Oggi è il diciassette dicembre Ascoltate bene: SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Passato Prossimo implies completed actions. Ex
Advertisements

Review of Irregular Verbs From Italian I
P. Oorts Paolo sees Giulia. Paolo = subject sees = verb Giulia = direct object He sees her. he = a subject pronoun (replaces a noun) her = a direct.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Qual e’ la domanda? “Sono di Roma.” “Di dove sei?” “Ho 17 anni.”
Gli studenti saranno in grado di usare limperfetto per descrivere cosa facevano da piccoli. Da Fare Ora: 1.Che programma televisivo hai guardato ieri?
...of, a, from, with, for, up, between...
Il Passato Prossimo The Past Perfect Tense.
Oggi è martedì 2 luglio 2013 Obiettivo: learn some basic future tenses (level 5!)
I pronomi doppi.
Gli Sport Sports.
Fate Adesso: Al ristorante. Cosa fai quando vai al ristorante
Emma Project INCONTRO 3.
Emma Project INCONTRO 4.
Il passato prossimo Che significa?!?! Past tense! ***There are two parts to the passato prossimo, today we will discuss passato prossimo with –essere Esempio:
Casa, Famiglia e Routine Giornaliera
Il PASSATO PROSSIMO ESSERE E AVERE.
I verbi regolari: -ere.
Strategie di comunicazione
avere venire essere I verbi irregolari stare bere andare uscire dare
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Capitolo 7 7.IV Dovere, potere, volere
Oggi è il_______________ Fate Adesso: 1.To be 2.They (m) 3.young 4.Describe yourself. 5.Whats Rosa like? 6.Generous (f) 7.We 8.You (plural/informal) 9.She.
Chi trova un amico.
Che cosa ti piace fare? Itl 7.
La mia famiglia.
Casa, Famiglia e Routine Giornaliera Foundation Level
When conjugating verbs in the present tense, if you have 2 back to back verbs… the 1st verb is conjugated, the 2nd one is NOT.
Che ora e’/ Che ore sono?.
BUONO CATTIVO ITALIANO BUONA CATTIVA ITALIANA DOLCE GRANDE INGLESE → BUONI → CATTIVI → ITALIANI → BUONE → CATTIVE → ITALIANE → DOLCI → GRANDI → INGLESI.
Ripasso Test 3 Capitolo 8. Formato Esame #3 Oral questions, 15 points Vocab paragraphs, 10 points Congiuntivo vs Infinitivo, 13 points Complete the sentence,
Il Futuro The Future Tense.
I pronomi doppi.
il verbo “PIACERE” In italiano piacere significa “to be pleasing”
Demonstrating Possession
Talking about yourself
Oggi è il___________________ Fate Adesso: 1.You (formal/plural) 2.I am not 3.fun (m) 4.How is Mario? Describe Mario. 5.hardworking (f) 6.studious 7.To.
GLI AGGETTIVI POSSESSIVI Di chi è la borsa? È la mia borsa.
Capitolo 14 Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.6B.1-1 The imperfetto can be translated into English in several ways. Lia piangeva. Lia cried. Lia used to cry.
I pronomi di oggetto diretto
Ris #121martedì05/05/15 Tempo:___________________ Label the capital and the region
Oggi è il primo giugno, duemilaquindici
Oggi è il quindici aprile LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi tonici. FATE ADESSO: Study for 5 minutes.
Oggi è il dodici dicembre, duemilaquattordici
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Ripasso: Numeri zero uno 2 due 3 tre 4 quattro 5 cinque 6 sei 7
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
Oggi è il dodici marzo LO SCOPO: Usiamo gli aggettivi possessivi. FATE ADESSO: Tirate fuori la riflessione.
What are relative pronouns? Pronouns that stand in for an aunt or uncle?
Passato prossimo dei verbi riflessivi con Essere
Relative pronouns Forms and uses. Relative pronouns Uses and functions of the relative CHI Translates he who, she who, those who, everybody who Does not.
+ Oggi è il quattro dicembre! Da fare ora: Giochiamo la tombola.
Oggi è il diciannove maggio LO SCOPO: Usiamo i verbi in –ire e impariamo il verbo “venire” FATE ADESSO: Tirate fuori i compiti – sheet part A.
NOTE: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Then click the Pictures icon in the placeholder to insert your own image. ITALIAN.
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
 Complete the following conjugations:  Dire   Viviere   Fare   Dare   What type of verbs are these ??
Simple Sentences in Italian
Oggi è l’undici febbraio 2015.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro febbraio duemilasedici
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Stare essere avere Irregular Verbs Meaning: To Be To Have.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro aprile duemilasedici.
ITALIAN ITALIAN FOR POST GRADUATE STUDENTS 22 nd February 2016 WEEK 1 Aureliana Di Rollo.
Ci and ne. Ci Ci is used to replace nouns or expressions that refer to places or locations that have just been mentioned. Ci is roughly equivalent to.
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
Avere Vs. Essere Qual è la differenza e quando li usiamo?
Lezione 8 la mia famiglia. Chi vuole una bella famiglia comincia con una figlia …. If you want a wonderful family, start with a daughter… A son is a son.
Da fare ora: 1.Compagno della mappa d’italia 2.Leggete le descrizioni insieme 3.Scrivete le descrizioni e gli aggettivi Gli studenti saranno in grado di.
Transcript della presentazione:

Oggi è il diciassette dicembre Ascoltate bene: SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Ripassiamo il compito Page 181 part C- in textbook SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Vado, vai, va, va, noi andiamo, voi andate, loro vanno, andare to go, questo è il verbo, e andare to e andare to e andare TO GO! SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

il compito P.264, 265- G and H- due Friday Family project – Expectations – Due date SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Grammar of piacere  The verb piacere is used to express like and dislike.  Literally, piacere does not mean “to like.” The literal meaning is “to be pleasing to.”  Esempio: Mi piace il gelato. Ice cream is pleasing to me. Indirect object verb Subject SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Indirect Objects  Piacere is always used with an indirect object. This is to say that something (the subject) is pleasing to somebody (an indirect object).  The indirect object can be written in two different ways, today we are focusing on using the pronoun (mi, ti, gli, le ect.).  Example: Gli piace dormire.* To him, to sleep is pleasing. SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Indirect Object Pronouns mi (to me) ti (to you, sing. inf.) gli (to him) le (to her) Le (to you, sing. form.) * * * * SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Present tense, singluar and plural  The present tense singular is piace.  The present tense plural is piacciono.  Remember that whatever is pleasing is the subject of piacere. The subject determines whether the verb is singular or plural.  Example: Ti piace questo libro. We like this book. Mi piacciono questi libri. I like these books. *Underline the subject!. SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

The negative In the case of an indirect object pronoun, sentences are made negative by adding “non” before the indirect object pronoun:  Non mi piace il gelato.  Non ti piace ballare? SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Il dolce Condividiamo tutto insieme! Scrivete una risposta sulla carta! SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Nome:Italiano A Data:Sig.ra Tyska Piacere – *Piacere is used to express ___________________________________ or _________________________ *Esempio: ___________________________________ which means ________________ is pleasing to ___________________ Piacere is always used with ______________________________________________________________________ There are two ways to use piacere: 1. With a pronoun 2. Indirect object pronoun chart: Esempi: ______________________________________________________________________, You like this book. ______________________________________________________________________, I like these books. The negative: dislikes!!! There are two ways depending on if we are using a persons name/noun or a pronoun (mi, ti, gli, le ect.) 1.When a pronoun is used non comes before ________________________________________________________ Esempio: ________________________________________________________________________________________

Nome:Italiano A Data:Sig.ra Tyska I piaceri: 1.Cosa ti piace fare con i tuoi genitori? _________________________________________________________________________________________________________ 2. Cosa ti piace fare con tuo cugino/tua cugina? _________________________________________________________________________________________________________ 3. Cosa ti piace fare con tuo fratello/ tua sorella? _________________________________________________________________________________________________________ 4. Cosa non ti piace fare con la tua famiglia? _________________________________________________________________________________________________________ Intervista: Choose two questions from above to ask your partner. Write their answers about them (3 rd person singular). Domanda # ______ Risposta: _________________________________________________________________________________________________ Domanda # ______ Risposta: _________________________________________________________________________________________________

