La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

1a. Digital evangelization: a social event. 1b. Evangelizing the digital continent Web 2.0 user-generated Social network peer-to-peer one-to-many many-to-manyweblog.

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: "1a. Digital evangelization: a social event. 1b. Evangelizing the digital continent Web 2.0 user-generated Social network peer-to-peer one-to-many many-to-manyweblog."— Transcript della presentazione:

1 1a. Digital evangelization: a social event

2 1b. Evangelizing the digital continent Web 2.0 user-generated Social network peer-to-peer one-to-many many-to-manyweblog Web 2.0 SMS email wiki Facebook email MySpace RSS bookmark widgetmashup Content Nation: population 73 million

3 1c. Social media: access, influence, public centralised distributed ”These media draw their value from their ability to create many right contexts for content”

4 1d. I nuovi media sociali: la coda lunga/The Long Tail Un libro pubblicato online ha raggiunto i lettori giusti in contesti appropriati al momento giusto: l'obiettivo era accesso, influenza, un pubblico

5 1e. Publishing..... Traditional New media Rector, community.........................widespread

6 1f. Influencing a conversation Guiding an interactive conversation Dictating the results

7 1g. Un BS online: o pesce o carne I nostri siti BS al momento tendono verso un pesce-con-piedi!

8 2. Digital evengelization: a linguistic event Behind the linear structure of human languages there is a non-linear model which needs to be translated into an interface and navigation First translation Second translation text non-linear model product

9 2a First translation: model:Given-New given-new)

10 Given-New DATO NUOVO

11 2b First translation: Model: ideal-real Ideal Real

12 2c First translation model:star C. 11 Lo spirito salesiano trova il suo modello e la sua sorgente nel cuore stesso di Cristo, apostolo del padre. Nella lettura del Vangelo siamo più sensibili a certi lineamenti della figura del Signore: la gratitudine....la predilezione.... Salesian spirit gratitude Predilection for poor

13 2d First translation model:tree C. 35 Avviamo i giovani a fare esperienza di vita ecclesiale..... Per questo animiamo e promuoviamo gruppi e movimenti di formazione e di azione apostolica e sociale..... In essi i giovani crescono nella consapevolezza delle proprie responsabilità e imparono a dare il loro apporto insostituibile.... Experience of eccleisal life In groups and movements formationaction apostolicsocialapostolicsocial Awareness Contribution

14 2e First translation model:table Letter from Rome 10 May 1884  (Valfré) tell me, Valfré continued: ”You want to see the Oratory as it was then?”  ”(Buzzetti) Don Bosco, You want to see those who are boys at the Oratory now?” Valfré Buzzetti life.... No more shouts of joy..

15 2f First translation - model: network

16 Second translation into interface and navigation

17 Seconda traduzione - Argentina

18 www.boletinsalesiano.com.ar www.boletinsalesiano.com.ar description

19 www.boletinsalesiano.com.ar www.boletinsalesiano.com.ar Current non-linear model aprile

20 www.boletinsalesiano.com.ar www.boletinsalesiano.com.ar Real semantic non-linear model

21 www.boletinsalesiano.com.ar www.boletinsalesiano.com.ar A possible second translation


Scaricare ppt "1a. Digital evangelization: a social event. 1b. Evangelizing the digital continent Web 2.0 user-generated Social network peer-to-peer one-to-many many-to-manyweblog."

Presentazioni simili


Annunci Google