La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

Da fare ora:Tirate fuori il vocabolario della casa Lavorate con un compagno di classe: Pagina 2- il vocabolario nuovo - Rispondi alle due domande -Chiedi.

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: "Da fare ora:Tirate fuori il vocabolario della casa Lavorate con un compagno di classe: Pagina 2- il vocabolario nuovo - Rispondi alle due domande -Chiedi."— Transcript della presentazione:

1 Da fare ora:Tirate fuori il vocabolario della casa Lavorate con un compagno di classe: Pagina 2- il vocabolario nuovo - Rispondi alle due domande -Chiedi un compagno di classe - Scrivete le risposte del compagno di classe. SWBAT share about their house and where they live, acquire the verb “dovere” and “su” to describe what must be done in different rooms in the house.

2 Ripassiamo il compito Pagina DD parte D, pagina JJ – Leggiamo and answer 1-5 (in English) SWBAT share about their house and where they live, acquire the verb “dovere” and “su” to describe what must be done in different rooms in the house.

3 Il compito Bring in house/home living magazines Bring in large poster (1 per group) New yellow packet –p.C part A SWBAT share about their house and where they live, acquire the verb “dovere” and “su” to describe what must be done in different rooms in the house.

4 Il verbo “dovere”- un verbo irregolare Cantiamo... Io devo Tu devi Lui/lei deve Dobbiamo Voi dovete Devono Dovere means you must, you should, get it done any way that you could Devo, devi, deve, dobbiamo, dovete, devono SWBAT share about their house and where they live, acquire the verb “dovere” and “su” to describe what must be done in different rooms in the house.

5 Cosa deve fare? In quale stanza/dove? 1.3. 2. 4. ______________________

6 The preposition “su” Su means on! BUT…Su is combined with the definite articles!! Masc. SingMasc. Plu.Fem. Sing.Fem. Plu. Su + il  sulSu + i  suiSu + la  sulla Su + le  sulle Su + lo  sullo Su + l’  sull’ Su + gli  sugli Su + l’  sull’ Su + le  sulle SWBAT share about their house and where they live, acquire the verb “dovere” and “su” to describe what must be done in different rooms in the house.

7 Il verbo “dovere”- un verbo irregolare Cantiamo... Io _________________ Tu _________________ Lui/lei _________________ _________________ Voi _________________ _________________ Dovere means you must, you should, get it done any way that you could Devo, devi, deve, dobbiamo, dovete, devono

8 The preposition “su” Su means on! BUT…Su is combined with the definite articles!! Masc. SingMasc. Plu.Fem. Sing.Fem. Plu. Su + il  _____ Su + i  suiSu + la  _____ Su + le  _____ Su + lo  _____ Su + l’  _____ Su + gli  _____ Su + l’  _____ Su + le  _____

9 OGGI È IL DODICI FEBBRAIO, DUEMILAQUATTORDICI Da fare ora: la scheda (p.145 wb) E la scheda: Scrivete la stanza! SWBAT apply rooms in the house to the activities done in those rooms, acquire prepositions of place to describe where rooms in the house.

10 Ripassiamo il compito New yellow packet –p.C part A SWBAT apply rooms in the house to the activities done in those rooms, acquire prepositions of place to describe where rooms in the house.

11 Il compito Bring in house/home living magazines Bring in large poster (1 per group) SWBAT apply rooms in the house to the activities done in those rooms, acquire prepositions of place to describe where rooms in the house.

12 Provate gli esempi Su...Amici SWBAT share about their house and where they live, acquire the verb “dovere” and “su” to describe what must be done in different rooms in the house.

13 Dov’è la cosa indicata? 1.3. 2. 4. _________ tavola_________ cuscini _________ l’hamburger _________ pavimento La pratica

14 Prepositions of Place 1. a destra di  to the right of 2. sotto  underneath 3. lontano di  far from 4. dietro a  behind 5. fuori  outside 6. tra / fra  between, among 7. vicino a  near 8. dentro  inside 9. davanti a  in front of 10. a sinistra di  to the left of 11. sopra  above **12. su  on **13. in  in **14. di  of **15. da  from **16. a  at v SWBAT apply rooms in the house to the activities done in those rooms, acquire prepositions of place to describe where rooms in the house.

