Structura manualelor şcolare italiene prezentare

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Di che parleremo oggi? Tipi di testi indice.
Advertisements

I.I.S. G. DE SANCTIS Liceo scientifico classe IIIcs Progetto OIKOS Lacqua attraverso lo sguardo di poeti e scrittori Alla ricerca dellacqua e dei suoi.
"Così risuonò per la prima volta nell'universo la poesia"
DOL D6 - Laura Antichi - Modulo 2 - seconda settimana 2008 Information Architecture SVOLGERE E CONDIVIDERE SUL FORUM SEGUENTE ATTIVITÀ Scegliere un sito.
L’EPICA CLASSICA LAVORO SVOLTO DALLA CLASSE 1 B A.S
Il mito e l'epica classica
Allestimento di un germinatoio
Inaugurazione Biblioteca Scolastice Giorgio La Pira Sabato 9 Ottobre 2010.
Giovan Battista Marino e
CONOSCERE L’EPICA Struttura Caratteristiche Gli aedi
Comuni in rete Instrumentul pentru gestiune, publicatie si impartirea de informatii pentru siteuri adresa administratie publice Lo.
The project European Comenius Lifelong Learning Programme Learn to read and read to learn" Report finale.
L’EPICA CLASSICA (Pag )
a cura della Prof.ssa Maria Isaura Piredda
L’Epica occitana.
Ce reprezinta sanatatea si securitatea in munca? Che reppresentano igiene e sicurezza? Salute e sicurezza sul lavoro, diritto del lavoro dell'istituzione,
Dalla liturgia dei SANTI ANGELI CUSTODI Dalla liturgia dei SANTI ANGELI CUSTODI.
PROGETTO CONTINUTA’ e ACCOGLIENZA ‘Trovarsi insieme è un inizio, restare insieme un progresso…. lavorare insieme un successo ‘ Henry Ford.
UN Modello PER L’INSEGNAMENTO
OPEN SOURCE MANAGEMENT
ANNO PONTE AZZURRO ANNO SCOLASTICO F.S. CONDON LUISA
Il ruolo dei Portali ww.disf.org e
Ce reprezinta sanatatea si securitatea in munca
SEGUO UN ALGORITMO…MI ORIENTO NEI QUADRETTI
Introduzione alle letterature comparate
Gli alunni della classe 1^G
Corso di Sociologia Generale a.a
di Medicina di Comunità
Il futuro è oggi: orientare per non disperdere
Riunione Senato Accademico
delle classi IV e V del Polo, nell’ambito del
F.E. HOTELELITE S.R.L. Oferta revelion.
Riflessioni su Ernesto de Martino
Laboratorio linguistico L’articolo di giornale
Laboratorio linguistico L’articolo di giornale
Unde? Roma – italia când? Septembrie 2011 – Februarie 2012
La lettura… un mio diritto!
RENAŞTEREA ARTISTICĂ Lecţie realizată de prof
Vizită de studiu, Castiglione del Lago-Perugia-Umbria-Italia, , vizită realizată cu fonduri europene Itinerare încrucişate: literatură, artă,
Inspirat de eleganta italiana
Università degli Studi di Torino Dipartimento di Lingue e
Obiective Caracteristicile artei Renaşterii Arhitectura Sculptura
Ricerca on line degli articoli
INVESTIȚII, INOVAȚIE, PROVOCĂRI
PROGETTO DI ISTITUTO “ALLA RICERCA DELLA BELLEZZA: arte, musica, benessere, natura e territorio”   "Il futuro appartiene a coloro che credono nella bellezza.
GRUNDTVIG PROJECT INCLUSIVE FAMILY LEARNING
CRISUL REPEDE ÎN MUNICIPIUL ORADEA
Il mito e l'epica classica
Calcule leterale POLINOAME
Colecţia de etnografie “Dionizie şi Felicia Olenici” -Horodnic de Jos, Jud.Suceava- Colecţia de etnografie a soţilor Dionizie şi Felicia Olenici a început.
La poesia Schema riassuntivo.
Una produzione Bella storia!.
ANALISI DEL TESTO POETICO Come si fa?
LA LINEA ERMETICA ITALIANA
Patto autobiografico.
La Bibbia.
Move-Me Project - Final Conference
Didattica probabilità e statistica PAS 2014
MODULO DI PARTECIPAZIONE AL CONCORSO
Scuola Secondaria Sante Zennaro Laboratori Ins 5
PROGETTO TRASGRESSIONE
Istituto Comprensivo 1 Modena
Recensioni e tecniche retoriche:
Uso della Letteratura nell’Insegnamento delle Materie Curriculari
ISISS Cicognini-Rodari di Prato Liceo Classico Cicognini
Ministero dell’ Istruzione, dell‘Università e della Ricerca
ISTITUTO COMPRENSIVO N.6 BOLOGNA
II LICEO SCIENZE UMANE PRESENTAZIONE DEL CORSO
Transcript della presentazione:

