La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: ":) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures"— Transcript della presentazione:

1 :) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
1. Mettete sul banco:    Midterm Speaking pictures  2.  Scrivete: Important Midterm Dates 3. Da fare oggi... Find a (ONE!) speaking partner.  Begin saying as many things as you can think of based on the image.  SPEAKING Mon. 1/7 - Fri. 1/11 WRITING Tues. 1/15 LISTENING Weds. 1/16 READING Thurs. 1/17

2 In questa foto il ragazzo ...
In this photo the boy …   Nella foto io vedo    In the photo I see...  Questa foto si tratta di  This picture is about...

3 Da piccolo gli piaceva...  Lui era...  Lui amava...  Lui odiava...  Il suo regalo preferito era...

4 Da piccolo/a mi piaceva... 
Io ero...  Io amavo...  Io odiavo...  Il mio regalo preferito era...

5 On your piece of paper jot down:
Criteria for Success  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.    On your piece of paper jot down: 10 bullets.  3 words per bullet.  NO FULL SENTENCES!!!

6 Put 2 desks together… FACE TO FACE!

7 You will speak using your bullets and the picture.
Partner A You will speak using your bullets and the picture. Partner B You will time your partner, stop the clock when they are finished. Choose one question from the board to ask them. Choose something based on their presentation!  Partner 1 answers the question.  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.   

8 Domande: Ricordi d’infanzia
Che cosa ti piaceva fare da bambino/a? What did you used to like to do as a child? Da bambino/a mi piaceva… colorare giocare fuori Spiega qualcosa che odiavi da piccolo/a. Explain something you used to hate as a child. Qualcosa che odiavo, era… le verdure le fantasme il buio Avevi molti giocattoli? Che giocattolo era il tuo preferito? Did you used to have a lot of toys? What was your favorite? Io (non) avevo molti giocattoli. Il mio preferito era… un peluche / una bambola / i puzzle le macchinine / i trenini / i lego Con chi giocavi? Cosa facevate insieme? Who did you used to play with? What did you used to do together? Io giocavo con… Noi giocavamo a nascondino (hide & seek) con i giocattoli Noi disegnavamo / cucinavamo / fingevamo

9 You will speak using your bullets and the picture.
Partner A You will speak using your bullets and the picture. Partner B You will time your partner, stop the clock when they are finished. Choose one question from the board to ask them. Choose something based on their presentation!  Partner 1 answers the question.  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.   

10 Domande: Ricordi d’infanzia
Che cosa ti piaceva fare da bambino/a? What did you used to like to do as a child? Da bambino/a mi piaceva… colorare giocare fuori Spiega qualcosa che odiavi da piccolo/a. Explain something you used to hate as a child. Qualcosa che odiavo, era… le verdure le fantasme il buio Avevi molti giocattoli? Che giocattolo era il tuo preferito? Did you used to have a lot of toys? What was your favorite? Io (non) avevo molti giocattoli. Il mio preferito era… un peluche / una bambola / i puzzle le macchinine / i trenini / i lego Con chi giocavi? Cosa facevate insieme? Who did you used to play with? What did you used to do together? Io giocavo con… Noi giocavamo a nascondino (hide & seek) con i giocattoli Noi disegnavamo / cucinavamo / fingevamo

11 :) Ciao Classe :) FATE ADESSO 3/1/19 Midterm Speaking pictures
1. Mettete sul banco:    Midterm Speaking pictures  2.  Scrivete: Important Midterm Dates 3. Da fare oggi... Find a (ONE!) speaking partner.  Begin saying as many things as you can think of based on the image.  SPEAKING Mon. 1/7 - Fri. 1/11 WRITING Tues. 1/15 LISTENING Weds. 1/16 READING Thurs. 1/17

12 In questa foto il ragazzo ...
In this foto the boy …   Nella foto io vedo    In the foto I see...  Questa foto si tratta di  This picture  is about...

