
המים בגוף האדם. מגישות:קרישטל אירית אנגיל עירית.
Transcript della presentazione:

I SUFFISSI Signora Albanese

Test Format: Part 1: listening: you will hear a sentence in Italian and you have to write the suffix in English 2. Write the opposite sentence using the suffix: ex: È una letterona? No, è una letterina. 3. Write the correct suffix based on the phrase: una brutta parola: una parolaccia 4. Complete the sentences using the word bank and the correct suffix based on the context of the sentence. 5. Write a story using at least a certain number of suffixes. Bonuses too

Traducete all’inglese Valeria: Com’è il padre di Margherita? Anna: È un omone grande e grosso con due grandi baffoni e un vocione terribile. Valeria: E sua madre? Anna: Ah, sua madre è tutto il contrario: una donna piccolina con una vocina sottile sottile. Valeria: E il suo fratellino? Anna: Beh! Quello è un vero ragazzaccio! Mamma, il mio primo designino!