Structura manualelor şcolare italiene prezentare Profesor Safta Alina Curs Comenius European Funded Project martie 2010

LECTURA PROIECT OAMENII NU CITESC

Proiect de lectura clasa a VI-a

LECTURA Proiect-structură: CAUZE, OBIECTIVE, SCOP

PROIECT CLASA a VI-a A Lectura –se alege un autor Se citesc poeziile selectate, fragmentele alese, anumite pasaje Se discută pe marginea textului:ipostaze ale Eului Liric, narator, personaje, mijloace expresive Mesajul textului Creaţii Expoziţii harta povestirii, desene simbol, În ce zodie crezi că este personajul? Creaţiile se expun în locuri publice sau în şcoală;

LEGGERE E INTERPRETARE LECTURĂ ŞI INTERPRETARE LEGGERE E INTERPRETARE

CURS COMENIUS EUROPEAN FUNDED PROJECTS Antologia: LECTURĂ ŞI INTERPRETARE Instrument de utilizare metodologic (Secondaria di Secondo grado) Teste de lectură: text- narativ, poezia, teatrul, epic.

CUPRINS VOLUM LECTURA

Teste de lectură: text- narativ, poezia, teatrul, epic

conţinuturi VOLUM A. LA NARRATIVA-IL CINEMA ( Lectura narativă, Analiza textului narativ-metode de analiză la textul narativ, Tema, Personaje, Autorul, naraţiunea /arta cinematografică) VOLUMUL B LA POESIA-IL TEATRO PARTEA I POEZIA: Analiza textului poetic, care redă abilitatea de a analiza, tema, autorul;

Grupări : poezii ale autorilor italieni, străini; PARTEA II: Teatru, Analiza textului dramatic, personaje dramatice. VOLUMUL C: IL MITO-L‘EPICA Partea I-cultura occidentală; Partea II- opera clasică- Iliada, Odissea, Eneida;epoca medievală.

Volumul D I TESTI NON LETTERARI-La Scriittura Textul nonliterar Secţiunea I- contemporanitate-teme de actualitate; Secţiunea II: Scriere

TEST lectura

Din punct de vedere didactic Teste pentru nivel mediu şi performanţă: evaluări formative, sumative cu punctaje la fiecare text; unitate. Abordarea gradată a semnificaţiilor textului; Îmbunătăţirea limbajului literar fără să se alunece în banalitate; Îmbunătăţirea metodelor, strategiilor didactice;

Inserarea diferitelor texte: romanţe; cinema, artă, cântec. DVD Scriere

STRUCTURA manualelor Manual lectură; Narativ-Cinema; Poesia-Teatru/ cinema, Mit-Epic; Non Literar-Scriere; Laboratorio per verificare le conoscenze,per esercitare le abilita‘, per comprendere e analizzare, per scrivere; per riflettere e discutere, per confrontare; Teste formative, sumative. Manual gramatică; Curs pentru străini.

LECTURA 200 pagine per leggere Societa Editrice Internazionale -Torino DISCUTAREA TEXTULUI Povestea Personajele Timpul Focalizare Tehnica expresivă limbajul