15 Il dolce Alzatevi e fate le azioni SWBAT apply rooms in the house to the activities done in those rooms, acquire prepositions of place to describe where rooms in the house.

16 Nome: Data: Scrivete la parola giusta dal vocabolario delle stanze nella casa 1.La stanza dove si cucina ________________________________________ 2.La stanza dove si dorme ________________________________________ 3.La stanza dove si mangia ________________________________________ 4. La stanza dove si fa la doccia ________________________________________ 5. La stanza dove si mette il vino ________________________________________ 6. La stanza dove si studia ________________________________________ 7. La stanza dove si guarda la televisione con la famiglia ________________________________________ Nome: Data: Scrivete la parola giusta dal vocabolario delle stanze nella casa 1.La stanza dove si cucina ________________________________________ 2.La stanza dove si dorme ________________________________________ 3.La stanza dove si mangia ________________________________________ 4. La stanza dove si fa la doccia ________________________________________ 5. La stanza dove si mette il vino ________________________________________ 6. La stanza dove si studia ________________________________________ 7. La stanza dove si guarda la televisione con la famiglia ________________________________________

17 Da fare ora: Cosa deve fare? In quale stanza/dove? 1.3. 2. 4. ______________________ SWBAT recall activities to describe in which room they must be done, utilize prepositions of place and acquire Valentine’s day vocabulary.

18 Il compito Packet page D all and page E 6.2 only Project starts tomorrow in class * Bring in house/home living magazines *Bring in large poster (1 per group) SWBAT recall activities to describe in which room they must be done, utilize prepositions of place and acquire Valentine’s day vocabulary.

19 Provate gli esempi Su...Amici- la scheda!!!- A- dispari, B- tutto! SWBAT recall activities to describe in which room they must be done, utilize prepositions of place and acquire Valentine’s day vocabulary.

20 I mobili nel soggiorno Il divano/ la sofa’ Lo scaffale La televisione La poltrona Lo specchio I quadri Le tende Il tappeto Il tavolinetto La lampada- The couch The bookshelf The TV The arm chair The mirror The pictures The curtains The rug The coffee table The lamp

21 I mobili nella cucina La dispensa L’armadietto Il bancone Il micronnde I fornelli Il frigo/ il frigerifero La tavola- La sedia- Il lavandino- la lavastoviglie- Il forno The cupboard The pantry The counter The microwave The stove top The fridge The table The chair The sink The dishwasher The oven

22 Il dolce Indicate i mobili secondo la foto

23 Cosa deve fare? In quale stanza/dove? 1.3. 2. 4. ______________________

24 *la credenza ____a)washer machine *Il fornello ____b) carpet *il tappeto ____c) cabinet/cupboard *la tenda ____d) mirror *Lo specchio ____e)stove top *la moquette ____f) rug *la lavatrice ____g)curtains Oggi è il venticinque febbraio, duemilaquattordici

25 Packet page D all and page E 6.2 only

26 Rough drafts- due Thursday Bring in pictures/cut out’s from magazines/internet Posterboard needed!

27 Part 1- Work in groups of 3 to design an advertisement in order to see a house or apartment The ad must include: The address How many rooms that the house has and which ones/other features/outside features How the apartment is furnished Who the house/apartment is best for (family, single person ect.) When it is available What attractions are located near your place PICTURES, PICTURES, PICTURES

28 Part 2- Individual Part Work individually once the poster is completed to describe in detail one particular part of the house The roles will be split as follows: A) Outside- fuori B) Downstairs- la cantina, il primo piano C) Upstairs- il secondo piano, la soffitta OR A) Il primo piano B) Il secondo piano C) Il terzo piano My expectations You (each student) must write a minimum of 8 sentences! To be typed and double-spaced!

29 Due dates: Rough draft of written portion- Due Thursday! Final draft of written portion- Due Monday Final poster project- Due Tuesday

30 Continuate il progetto!!!


Scaricare ppt "Da fare ora:Tirate fuori il vocabolario della casa Lavorate con un compagno di classe: Pagina 2- il vocabolario nuovo - Rispondi alle due domande -Chiedi."

Presentazioni simili


Annunci Google