Oggi è il diciannove dicembre Cosa ti piace fare con…? – Tuo fratello/tua sorella Cosa non ti piace fare con la tua famiglia? A _____ cosa gli/le piace fare con…? SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

La pratica Condividiamo tutto insieme! Scrivete una risposta sulla carta! SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

il compito P.264, 265- G and H Family project – Expectations – Due date SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

il compito Family project – Expectations – Due date- January 9th SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

io tu lui/leiloro voi noidevo dovete devono deve dobbiamo devi To must / should / have to

io tu lui/leiloro voi noivoglio volete vogliono vuole vogliamo vuoi to want SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

1.Cosa ______________ (dovere) voi fare in casa? 2.Noi _________________(andare) in palestra e noi _____________(fare) molti esercizi. 3.Quanti anni ______________ (avere) tua mamma? 4.Di dove ______________? (essere) Io sono di Perugia. 5.Io non _________________ (volere) andare a letto papa’! 6.I ragazzi __________________(potere) venire da casa mia. La pratica dei verbi irregolari: dovete andiamo facciamo ha sei voglio possono SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

 Prima di guardare…  Mentre guarda il video…  Dopo aver guardato… SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

 Signora Laura: La mia ______ è composta da quattro persone: io e le ______ tre ______.  Cristiano: La mia famiglia è _________ da me, Cristiano del Rossi, mia _______ Francesca e la _______Caterina, che _____ _____ sei mesi fa.  Simona: La mia famiglia è composta dai miei _____ che sono _____ e entrambi sono risposati (both remarried). Mio padre e _____ _____ hanno un _____ che io considero mio _____, non _____.

 Pensiamo e condividiamo… A college student is studying abroad in Italy and must choose one of these families to stay with. You will read about the college student on Monday. In your opinion who should this student stay with and why? SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

Nome:La pratica dei verbi irregolari: Data: 1.Cosa ______________ (dovere) voi fare in casa? 2.Noi _________________(andare) in palestra e noi _____________(fare) molti esercizi. 3.Quanti anni ______________ (avere) tua mamma? 4.Di dove ______________? (essere) Io sono di Perugia. 5.Io non _________________ (volere) andare a letto papa’! 6.I ragazzi __________________(potere) venire da casa mia. Nome:La pratica dei verbi irregolari: Data: 1.Cosa ______________ (dovere) voi fare in casa? 2.Noi _________________(andare) in palestra e noi _____________(fare) molti esercizi. 3.Quanti anni ______________ (avere) tua mamma? 4.Di dove ______________? (essere) Io sono di Perugia. 5.Io non _________________ (volere) andare a letto papa’! 6.I ragazzi __________________(potere) venire da casa mia.

Vado, vai, va, va, noi andiamo, voi andate, loro vanno, andare to go, questo è il verbo, e andare to e andare to e andare TO GO!

il compito Family project – Expectations – Due date- January 9th SWBAT express what they like to do and not like to do with family, acquire the irregular verbs “dovere” and “volere” and watch and answer comprehension questions based on interviews about Italian families.

Carina/piacere/ tutti i tipi di frutta Lei/piacere/tutti i tipi di frutta SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

Mauro/piacere/ sciare con suo fratello. Lui/piacere/sciare con suo fratello. SWBAT practice with family vocabulary through family trees and acquire how to express likes/dislikes in order to explain activities students like and dislike doing with their family.

SWBAT apply the rules for –ire verbs, show knowledge of time telling, practice listening, speaking, reading or writing skills based on station activity.

SWBAT practice with family vocabulary to describe who their family is composed of, express an opinion on who an American student should stay with when studying abroad, acquire il natale vocabulary and traditions.

