ITALIJANSKA BAROČNA OPERA

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
(FA) FA Va', pen- ro, sul -sie -l a -le do - SOL LASIb sa suipo -cli - i -- vi sui tera - a - a - …va', ti DO FA za - nolez -te -pide e licol -…ove o -
Advertisements

Projekt – Progetto iCON WP 6 PP07 Slovensko Deželno Gospodarsko Združenje/Unione Regionale Economica Slovena – SDGZ (URES) SUPPORTO ALLE ESPERIENZE E SVILUPPO.
Projekt - Progetto PP07 Slovensko Deželno Gospodarsko Združenje/Unione Regionale Economica Slovena - SDGZ (URES) WP6 - SUPPORTO ALLE ESPERIENZE E SVILUPPO.
Equilibri dei composti di coordinazione
3. IL TEATRO MEDIEVALE STORIE DI TEATRI
LaboratorioAnalisiQualitativa_orioli (eserc.1)
Dolce e chiara è la notte e senza vento
Leggere e capire il testo poetico
2 nd Intermediate Meeting WP 1.2 WP5 Marketing and promotion Bando pubblico n. 02/2009 : SALTWORKS – Valorizzazione delle saline tra Italia e Slovenia.
JEZIKOVNO OBOGATENI KURIKUL:
Umberto Saba GOAL.
Sisi, Sisi, Do la da, Yaku sine ladu banaha
POLIFONIA DEL 1500 (XVI secolo) ELEVATO NUMERO DI VOCI
Convitto Nazionale P. Galluppi - Catanzaro Ensamble vocale e strumentale Les Petits Musiciens scuola secondaria I° Classi I B e I C Brani : Il Gatto (
MUSIC LESSON.
Vita nova Lezione quinta.
Lyrics Phonetic translation Svegliatevi dal sonno o’ briaconi zveʎ'ʎatevi 'dal 'sonno o bri'akoni che giunta l’è per noi la gran cuccagna 'ke.
Varal de Haicais.
Projekt - Progetto PP07 Slovensko Deželno Gospodarsko Združenje/Unione Regionale Economica Slovena - SDGZ (URES) WP6 - SUPPORTO ALLE ESPERIENZE E SVILUPPO.
PARLAMENTARNE VOLITVE V ITALIJI 24. IN 25. FEBRUAR 2013 Volitve za Poslansko zbornico (4% volilni prag) in Senat (8% volilni prag)
TENGO_UNA_SCUOLA_VECCHIA (Questa è una canzone triste… Molto triste...)... Sul motivo de “La camisa negra” Il testo avanza sincronizzato.
<<Amore è uno desio che ven da core>>
Projekt - Progetto iCON PP07 Slovensko Deželno Gospodarsko Združenje/Unione Regionale Economica Slovena – SDGZ (URES) Ministero dell'Economia e delle Finanze.
From Conception to Delivery: Sourcing the (Musical) Emotions in Early Baroque Italy Tim Carter.
Projekt - Progetto iCON PP12 Confartigianato Imprese FVG Združenje obrtnikov in podjetij FJK Ministero dell'Economia e delle Finanze.
MedkulturnI PROJEKT PROGETTO INterculturale TU SMO DOMA QUI SIAMO A CASA Collaborazione interculturale tra le scuole di lingua italiana.
I M P A R O G I O C A N D O LE SILLABE E LE PAROLE.
