La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: "Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work."— Transcript della presentazione:

1 Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work for students at the beginning of an intermediate course.  Students listen to a dialogue (transcript is available) on the use of direct pronouns  This is followed by visual and oral recap of key phrases used in the dialogue (in the singular)  Then examples in the plural  Grammar topic introduced and more examples in the singular and plural  Grammar function and rule explained  Put it into practice – SS in pairs ask each other ‘ mi passi …’ and answer ‘eccolo/a/e/i’  In f2f this could be done with realia and students could pass around various items placed in different parts of the room to enhance the kinaesthetic element. In the online format they could drag the icons.  Drilling: show more objects with their names typed underneath (later on without to make it more challenging). Students look at an item and say the correct form of ‘eccolo/a/e/i’.  The oral drilling can be followed by a similar written activity where students choose the correct form of ‘eccolo/a/e/i’ against each item.

2 Listening activity A colazione o Mi passi il burro per favore?  Ecco il burro, eccolo. o Grazie. E mi passi la marmellata per favore?  Si certo, ecco la marmellata, eccola. o Ah grazie, e’ buonissima.  Eh si, e’ fatta in casa. o Grazie. E scusa mi passi il caffe’adesso?  Certo, eccolo! o Mmmh … quasi quasi prendo la cioccolata invece del caffe’. Me la passi per favore?  Eccola! o Ah grazie e adesso …  Eh no, basta … adesso io vorrei mangiare!!!

3 A colazione o E ora mi passi il caffe’?  Eccolo! o E la marmellata per favore?  Eccola!

4 A colazione o E ora mi passi i cereali?  Eccoli! o E le paste per favore?  Eccole!

5 Pronomi diretti Il burro – eccolo! La marmellata – eccola! Il coltello – eccolo! La cioccolata – eccola! Le paste - Eccole! I cereali - Eccoli!

6 Mi passi... Eccolo! Eccoli! Eccola! Usiamo i pronomi diretti 1) per non ripetere un nome o 2)per rafforzarlo We use direct pronouns 1)to avoid repeating a noun or 2) to emphasize it Eccole!

7 I pronomi diretti I pronomi diretti lo, la, li, le si usano per sostituire un nome o rafforzarlo. Lo si usa con i nomi maschili singolari, la con i nomi femminili singolari, li con i nomi maschili plurali e le con i nomi femminili plurali.

8 Eccolo! Eccole! Eccoli! Eccola! Adesso proviamo insieme. Per favore, mi passi … 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1112 13


Scaricare ppt "Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work."

Presentazioni simili


Annunci Google