Da fare ora: 1.Compagno della mappa d’italia 2.Leggete le descrizioni insieme 3.Scrivete le descrizioni e gli aggettivi Gli studenti saranno in grado di.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
SEI IN FORMA? Mercoledì, ventisette gennaio Objectives - focus on speaking skills: develop confidence - use modal verbs (can/be able/must/have to) - use.
Advertisements

Una telefonata d’affari.
Italiano Revizione Lezione Kyle Becker Guida: Daily Activities Holidays Newspaper article analysis Essay writing.
REALIZING CONSTRUCTIVIST OBJECTIVES THROUGH COLLABORATIVE TECHNOLOGIES: THREADED DISCUSSIONS Donald Weasenforth Sigrum Biesenbach- Lucas Christine Meloni.
Gli studenti saranno in grado di usare limperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: 1.Che programma televisivo hai guardato ieri?
Emma Project INCONTRO 4.
4. –ere verbs P. Oorts 2009.
Come nella stampa tradizionale, un giornale online può essere di informazione informazione o un periodico dedicato a una disciplina specifica.
Teoremi di Lieb Permette di stabilire l’esistenza di
Obesity surgery triples among U.S. teens Long-term outcomes unknown, especially for patients as young as 12 Surgeons to carry out plastic surgery on obese.
Che ora e’/ Che ore sono?.
Gli aggettivi- il ripasso 1.What are the 4 forms if the adjective ends in –o? 2.What are the 2 forms if the adjective ends in –e? 3.Adjectives that end.
SWBAT show knowledge of school unit through a quiz, write and organize a rough draft of the weather forecast project.
Oggi è il venticinque novembre, duemiladodici Intervista: Quanto spesso fai le attività del tempo libero?
Ripasso Test 3 Capitolo 8. Formato Esame #3 Oral questions, 15 points Vocab paragraphs, 10 points Congiuntivo vs Infinitivo, 13 points Complete the sentence,
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
EMINEM CINDERELLA MEN Cinderella man Send the fellow Shady dang came to wrap the game up in cellophane, Raise hell from hell he came, But didn't come.
I giorni della settimana
Talking about yourself
Saving Water & Energy How can we save water and energy in the Tomato industrial agricultural crops? Matteo R. Class 4°B IIS “G.Garibaldi” a.s
Short Questions S. Kaul President of American Society of Echocardiography.
Oggi è il___________________ Fate Adesso: 1.You (formal/plural) 2.I am not 3.fun (m) 4.How is Mario? Describe Mario. 5.hardworking (f) 6.studious 7.To.
Sicurezza II, A.A. 2011/2012 OpenID Speaker: André Panisson, PhD student Università degli Studi di Torino, Computer Science Department Corso Svizzera,
17 settembre 2014 EQ: How do you greet people and exchange personal information using formal and informal expressions/gestures? Obbiettivo: SWBAT imitate.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
I VERBI MODALI.
Childhood Memories: vocabulary Signora Albanese Italiano III.
Oggi è lunedì il sei maggio!
Extension pack per IIS7 Piergiorgio Malusardi IT Pro Evangelist
Oggi è l’undici marzo, duemilaquindici Da fare ora: Al bar- videoclip SWBAT descrivere la tradizione del bar in italia, presentare della casa o appartamento.
Oggi è il primo giugno, duemilaquindici
Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Oggi è il ventuno maggio LO SCOPO: Usiamo l’imperativo. FATE ADESSO: Be ready for the #TBT Quiz!
1.Sharpen pencils. 2.Pick up the Student Information sheet on back table. 3.Have your COVERED text book on your desk. 4.Write your name and date on the.
I Mestieri. Give me your idea of a job vs professi on?
Ripasso: Numeri zero uno 2 due 3 tre 4 quattro 5 cinque 6 sei 7
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.
(a)100 (d) 67 sessantasette (C)42 (e) 38 trentotto (h)29 ventinove (b)99 e (f) 74 settantaquattro (g) 83 ottantatré OGGI È IL cinque ottobre!! DA FARE.
Fare Adesso - La Salute (page 9)La Salute Cosa hai? – Look at the picture and write the illness that each person is feeling on the handout provided. Oggi.
What is an article? What’s the difference between indefinite and definite article? Nouns and Articles.
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
Che ora è? Che ore sono? Telling time. Fate Adesso: If you were to stop someone on the street to ask the time how would you get their attention? If you.
Oggi è il ventiquattro febbraio LO SCOPO: Ripassiamo i verbi in –are. FATE ADESSO: 1. Take out your hw. 2. Translate the following: My name is Francesca.
 Complete the following conjugations:  Dire   Viviere   Fare   Dare   What type of verbs are these ??
Imperfect Tense Transformation Italian 2. Fate Adesso Conjugate to Imperfect Tense 1. parlare (Sandra ed io / noi) ___________________ 2. sentire (Maria.
Simple Sentences in Italian
Volerci e Metterci Signora Albanese Ottobre 2015.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
Che cosa ti piace fare nel tempo libero? Grace P.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
It’s easy to know when we have to put emphasis on the last syllable of words with two or more syllables! These words have an accent on the last letter!
ITALIAN ITALIAN FOR POST GRADUATE STUDENTS 22 nd February 2016 WEEK 1 Aureliana Di Rollo.
La Pace vera True Peace Vi lascio la pace, vi do la mia pace. Non come la dà il mondo, io la do a voi. (Gv 14, 27) Peace be with you; I give you my peace.
Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.
Descrizione personale Gli obiettivi By the end of the lesson you will be able to: - describe yourself - describe other people.
Oggi è mercoledì il trenta ottobre 2013 Oggi è mercoledì il trenta ottobre 2013 Lo scopo:. Come si chiama il tuo personaggio preferito? Com’è? Fate Adesso:
Buon giorno, classe! Oggi è il 7 di settembre 2016 Oggi è il sette di settembre duemilasedici.
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Cyber Safety.
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
Speaking Quiz Wednesday, October 24th Question & Answer with a partner
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
Transcript della presentazione:

Da fare ora: 1.Compagno della mappa d’italia 2.Leggete le descrizioni insieme 3.Scrivete le descrizioni e gli aggettivi Gli studenti saranno in grado di annalizzare le descrizioni dei parucchieri, ricordare gli aggettivi, acquisare le descrizioni delle persone per descriverle.

La pratica 1.Dopo la lettura: Complete the chart to compare Claudio, Gina and Simone. Gli studenti saranno in grado di annalizzare le descrizioni dei parucchieri, ricordare gli aggettivi, acquisare le descrizioni delle persone per descriverle.

I L COMPITO  P.115 D  Tomorrow we are in A-107  Essay re-write for a final grade (/60 pts)- due Friday Gli studenti saranno in grado di annalizzare le descrizioni dei parucchieri, ricordare gli aggettivi, acquisare le descrizioni delle persone per descriverle.

Gli aggettivi- p.111 oggiaggettivi Gli studenti saranno in grado di annalizzare le descrizioni dei parucchieri, ricordare gli aggettivi, acquisare le descrizioni delle persone per descriverle.

La pratica  Smart aggettivi opposti Smart Gli studenti saranno in grado di annalizzare le descrizioni dei parucchieri, ricordare gli aggettivi, acquisare le descrizioni delle persone per descriverle.

La pratica e Il dolce: Leggete della città! Fate attività A Gli studenti saranno in grado di annalizzare le descrizioni dei parucchieri, ricordare gli aggettivi, acquisare le descrizioni delle persone per descriverle.

Buon Giorno a tutti! Oggi è l’otto ottobre Da fare adesso: Prendete le cuffie e log in SWBAT recall classroom commands, acquire the pronunciation of the Italian alphabet and the foreign letters in order to spell out one’s name and other words.

Speaking activity… Speaking activity 1: 1. Press record and state your first and last name. Press pause. 2a. Choose a famous and well-known person to describe in Italian. It should include age and physical description and any other pertinent information to be able to guess who the person is. DO NOT GIVE AWAY THE PERSONS NAME IN THE DESCRIPTION. 3. File  Export Audio“Una persona famosa lastname first name”. 4. Send to Signora Tyska’s Inbox. Note: Make sure that it is the version with the cone shaped icon.

La pratica: Listening and extra Parte B- Listening activity by accessing Signora Tyska’s Postings and the provided headsets: 1. Go to Groupshare  KarenTyska  Postings  Level 2A Italian 2. Complete 3.5 Ascoltate bene: La prima impressione by accessing the audio files and writing your responses on the handout provided.La prima impressione 3. Complete 1.28 Presentazioni tra studenti by accessing the audio files and writing your responses on the handout provided. Parte C- 1. In Signora Tyska’s Postings access “Extra activities October 8”