13 Lui fa un esame difficile... 
Lui non capisce...  Lui (non) ha studiato...  Lui odia...  La sua classe preferita (non) è...

14 Una classe difficile per me è… 
Io preferisco la classe di…  Non mi piace… Io odio… 

15 On your piece of paper jot down:
Criteria for Success  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.    On your piece of paper jot down: 10 bullets.  3 words per bullet.  NO FULL SENTENCES!!!

16 Put 2 desks together… FACE TO FACE!

17 You will speak using your bullets and the picture.
Partner A You will speak using your bullets and the picture. Partner B You will time your partner, stop the clock when they are finished. Choose one question from the board to ask them. Choose something based on their presentation!  Partner 1 answers the question.  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.   

18 Domande: la scuola Per me la scuola è..
Com’è la scuola per te in generale? Che ne pensi? What is school like for you in general? What do you think about it? Per me la scuola è.. Io penso che la scuola è… Che cosa fai dopo scuola? What do you do after school? Dopo scuola… io (gioco/faccio il compito/mi rilasso) mi piace (studiare/rilassare/fare il compito) Partecipi in alcuni circoli o attività scolastiche? Do you participate in any clubs or school activities? Io (non) partecipo… in un circolo che si chiama… negli sport la musica / il teatro / il giornale scolastico Sei bravo/a studente/ssa? Are you a good student? Io (non) sono bravo/a studente/ssa perché... io (non) studio molto (non) mi interessa la scuola gli esami sono molto facili / difficli Cosa devi fare per avere successo a scuola? What do you have to do to be successful in school? Per avere successo a scuola tu devi… studiare molto / essere dilligente chiedere aiuto quando non capisci

19 :) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
1. Mettete sul banco:    Midterm Speaking pictures  2.  Scrivete: Important Midterm Dates 3. Da fare oggi... Find a (ONE!) speaking partner.  Begin saying as many things as you can think of based on the image.  SPEAKING Mon. 1/7 - Fri. 1/11 WRITING Tues. 1/15 LISTENING Weds. 1/16 READING Thurs. 1/17

20 In questa foto l’uomo ... In this photo the man…   Nella foto io vedo    In the ohoto I see...  Questa foto si tratta di  This picture  is about...

21 Lui fa un’intervista… Lui si sente… (he feels) Lui ha bisogno di un lavoro perché… He needs a job because…

22 Nel futuro io voglio essere…
In the future I want to be… Mi interessa molto… ___ interests me a lot… Per essere buon impiegato si deve… To be a good employee one should…

23 On your piece of paper jot down:
Criteria for Success  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.    On your piece of paper jot down: 10 bullets.  3 words per bullet.  NO FULL SENTENCES!!!

24 Put 2 desks together… FACE TO FACE!

25 You will speak using your bullets and the picture.
Partner A You will speak using your bullets and the picture. Partner B You will time your partner, stop the clock when they are finished. Choose one question from the board to ask them. Choose something based on their presentation!  Partner 1 answers the question.  Describe what you see in the picture.    Connect the picture to what we have studied in class about the topic. Give your opinion about the content of the picture.   

26 Domande: lavori Che tipo di lavoro ti interessa per il futuro?
What type of job interests you for the future? Per il futuro mi interessa essere _____ perché sarebbe (it would be) _____ Come sarebbe un capo ideale? What would an ideal boss be like? Un capo ideale… sarebbe dilligente comunicherebbe bene ascolterebbe gli impiegati Descrivi un buon impiegato. Describe a good employee. Un buon impiegato… è puntuale / arriva in orario segue le regole (follows the rules) lavora bene con gli altri Che cosa devi fare per preparare per un’intervista? Che cosa non devi fare? What do you have to do to prepare for an interview? What should you not do? Devi scrivere un CV vestirti bene essere puntuale chiedere domande Non devi usare il telefonino / arrivare in ritardo


Scaricare ppt ":) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures"

Presentazioni simili


Annunci Google