Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Trieste, 26 novembre © 2005 – Renato Lukač Using OSS in Slovenian High Schools doc. dr. Renato Lukač LinuxDay Trieste.
Italiano Da quando siamo passati al corso di metallurgia (3^o ) abbiamo cominciato a lavorare utilizzando i maniera didattica tecnologie di tipo hardware.
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
La Scuola School.
PIACERE To be pleasing To like. It is NOT formed like other verbs. You DONT use subject pronouns. IoNoi Tu Voi Lui Lei Loro Lei.
P. Oorts Paolo sees Giulia. Paolo = subject sees = verb Giulia = direct object He sees her. he = a subject pronoun (replaces a noun) her = a direct.
piacere The verb to like does not have a direct equivalent in Italian.
PIACERE To be pleasing To like.
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
Chistmas is the most loved holiday of the years. Adults and children look forward to Chistmas and its magical atmosphere. It is traditional to decorate.
Motor Sizing.
Fate Adesso: Al ristorante. Cosa fai quando vai al ristorante
Italiano 6 Test review – Days, Dates, Months, Seasons, Weather Press View Slide Show. Then click through the slide show and review the various topics.
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
Indirect Object Pronouns
Present Perfect.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
Teorie e tecniche della Comunicazione di massa Lezione 7 – 14 maggio 2014.
You’ve got a friend in me!
Che ora e’/ Che ore sono?.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
il verbo “PIACERE” In italiano piacere significa “to be pleasing”
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Talking about yourself
By The Beatles. Yesterday, all my troubles seemed so far away, Now it looks as though they're here to stay, Oh I believe in yesterday. Suddenly, I'm not.
Oggi è il quindici aprile LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi tonici. FATE ADESSO: Study for 5 minutes.
LO (s, m), LA (s, f), LI (pl, m), LE (pl, f)
Mobilità tra i Paesi del Programma KA103 A.A. 2014/2015 (KA103) Mobility Tool+ e il Rapporto Finale Claudia Peritore Roma luglio 2015.
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
What are relative pronouns? Pronouns that stand in for an aunt or uncle?
NOTE: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Then click the Pictures icon in the placeholder to insert your own image. ITALIAN.
Oggi è il ventisette febbraio LO SCOPO: Usiamo il verbo piacere e impariamo a dire l’ora. FATE ADESSO: What is the difference between when we use.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
 Direct Object Pronouns. Direct Objects – Oggetti Diretti and their pronouns  I pronomi diretti: lo, la, li, le   A direct object is the person or.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Il partitivo Italian 3 – Cap. 9. Il partitivo To express indefinite quantities in Italian – the equivalent of some, any, a few, in English – you can use.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro aprile duemilasedici.
ITALIAN ITALIAN FOR POST GRADUATE STUDENTS 22 nd February 2016 WEEK 1 Aureliana Di Rollo.
Ci and ne. Ci Ci is used to replace nouns or expressions that refer to places or locations that have just been mentioned. Ci is roughly equivalent to.
STMan Advanced Graphics Controller. What is STMan  STMan is an advanced graphic controller for Etere automation  STMan is able to control multiple graphics.
Silvia Minardi, Pavia 14 December maps and directions hours.
MSc in Communication Sciences Program in Technologies for Human Communication Davide Eynard Facoltà di scienze della comunicazione Università della.
Oggi è mercoledì il ventitrè ottobre 2013 Lo Scopo: Come sono le università Italiane? FATE ADESSO : Rispondete 1.Come si chiama la tua università preferita?
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
IL SI IMPERSONALE To imply that an action is done in general , not by a specific person, use the “si” impersonale. Si+ loro form of verb (-ano, -ono) -----followed.
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
Oggi è giovedì il quattordici novembre 2013
Oggi è lunedì il dodici novembre 2013
PROGETTO SOCRATES Dante Alighieri Primary School Classes 2A-B-C GENERAL OBJECTIVES: -To increase the motivation and the pleasure for reading -To pass.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Jobs and occupations What do they do?
Gli aggettivi possessivi Possessive adjectives
Oggi è mercoledì il tredici novembre 2013
Cos' è l'Augmented Reality? Perchè è diversa dalla Virtual Reality?
Imparare i pronomi e il verbo essere
Bar Greco Listino prezzi Caffe’ Espresso…………………. .Euro 1,10
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
*******Più o meno + aggettivo + di *******
Possessives, Family, Listening
A million ways to say “the”
Oggi è mercoledì l’otto maggio!
I Pronomi Relativi relative pronouns link two phrases into a longer, more complex sentence; the second phrase gives additional info about the first esempi.
Oggi è il diciassette dicembre
Un breve giro nelle Tradizioni
Progettazione concettuale
Gli aggettivi possessivi
Transcript della presentazione:

Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work for students at the beginning of an intermediate course.  Students listen to a dialogue (transcript is available) on the use of direct pronouns  This is followed by visual and oral recap of key phrases used in the dialogue (in the singular)  Then examples in the plural  Grammar topic introduced and more examples in the singular and plural  Grammar function and rule explained  Put it into practice – SS in pairs ask each other ‘ mi passi …’ and answer ‘eccolo/a/e/i’  In f2f this could be done with realia and students could pass around various items placed in different parts of the room to enhance the kinaesthetic element. In the online format they could drag the icons.  Drilling: show more objects with their names typed underneath (later on without to make it more challenging). Students look at an item and say the correct form of ‘eccolo/a/e/i’.  The oral drilling can be followed by a similar written activity where students choose the correct form of ‘eccolo/a/e/i’ against each item.

Listening activity A colazione o Mi passi il burro per favore?  Ecco il burro, eccolo. o Grazie. E mi passi la marmellata per favore?  Si certo, ecco la marmellata, eccola. o Ah grazie, e’ buonissima.  Eh si, e’ fatta in casa. o Grazie. E scusa mi passi il caffe’adesso?  Certo, eccolo! o Mmmh … quasi quasi prendo la cioccolata invece del caffe’. Me la passi per favore?  Eccola! o Ah grazie e adesso …  Eh no, basta … adesso io vorrei mangiare!!!

A colazione o E ora mi passi il caffe’?  Eccolo! o E la marmellata per favore?  Eccola!

A colazione o E ora mi passi i cereali?  Eccoli! o E le paste per favore?  Eccole!

Pronomi diretti Il burro – eccolo! La marmellata – eccola! Il coltello – eccolo! La cioccolata – eccola! Le paste - Eccole! I cereali - Eccoli!

Mi passi... Eccolo! Eccoli! Eccola! Usiamo i pronomi diretti 1) per non ripetere un nome o 2)per rafforzarlo We use direct pronouns 1)to avoid repeating a noun or 2) to emphasize it Eccole!

I pronomi diretti I pronomi diretti lo, la, li, le si usano per sostituire un nome o rafforzarlo. Lo si usa con i nomi maschili singolari, la con i nomi femminili singolari, li con i nomi maschili plurali e le con i nomi femminili plurali.

Eccolo! Eccole! Eccoli! Eccola! Adesso proviamo insieme. Per favore, mi passi …