COMITATO PRO LOCO UNPLI PADOVA PRESENTA IL PROGETTO HERITASTE - LE VIE DEI SAPERI E DEI SAPORI Predstavitev projekta HERITASTE – Poti okusov in doživetij.
ALLA LETTOSCRITTURA CON L’USO DELLE TIC
Evento di chiusura Proposte oltre il TIP per lo sviluppo dell’area transfrontaliera di Gorizia e Šempeter-Vrtojba Zakjučni dogodek projekta Predlogi za.
I pronomi diretti oggetto. i pronomi personali diretti zamjenjuju imenicu Odgovaraju na pitanje: chi? che cosa? Oggi compro il giornale Oggi compro il.
SALUTI Salve! Ciao! Buongiorno! Buonasera! Buonanotte! ArrivederLa!
Nuovi generi: Il melodramma e il poema eroicomico.
Rivoluzione Musicale. Cos'è? Monodia ● Nasce la monodia: un solista canta le proprie emozioni accompagnato dalla musicacanta.
Vprašanje legitimnosti priznanja homeseksualne zveze
Claudio Monteverdi. VITA CREMONA: Nasce 9 maggio Studiò musica e a soli 15 anni pubblicò le prime MADRIGALI. MANTOVA: a partire dal 1590 lavora.
POLIFONIA. POLIFONIA MONODIA Umanesimo Polifonia Commedie in teatro Barocco Melodramma Nuovi strumenti Balletto nelle corti RIVOLUZION E MUSICALE.
ITA-SLO HEALTH NETWORK MEETING 2
Team for design, construction and maintenance
AUGURI A TUTTI I MIEI AMICI !
Il barocco OPERA E TEATRO MUSICALE
La fotografia aerea di guerra per lo studio del paesaggio - riassunto dei risultati del progetto ALISTO - Mauro Scroccaro, Marco Polo G.E.I.E. - Roberta.
AUGURI A TUTTI I MIEI AMICI !
STORIA DEL TEATRO I Teatri di Venezia le origini e gli sviluppi nell’età moderna 4-11 dicembre 2017 Carmelo Alberti Lunedì,
Beseda življenja April 2010.
PRILOŽNOSTI TURIZMA NA PODEŽELJU OPPORTUNITÀ NEL TURISMO IN CAMPAGNA
ZGODOVINA = TEORIJE ARHITEKTURE OD ANTIKE DO MODERNE
BAROK =STAVBA+TRG.
Splitsko-dalmatinske županije
Ipotesi per la struttura politico-amministrativa dello stato miceneo
WP No.1 “Koordinacija in upravljanje projekta”
Poznati epovi europske književnosti
a cura dei prof. Roberto Orsaria e Monica Secco
iCON WP št. 2 “Mreža institucij podpornega okolja”
CAMIS - USKLAJENE AKTIVNOSTI ZA UPRAVLJANJE REKE SOČE
Il barocco OPERA E TEATRO MUSICALE
AUGURI A TUTTI I MIEI AMICI !
Il Barocco Dal 1600 al 1750.
Voce di Contralto Voci liriche
LA RIFORMA DEL TEATRO E IL MELODRAMMA
XXII. NEDJELJA KROZ GODINU B Mk 7,
nel Diciassettesimo secolo
AUGURI A TUTTI I MIEI AMICI !
AUGURI A TUTTI I MIEI AMICI !
R O B.
IL CLASSICISMO ( ) Morte J.S. Bach Esecuzione IX Sinfonia di Beethoven
BAROCCO ( ) EVENTI STORICI: Guerra dei Trent’anni
AUGURI A TUTTI I MIEI AMICI !
Alfabeto PAROLE BISILLABE.
Transcript della presentazione:

