La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: "Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici"— Transcript della presentazione:

1 Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici
Da fare ora: Ci sono domande prima dell’esamino?? SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

2 Ripassiamo il compito *Handouts- H, I and J
SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

3 Il tempo… Dimmi tu…Come si chiede per l’ora?!
Che ora è? O Che ora sono? Dimmi tu…Come si risponde?! Sono le… MA Che significa…? È l’una= It’s one o’clock È mezzogiorno- it’s noon È mezzanotte= it’s midnight SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

4 Il tempo militario! 1:30 PM= 13.30
SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian. Il tempo militario! 1:30 PM= 13.30 È l’una e mezzo= Sono le tredici e mezzo 8:45 PM= 20.45 Sono le nove meno un quarto= Sono le ventuno meno un quarto 12:00 Midnight= 00.00 È mezzanotte= E mezzanotte

5 Il tempo… Dimmi tu…Come si chiede per l’ora?!
When military time is NOT used the following espressions are used for clarification… Di mattina Del pomeriggio Di sera SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

6 L’esamino… SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

7 ! Cultural Note ! As in English, there is a rhyme in Italian for remembering how many days are in each month of the year. Trenta giorni ha novembre, con aprile, giugno e settembre; di ventotto ce n’è uno, tutti gli altri ne hanno trentuno. SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

8 Oggi è il quindici dicembre
A che ora?:Fate la scheda con un compagno SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

9 Chi di spada ferisce di spada perisce.
Il compito Page 181 part C- in textbook- due Wednesday Proverbio: Chi di spada ferisce di spada perisce. SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

10 Descrivete i personaggi della famiglia Simpson
SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

11 Nome: _________________________ Data: __________________________
Ciao! Mi chiamo Bart. Sono parte della famiglia Simpson. Noi siamo una famiglia grande, siamo tredici persone. I miei genitori sono molto diversi. Mio padre è pigro e la mia mamma cucina bene! Le mie zie fumano spesso, ma fa veramente schifo! Ho veramente una famiglia molto molto interessante. A. According to the Simpson family tree, write opposite adjectives to describe the pairs below using the word box. B. Describe 4 characters in detail. alto/a grasso/a grande magro/a basso/a piccolo/a intelligente stupido/a interessante noioso/a Usate questi solo UNA volta: B. 1.__________________________________ ___________________________________ 2.__________________________________ 3.__________________________________ 4.__________________________________ Esempio: Carla e Matteo. _ Carla è alta________ _ Matteo è basso._____ 1. Homer e Marge ______________________________________________ ______________________________________________ 2. Abraham e Mona ______________________________________________ 3. Homer e Maggie ______________________________________________ 4. Bart e Lisa ______________________________________________

12 I Griffin- answer questions on back of paper
Peter Lois Brian Chris 1. Ripetete il vocabolario della famiglia 2. La pratica 3) Ripassiamo le risposte SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships. Meg Stewie

13 Proverbio: l’anima è la mamma, chi la perde non la guadagna
Il dolce I voki… Proverbio: l’anima è la mamma, chi la perde non la guadagna SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

14 Oggi è il sedici dicembre Ascoltate bene I voki…
SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

15 Ripettiamo il vocabolario della famiglia
Peter Lois Brian Chris Meg Stewie SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

16 Chi di spada ferisce di spada perisce.
Il compito Page 181 part C- in textbook Proverbio: Chi di spada ferisce di spada perisce. SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

17 *To express possession in Italian “di” is used…
Scrivete: *To express possession in Italian “di” is used… *di is used because there is NO <‘s> in Italian Per esempio: It is Gregorio’s backback È lo zaino di Gregorio. Per esempio: I clean Giancarlo’s room Io pulisco la stanza di Giancarlo. SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

18 I.Write a complete sentence saying that the following objects belong to the following people:
A essere B Quaderni Carmela I quaderni sono di Carmela Calcolatrice Carlo e Luca La calcolatrice è di Carlo e Luca II.Write a complete sentence saying who shares the responsibilities of cleaning Cristina’s room: A pulire B Mamma Cristina Mamma pulisce la stanza di Cristina Le sorelle Cristina Le sorelle puliscono la stanza di Cristina

19 La pratica I Griffin- answer questions on back of paper
Peter Lois Brian Chris Meg Stewie SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

20 Il dolce Ripassiamo le risposte
SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

21 Nome:______________________ La data:___________________
Scrivete: *To express possession in Italian “____________” is used… *di is used because there is NO <‘s> in Italian Per esempio: It is Gregorio’s backpack _____________________________________. Per esempio: I clean Giancarlo’s room ______________________________________. I.Write a complete sentence saying that the following objects belong to the following people: A essere B Quaderni Carmela ________________________________________________________________________ Calcolatrice Carlo e Luca II.Write a complete sentence saying who shares the responsibilities of cleaning Cristina’s room: A pulire B Mamma Cristina ________________________________________________________________________ Le sorelle Cristina


Scaricare ppt "Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici"

Presentazioni simili


Annunci Google