1.A6.B11.C 2.C7. A12. A 3.A8. B13. B 4.A9. C14. C 5.C10.A15. A 1.Vado, vanno5. va 2.Andiamo6. vado 3.Va7. vai 4.Andate8. andiamo Testo: La mia famiglia non è molto grande. Siamo in quattro; mio padre, mia madre e mia sorella. I miei nonni materni sono morti quando ero piccolo. La sorella più grande di mia madre è spostata con un americano e vive a New York con la famiglia. Mio padre è figlio unico ma i suoi genitori abitano nella nostra stessa città e quindi ci vediamo spesso.

il compito Family project – Expectations – Due date- January 9th SWBAT practice with family vocabulary to describe who their family is composed of, express an opinion on who an American student should stay with when studying abroad, acquire il natale vocabulary and traditions.

Pensiamo e condividiamo… A college student is studying abroad in Italy and must choose one of these families to stay with. You will read about the college student today. In your opinion who should this student stay with and why? Mi chiamo Isabella Pesca. Sono una ragazza di origine marocchina residente in America da più di 10 anni. Vorrei partire per l’Italia frequentare L’Università di Bocconi per migliorare il mio italiano e per poter studiare gli affari internazionali(International business). Sono timida ma vorrei fare i nuovi amicizi. In America, ho una famiglia piccola e non sono abituata ai molti rumori. Se qualcuno mi potesse dare qualche indicazione (hint) e con quale famiglia mi devo restare. Grazie SWBAT practice with family vocabulary to describe who their family is composed of, express an opinion on who an American student should stay with when studying abroad, acquire il natale vocabulary and traditions.

Come andata la vacanza? Oggi è il cinque gennaio duemilaquindici Da fare ora: SWBAT review what they did during the vacation, recall family vocabulary and read about children in Italia, discuss what they can and must do with family members.

il compito SWBAT review what they did during the vacation, recall family vocabulary and read about children in Italia, discuss what they can and must do with family members.

Il paese dei figli unici- reading on p.209 Il paese dei figli unici SWBAT review what they did during the vacation, recall family vocabulary and read about children in Italia, discuss what they can and must do with family members.

io tu lui/leiloro voi noiposso potete possono può possiamo puoi To be able to / can 1.Cosa puoi fare con la tua famiglia? 2.Cosa non puoi fare con la tua famiglia? SWBAT review what they did during the vacation, recall family vocabulary and read about children in Italia, discuss what they can and must do with family members.

io tu lui/leiloro voi noidevo dovete devono deve dobbiamo devi To must / should / have to SWBAT review what they did during the vacation, recall family vocabulary and read about children in Italia, discuss what they can and must do with family members.

Da fare ora: Prendete un mini lavagna! (parte D- pagina HH) SWBAT display knowledge of school subjects, objects and –ire verbs having to do with school, analyze the Griffin family tree.

Ripassiamo il compito SWBAT review what they did during the vacation, recall family vocabulary and read about children in Italia, discuss what they can and must do with family members.

il compito SWBAT review what they did during the vacation, recall family vocabulary and read about children in Italia, discuss what they can and must do with family members.

Possessive adjectives- my/your/his/hers/ours/theirs A possessive adjective before a relative or family member does NOT require a definite article before it when it is a singular and unmodified noun. –Esempio: An unmodified noun: A modified noun: Mia madre Vs.la mia mamma. Mia sorella Vs.la mia sorellina. Mio padre Vs. il mio papà SWBAT utilize definite articles to label items from review topics, describe family relationships using possessive adjectives, start presenting famous person Voki

Gli aggettivi possessivi MasculineFeminine Singular (il) mio zio(il) nostro cugino (La) mia zia(La) nostra sorella (il) tuo nipote(il) vostro fratello (La) tua moglie (La) vostra nonna (il) suo marito(il) loro nonno(La) sua cugina (La) loro bisnonna The article in parentheses ( ) is NOT used when talking about singular family members Unlike English, Italian does not specify the gender of the possessor. Ex. Marco cerca sua mamma. (Marco is looking for his mother)

Ascoltate bene! Il dolce SWBAT utilize definite articles to label items from review topics, describe family relationships using possessive adjectives, start presenting famous person Voki

Le domande-listening: 1) pointing to Maggie- Chi è suo fratello? 2) pointing to Patty- Chi è sua sorella? 3) point to Bart, Lisa e Maggie- Chi è il loro nonno? 4) point to Jackeline- chi è suo marito? 5) point to Homer e Marge- Chi è la loro nipote?