ITALIJANSKA BAROČNA OPERA J. PERI C. MONTEVERDI Rimska šola Opera v Benetkah

OPERNI ZAČETKI - FIRENCE VPLIVI: Liturgična drama in pesemske igre Šolska drama (zbori, pesmi) Drame s scensko glasbo Pastirske drame Madrigalne komedije Medigre k predstavam - intermezzi

FLORENTINSKA KAMERATA 1580/92 Akademski krog po antičnem vzoru Posnemanje učinkov antične glasbe Monodija – petje ob kitari/lutnji, instrumentih s tipkami G. CACCINI, Evridika, 1600 J. PERI – Dafne, 1598, Evridika, 1600 Stile recitativo, general bas Zbori – kot prekinitve recitativa

VSEBINE PRVE OPERE PASTORALNE DRAME – pastirske igre Grška mitologija Močna čustva Čudeži Čarovnije Presenečenja (manierizem) Dramma per musica, opera ok. 1600

DRAMMA PER MUSICA PARTITA V DVEH SISTEMIH UVOD PROLOG VOKAL INSTRUMENTAL (ČEMBALO, LUTNJE) UVOD FANFARE PROLOG RECITATIV, PREDSTAVITEV TEMATIKE (suhi recitativ)

CLAUDIO MONTEVERDI Vplivi: MADRIGAL – instrum. spremljava Disonanca – nosilka dramatike Napetosti – približevanje KANTATI in OPERI BALETNI VLOŽKI (vpliv francoskega baleta) OPERE: ORFEJ 1607, ARIADNA – 1608 KRONANJE POPEJE - 1642

OPERA – VPLIV NA RAZVOJ OBLIK SIMFONIJA UVERTURA ARIJA RECITATIV KANTATA PASIJON

CILJI MONTEVERDIJEVE OPERE MITOLOŠKE ZGODBE IDEALIZIRANJE ČLOVEKOVEGA ŽIVLJENJA PRIKAZOVANJE ŽIVLJENJSKIH RESNIC ČLOVEŠKI OBČUTKI, AFEKTI Beseda vodi glasbo Melodija - nosilka duševnih stanj Inštrumentarij dobi izrazno vlogo

ZNAČILNOSTI SLOGA Stile recitativo – pripovedujoče, vodi v Stile espressivo in Stile rappresentativo – uprizarjajoči Prikaz dejanj in čustev Svoboda disonance Raba tonalitet – delitev po značilnostih: g-mol-žalost, F- dur-veselje…

MONTEVERDIJEVA OPERA RECITATIVI ARIJE DUET MADRIGALNI SESTAVI PLESNE TOČKE Temelji recitativni ariji, dvodelni ariji in ariji da capo

Monteverdijeva opera Orkestralni nastopi: UVERTURA RITORNELI Kot KONTRASTI RECITATIVU VLOGA ORKESTRA Opisovanje prizorov, pozavne-smrt, regal-duše umrlih, orgle-Orfej, godala-spanje Uvertura – podzemlje….

Monteverdijeva harmonija SVOBODNA RABA DISONANCE IN DINAMIKE SVOB. RABA ČETVEROZV. in PETEROZV. ZMANJŠANE SEPTIME ZVEČANE KVINTE MODULACIJE – efekti, Kronanje Popeje VZOR oblikovanja karakterja in strasti

OPERA V RIMU – 1. pol. 17. st. Iz Firenc v Rim, Benetke, Neapelj NOVOSTI: recitativ z izrazitejšo MELODIČNO LINIJO UVERTURA, kasneje tip francoske in italij. Vpliv na Scarlatijevo in Lullyjevo uverturo BALET Stefano Landi, Luigi Rossi, A. Stradella

OPERA V RIMU NOVOSTI: humornost, KASTRATI Zametki OPERE COMIQUE Recitativo secco (čb) Recitativo accompaniato (ork.) ZBORI, polifonija, personifikacija pojmov VPLIVI: duhovna opera, opera buffa, oratorij, Mozart in Rossini

OPERA V BENETKAH Monteverdi – 1613, kapelnik pri sv. Marku Dela po naročilu, zgod. motivi, fantastika 1637 – prvo javno gledališče Opera , potreba nižjih slojev, komične figure Kopičenje scenskih efektov Zmanjšanje orkestra in zbora Orkester: godala, pihala, ukinitev zbora Solisti: dueti, terceti, kvarteti

OPERA - NAČIN ZABAVE Melodika BEL CANTA Razvija se ARIOZNOST Recitativ – označuje osebe, generalbas SINFONIJE – operne predigre, akord. – hom. LIBRETO – GLASBA, dramatika Spremljavo določa kapelnik Francesco Cavalli, C. Monteverdi