Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
Preposizioni semplici e articolate
I giorni della settimana
A- la chiesaF- il municipio B-la torreG-la stazione C-la piscinaH- il castello D-lospedaleI- il museo E- lautostradaJ- la scuola Abbinate – Match up !
Università degli Studi di Cassino Corso di Laurea in Fisioterapia a. a
Università degli Studi di Cassino Facoltà di Scienze Motorie Lingua Inglese (3 CFU) a.a (Dott. Saverio Tomaiuolo) Partitivi some e any.
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
piacere The verb to like does not have a direct equivalent in Italian.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
25/09/2009 In un bar italiano Un ripasso Vocabolario Pagina 28.
Guardate le seguenti due frasi:
Cosa si puo’ fare per tenersi in forma?
How to conjugate an -ARE verb parlare mangiare cantare pagare comprare usare.
The food Pyramid The breakfast We are what we eat
Present Perfect.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
Canta: Daniele Falaschi
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
LEARNING BY DOING FOOD.
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
il verbo “PIACERE” In italiano piacere significa “to be pleasing”
Talking about yourself
Futuro, Condizionale, Dovere, Potere e volere
Our "Eating Habits Questionnaire" Eating Habits Questionnaire.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Cosa prendi a colazione? What do you have for breakfast?
Cosa fai?... La routina quotidiana.
Simple Sentences in Italian
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Università degli Studi di Cassino e del Lazio Meridionale Dipartimento di Scienze Umane, Sociali e della Salute Lingua Inglese a.a (Dott. Saverio.
It’s easy to know when we have to put emphasis on the last syllable of words with two or more syllables! These words have an accent on the last letter!
 Italian 3 – Cap. 9. The imperative form of verbs is used to give order, suggestions, directions, and instructions. The informal imperative – the tu,
IL CIBO IN ITALIA Warm up  WRITE with your group : 1. 1 PASTA DISH 2. 1 MEAT DISH 3. 1 SIDE DISH 4. 1 DESSERT 5. 1 FRUIT.
Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.
Oggi è mercoledì il trenta ottobre 2013 Oggi è mercoledì il trenta ottobre 2013 Lo scopo:. Come si chiama il tuo personaggio preferito? Com’è? Fate Adesso:
IL SI IMPERSONALE To imply that an action is done in general , not by a specific person, use the “si” impersonale. Si+ loro form of verb (-ano, -ono) -----followed.
Oggi e` il 19 settembre 2016 Da Fare Adesso: scrivete 3 cose che ti piace fare durante la fine settimana
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
A SHORT LESSON OF ITALIAN.
Oggi è giovedì il quattordici novembre 2013
Oggi è lunedì il dodici novembre 2013
La mia giornata By the end of this unit you will be able to:
Gli aggettivi possessivi Possessive adjectives
Cosa ti piace della scuola?
Cosa ti piace fare? What do you like to do?.
Cyber Safety.
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
Obiettivi: Scoprire le tradizioni di pasqua in Italia -
giovedì, 12 ottobre matrimonio o convivenza?
Un’intervista con Eros Ramazzotti
Possessives, Family, Listening
Oggi è il trédici novembre, duemiladodici
A million ways to say “the”
Oggi è mercoledì l’otto maggio!
Il condizionale.
WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?! 
Che cosa si deve fare per tenersi in forma?
Oggi è il diciassette dicembre
mercoledì, 11 ottobre Relazioni future
Routine quotidiana Oggettivo
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
BUONO, GRANDE, SANTO e BELLO
Transcript della presentazione:

Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17 Le regole – Rules Boy/girl seating plan Follow instructions of ppt and work on your book Brilliant behaviour and great attitude to work are expected All work should be completed For time wasters will follow consequences

Obiettivi: Titolo: Che cosa mangi e bevi per colazione? giovedì, il 23 giugno 2016 Titolo: Che cosa mangi e bevi per colazione? Obiettivi: All – To learn up to 11 types of food and drink in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions Per cominciare: Come si dice in italiano?

Come vai a scuola? io vado a scuola in bici perché secondo me è veloce invece il Signor Hughes va a scuola è comodo. in treno perché secondo lui Could you extend your writing by adding how someone else comes to school and why? All – To learn up to 11 types of food and drink in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions

Can you come up with a rule? Come si dice in inglese? Mi piace il pane I like bread 2. Mi piacciono i biscotti I like biscuits 3. Mi piace il latte I like milk 4. Non mi piacciono i cereali I don’t like cereals 5. Non mi piace il tè I don’t like tea What do you notice? Can you come up with a rule? All – To learn up to 11 types of food and drink in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions

water biscuits tea coffee orange juice bread milk cereals Che cosa mangi e bevi per colazione? Completate il matching: water biscuits i biscotti una banana tea coffee il latte il pane tostato orange juice l’acqua il tè bread milk una mela il caffè cereals il pane Matching pictures words in their sheet. i cereali toasted bread an apple il succo d’arancia a banana All – To revise transports and the verb andare in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions

Are these words masculine or feminine, plural or singular? il pane tostato il caffè il pane il tè una banana i biscotti l’acqua Ask students if they can recognise feminine or masculine nouns (possibly plural nouns too) il latte i cereali una mela il succo d’arancia All – To revise transports and the verb andare in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions

How can we say “some” in Italian? il la l’ i gli di Students guess and draw a table in their book. dell’ del della dei degli All – To learn up to 11 types of food and drink in French Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions

Che cosa mangi e bevi per colazione? del pane tostato del caffè del pane del tè una banana dei biscotti dell’acqua del latte dei cereali del succo d’arancia una mela All – To learn up to 11 types of food and drink in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions

Che cosa mangi e bevi per colazione. Per colazione io mangio Che cosa mangi e bevi per colazione? Per colazione io mangio...(I eat) Per colazione io bevo..(I drink). del caffè del pane tostato del tè del pane dell’acqua una banana dei biscotti del latte del succo d’arancia una mela dei cereali All – To learn up to 11 types of food and drink in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions

Scrivete cosa mangiate e bevete per colazione – Write what you eat and drink for breakfast : durante la settimana... per colazione... io mangio... e io bevo... però il fine settimana... mi piace... mi piacciono (i biscotti) mia madre / mio padre (etc.) mangia... e beve... during the week... for breakfast... I eat... and I drink... however... on the weekend... I like (singular) I like (plural) my mum / my dad (etc.) eats… and drinks… All – To learn up to 11 types of food and drink in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions

Lavoro extra di consolidazione – Extra work for consolidation. Go on Linguascope (username sjcc password milan) Beginner-Italian-Il cibo-La prima colazione. Practise vocabulary with different activities. Practise today’s vocabulary on Arcade Games following the link below. http://www.classtools.net/mob/quiz_85/Che_cosa_mangi_e_bevi_per_colazione_3H5gw.htm All – To learn up to 11 types of food and drink in Italian Most – To be able to say what we have for breakfast Some – To be able to write a description of breakfast habits including opinions