La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici Da fare ora: 1)Ci sono domande prima dell’esamino?? SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions,

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: "Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici Da fare ora: 1)Ci sono domande prima dell’esamino?? SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions,"— Transcript della presentazione:

1 Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici Da fare ora: 1)Ci sono domande prima dell’esamino?? SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

2 *Handouts- H, I and J SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

3 + Il tempo… Dimmi tu…Come si chiede per l’ora?! Che ora è? O Che ora sono? Dimmi tu…Come si risponde?! Sono le… MA Che significa…? È l’una= It’s one o’clock È mezzogiorno- it’s noon È mezzanotte= it’s midnight SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

4 + Il tempo militario! 1:30 PM=  È l’una e mezzo= Sono le tredici e mezzo 8:45 PM=  Sono le nove meno un quarto= Sono le ventuno meno un quarto 12:00 Midnight=  È mezzanotte= E mezzanotte SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

5 + Il tempo… Dimmi tu…Come si chiede per l’ora?! When military time is NOT used the following espressions are used for clarification… Di mattina Del pomeriggio Di sera SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

6

7 ! Cultural Note ! As in English, there is a rhyme in Italian for remembering how many days are in each month of the year. Trenta giorni ha novembre, con aprile, giugno e settembre; di ventotto ce n’è uno, tutti gli altri ne hanno trentuno. SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions, weather and time, acquire cultural note on months in Italian.

8 Oggi è il quindici dicembre A che ora?:Fate la scheda con un compagno SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

9 Il compito Page 181 part C- in textbook- due Wednesday SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

10 Descrivete i personaggi della famiglia Simpson SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

11 alto/a grasso/a grande magro/a basso/a piccolo/a intelligente stupido/a interessante noioso/a Usate questi solo UNA volta: Nome: _________________________Data: __________________________ Ciao! Mi chiamo Bart. Sono parte della famiglia Simpson. Noi siamo una famiglia grande, siamo tredici persone. I miei genitori sono molto diversi. Mio padre è pigro e la mia mamma cucina bene! Le mie zie fumano spesso, ma fa veramente schifo! Ho veramente una famiglia molto molto interessante. A.Esempio: Carla e Matteo._ Carla è alta________ _ Matteo è basso._____ 1. Homer e Marge ______________________________________________ ______________________________________________ 2. Abraham e Mona ______________________________________________ ______________________________________________ 3. Homer e Maggie ______________________________________________ ______________________________________________ 4. Bart e Lisa ______________________________________________ ______________________________________________ B. 1.__________________________________ ___________________________________ 2.__________________________________ ___________________________________ 3.__________________________________ ___________________________________ 4.__________________________________ ___________________________________

12 1. Ripetete il vocabolario della famiglia 2. La pratica 3) Ripassiamo le risposte I Griffin- answer questions on back of paper Peter Brian Stewie Meg Chris Lois SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

13 I voki… Il dolce SWBAT demonstrate ability to express the time that you do certain activities, recall adjectives to describe a family, acquire family vocabulary in order to answer questions about family relationships.

14 SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”. I voki… Oggi è il sedici dicembre Ascoltate bene

15 Ripettiamo il vocabolario della famiglia Peter Brian Stewie Meg Chris Lois SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

16 Il compito Page 181 part C- in textbook SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

17 Scrivete: *To express possession in Italian “di” is used… *di is used because there is NO in Italian Per esempio: It is Gregorio’s backback  È lo zaino di Gregorio. Per esempio: I clean Giancarlo’s room  Io pulisco la stanza di Giancarlo. SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

18 I.Write a complete sentence saying that the following objects belong to the following people: AessereB QuaderniCarmela I quaderni sono di Carmela CalcolatriceCarlo e Luca La calcolatrice è di Carlo e Luca II.Write a complete sentence saying who shares the responsibilities of cleaning Cristina’s room: ApulireB MammaCristina Mamma pulisce la stanza di Cristina Le sorelleCristina Le sorelle puliscono la stanza di Cristina

19 La pratica I Griffin- answer questions on back of paper Peter Brian Stewie Meg Chris Lois SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

20 Il dolce Ripassiamo le risposte SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express possession using “di”.

21 Scrivete: *To express possession in Italian “____________” is used… *di is used because there is NO in Italian Per esempio: It is Gregorio’s backpack  _____________________________________. Per esempio: I clean Giancarlo’s room  ______________________________________. Nome:______________________ La data:___________________ I.Write a complete sentence saying that the following objects belong to the following people: AessereB QuaderniCarmela ________________________________________________________________________ CalcolatriceCarlo e Luca ________________________________________________________________________ II.Write a complete sentence saying who shares the responsibilities of cleaning Cristina’s room: ApulireB MammaCristina ________________________________________________________________________ Le sorelleCristina ________________________________________________________________________


Scaricare ppt "Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici Da fare ora: 1)Ci sono domande prima dell’esamino?? SWBAT show knowledge of the verb “fare” and fare expressions,"

Presentazioni simili


Annunci Google