TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
V.I.D.E.O. Video-CV to Increase and Develop Employment Opportunities
1 Quale spazio per uneducazione plurilingue nella scuola di oggi? Firenze, 30 settembre 2011 Silvia Minardi.
Cancer Pain Management Guidelines
REALIZING CONSTRUCTIVIST OBJECTIVES THROUGH COLLABORATIVE TECHNOLOGIES: THREADED DISCUSSIONS Donald Weasenforth Sigrum Biesenbach- Lucas Christine Meloni.
Ergo : what is the source of EU-English? Standard British English? Standard American English? Both!!!! See morphology (use of British.
BRISCOLA GO ON AVANTI. Storia I giochi di carte hanno le origini più disparate e vengono collocati in differenti epoche, la Briscola risale al La.
2000 Prentice Hall, Inc. All rights reserved. 1 Capitolo 3 - Functions Outline 3.1Introduction 3.2Program Components in C++ 3.3Math Library Functions 3.4Functions.
11 1 Roma, 4 aprile 2007 Giulio Dal Magro Ambiente e credito allesportazione: nuove regole e strumenti volontari.
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
Federazione Nazionale Commercio Macchine Cantiermacchine Cogena Intemac Unicea Unimot ASSOCIAZIONE ITALIANA PER LA PROMOZIONE DELLA COGENERAZIONE.
LA WEB RADIO: UN NUOVO MODO DI ESSERE IN ONDA.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Giovanni Biondi ICT e trasformazione della Scuola.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Viruses.
John Winston Ono Lennon was an English musician. From 1962 to 1970 he was a composer and singer (soloist) of the musical group the Beatles. Along with.
L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.
Alessandra De Cugis Progetto Tempi e Orari del Comune di Milano Time in the cities, a holistic approach for urban time issues, the case of Milan Paper.
Candidato: Giovanni Carnazza Relatore: Prof. Paolo Liberati Il saldo di bilancio corretto per il ciclo Il caso italiano dagli anni Ottanta ad oggi.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro aprile duemilasedici.
Inclusione e disabilità Maura Striano Università degli Studi di Napoli Federico II.
Roberto Esposti 1 Facoltà di Economia “G. Fuà” Università Politecnica delle Marche Facoltà di Economia “G. Fuà” Università Politecnica delle Marche PowerPoint.
Titolo evento Luogo, data Seminario INSPIRE Bologna, luglio 2012 Profili, strumenti ed implementazioni dei metadati Antonio Rotundo Agenzia per l’Italia.
Comitato UN-GGIM lapartecipazione italiana Ezio Bussoletti Università Parthenope, Delegato MAE.
Project IOLI Practical exemple in Italy and in Sicily Il presente progetto è finanziato con il sostegno della Commissione europea. L’autore è il solo responsabile.
Istituzioni e disoccupazione I modelli di Blanchard e Nickell et al.
ALBA Cooperation Project Actions and Learning to Build cooperation project in Albania.
Silvia Minardi, Pavia 14 December maps and directions hours.
MSc in Communication Sciences Program in Technologies for Human Communication Davide Eynard Facoltà di scienze della comunicazione Università della.
What time does the plane leave? At 12:45 1.
 APRE Daniela Mercurio - APRE LUMSA Finanziamenti europei a sostegno della digitalizzazione in Europa.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
WRITING – EXERCISE TYPES
Il Programma ENI CBC Bacino del Mediterraneo
Oggi è martedì il 20 settembre 2016 Da Fare Adesso: Define the following pronouns: Io Noi Tu Voi Lui Loro Lei.
Jobs and occupations What do they do?
Statute of the ICJ, Article 38
From 8 to 80 boxes. From FBSNG to Condor CPU Satura !
Buy Escitalopram Uk L’intervento consiste nella correzione della curva seguita dalla realizzazione di artrodesi delle vertebre comprese nella curva stessa.
Diritto europeo dell’immigrazione
Gigi Cosentino - LNL 20 ottobre 2016
Flipping.
PhD Theses Institutional Archive Unitn-eprints PhD Upload, mandatory deposit and copyright issues at Unitn Highlights DRSBA. Ufficio Anagrafe della ricerca,
AusTel by taha.a.
To enable consentire, mettere in grado
Clusters, bundles, lexical sets, priming Visual sets Translation
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
18/09/ /09/2018.
Textbook Language to Language, 2009, Christopher Taylor
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
Service Level The Service Level is defined as the percentage of orders cycles in which inventory is sufficient to cover demands, or.
1 15 Novembre 2014.
SWORD (School and WOrk-Related Dual learning)
Italy Recent Media Mentions The 2017 Report’s Policy Recommendations
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]
Wikipedia Wikipedia è un'enciclopedia online, collaborativa e libera. Grazie al contributo di volontari da tutto il mondo, Wikipedia ad ora è disponibile.
TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]
TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]
TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]
TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]
TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]
TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]
TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35]
Transcript della presentazione:

TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] TITLE [CENTURY GOTHIC, 35] A. AUTHORS [CENTURY GOTHIC, 24] Affiliations [Century Gothic, 24] GCE: education, citizenship and…good governance! [Calibri Bold, 20] INSTRUCTIONS Edit the poster header by adding TITLE, AUTHORS and AFFILIATIONS, slightly decreasing the font size only in case of very long texts. The left hand-side column text can be edited by typing no more than 4600 characters (spaces included). In addition, the dimensions of the column text cannot be changed, thus respecting the grid as in this template. To add your images, please respect the grid cells provided. You can use more than one grid cell to add your image and the related caption. Captions need to include the related credits (e.g. reference/page number or link). Captions can be added just below each image or can be gathered in a single text box. In the latter case, the text box can be placed just like this box of instructions or, alternatively, at the end of the your text in the left hand-side column. [Calibri, 20, 4600 battute] Global Citizenship Education (GCE) deals with cross-cutting issues that concern at the same time education, social equity, democratic participation, youth policies, development cooperation, international relationships and, more broadly, the definition of strategies aimed at building a sustainable, fair and inclusive world. By strengthening awareness and understanding of the dynamics that link local phenomena to major global issues, GCE can have a transformative impact at different levels pushing innovative perspectives about social, cultural, economic and environmental development of the contemporary global society. Moving from this assumptions, the panel (linked to a subsequent workshop) intends to highlight the transformative potential of GCE. The focus will be on local authorities when adopting GCE perspective and triggering valuable changes in policies and practices. Research and good practices will be displayed and a wider european perspective will be offered. The 'multi-stakeholder' approach of the session, which will involve scholars, international cooperation practitioners and institutional representatives, will underline how the promotion of GCE requires a structured and ongoing dialogue between institutions, civil society, academy, school, media, labour and business, and many other social actors. The panel will feed to the debate around the promotion of the Italian Strategy for Global Citizenship Education, a document that Italy has adopted in 2018 but which, to date, is not operative. L’Educazione alla Cittadinanza Globale (ECG) tratta di questioni trasversali che riguardano contemporaneamente l’educazione, l’equità sociale, la partecipazione democratica, le politiche giovanili, la cooperazione allo sviluppo, le relazioni internazionali e, più ampiamente, l’elaborazione di strategie adatte a costruire un mondo sostenibile, equo e inclusivo. Rafforzando consapevolezza e comprensione delle dinamiche che legano i fenomeni locali alle grandi questioni globali, l’ECG può avere un impatto trasformativo a vari livelli, proponendo letture innovative riguardo lo sviluppo sociale, culturale, economico e ambientale della società globale contemporanea. Muovendo da tali presupposti, il panel (collegato ad un successivo laboratorio sullo stesso tema) intende mettere in evidenza il potenziale trasformativo dell’ECG ponendo l’accento sul ruolo che gli enti locali hanno adottando questa prospettiva e innescando cambiamenti virtuosi nelle politiche e nelle pratiche. Verranno presentate ricerche ed esperienze di collaborazione tra enti locali e società civile coerenti con questo approccio e si allargherà lo sguardo al più ampio contesto europeo. L’impostazione ‘multi-stakeholder’ della sessione, che coinvolgerà studiosi, operatori della cooperazione internazionale e rappresentanti istituzionali, sottolineerà quanto la promozione dell’ECG richieda un dialogo strutturato e continuativo tra istituzioni, società civile, accademia, scuola, mezzi di informazione, mondo del lavoro e dell’impresa, e molti altri attori sociali. Il panel contribuirà così al dibattito attorno alla promozione della Strategia italiana per l’Educazione alla Cittadinanza Globale, documento di cui l’Italia si è dotata nel 2018 ma che ad oggi rimane non operativo. IMAGE 01 -https://event.unitn.it/cucs2019/it/#home [Calibri, 16] GCE: education, citizenship and…good governance! [Calibri Bold, 20] [Calibri, 20, 4600 battute] Global Citizenship Education (GCE) deals with cross-cutting issues that concern at the same time education, social equity, democratic participation, youth policies, development cooperation, international relationships and, more broadly, the definition of strategies aimed at building a sustainable, fair and inclusive world. By strengthening awareness and understanding of the dynamics that link local phenomena to major global issues, GCE can have a transformative impact at different levels pushing innovative perspectives about social, cultural, economic and environmental development of the contemporary global society. Moving from this assumptions, the panel (linked to a subsequent workshop) intends to highlight the transformative potential of GCE. The focus will be on local authorities when adopting GCE perspective and triggering valuable changes in policies and practices. Research and good practices will be displayed and a wider european perspective will be offered. The 'multi-stakeholder' approach of the session, which will involve scholars, international cooperation practitioners and institutional representatives, will underline how the promotion of GCE requires a structured and ongoing dialogue between institutions, civil society, academy,