Facoltà di Economia Lingua Inglese Welcome Bienvenus Wilkommen Bienvenidos Benibenius Benvenuti Benibenius a.a. 2007/2008
Luisanna Fodde Sito Web: DOCENTI orario di ricevimento Martedì by appointment ANY TIME!!!!
Sito Web: Allinterno del sito: Collegamenti con riviste e quotidiani online; Siti didattici con esercizi di inglese generale e specialistico; Materiale didattico scaricabile relativo alle lezioni della.a. 2007/8: APPUNTI LEZIONI, READING COMPREHENSION EXERCISES; TEST FINALE PRE- CORSO CON SOLUZIONI. Il resto del materiale relativo alle lezioni e alle esercitazioni è acquistabile in copia cartacea presso il servizio fotocopie della Facoltà
Economia e Gestione Aziendale ORARIO II SEMESTRE EGA CORSO A ORELunedìMartedìMercole dì GiovedìVenerdìSabato 9-11Lezione (Fodde) Aula 4 Lezione (Fodde- Gregory Jones) Aula Eserc. LAB (Horton) Eserc. LAB (Pitzus) Matricole: (16-18) Esercitazione USE OF ENGLISH (Gregory Jones) Aula 12 (15-17) 17-19
Economia e Gestione Aziendale ORARIO II SEMESTRE EGA CORSO B ORELunedìMartedìMercole dì GiovedìVenerdìSabato Denti- Gregory Jones aula 10 Denti Aula Gregory Jones (Use of English) aula Wallis Lab. Matr Meloni Esercit. Lab Matr
Economia e Gestione Aziendale ORARIO II SEMESTRE EF ORELunedìMartedìMercoledìGiovedìVenerdìSabato 9-11 Esercit. USE OF ENGLISH (Gregory Jones) Aula 12 Lezione (Fodde- Gregory Jones) Aula 12 Lezione (Fodde) Aula Eserc. LAB (Levine) 17-19
LEsame ………. n n Due prove, 1 scritta e 1 orale n n La prova scritta consiste in: n n Ascolto e comprensione; n n Use of English (grammatica e lessico); n n Lettura e Comprensione di testo a carattere economico-commerciale con esercizi vari. n n 20 0RE DI AUTOAPPRENDIMENTO IN LABORATORIO (da effettuare durante tutto il semestre a partire da ora!!!! 10 ORE ANDRANNO EFFETTUATE ENTRO IL )
LEsame ………. n n Due prove, 1 scritta e 1 orale n n La prova orale consiste in: n n Colloquio in coppia su argomenti di carattere generale (PARTE 1); n n Presentazione di un articolo di argomento specifico (economico, finanziario, socio-politico); Discussione sul testo. Il candidato dovrà rispondere a domande di carattere lessicale, sintattico, morfologico, semantico. 2 copie pulite foglio A4 (PARTE 2)
LEsame ………. PART 1 ASKING AND ANSWERING (IN PAIRS). DURATION: 5 MINUTES In pairs you will ask and answer questions about your personal life, your hobbies, interests, wishes and hopes for your future life. PART 2 DISCUSSING A TOPIC OF YOUR CHOICE. DURATION: 10 MINUTES Students will introduce a topic of their choice, and present a newspaper or magazine article. The article should not be longer than a photocopied A4 page. A part of an article is also acceptable. The article should discuss a relevant economic, financial or political issue. They will be then asked specific questions about the text. Students will bring two copies of the article. One, to be given to the examining board, must be perfectly clean.
LEsame Percorso alternativo………. n n Per i frequentanti: 1 prova di ascolto e comprensione da svolgersi in laboratorio la settimana del 12 maggio 2008 (durante i rispettivi turni di esercitazione nella settimana di sospensione didattica); n n Per i frequentanti: 1 prova di grammatica & use of English da svolgersi in aula il 14 Maggio 2008 (durante la settimana di sospensione didattica); n n Un voto di almeno 20/30 consentirà di non sostenere la prova di laboratorio e la prova di use of English a Luglio Alle prove interna potranno accedere solo gli studenti che avranno frequentato almeno il 70% delle lezioni di laboratorio e d aula con il dott. Gregory Jones.
LEsame Percorso alternativo………. n n INOLTRE…. Coloro che supereranno con successo la prova di ascolto e comprensione… Dovranno effettuare solo 10 ore di auto- apprendimento in laboratorio prima dellesame
LEsame Auto-apprendimento (Self Access) In laboratorio, alla presenza dei tutor e tirocinanti di lingua inglese, sarà possibile esercitarsi su: - - GRAMMATICA - - ESERCIZI DI ASCOLTO - - DETTATI - - ESERCIZI DI FONETICA E LESSICO - - GUARDARE FILM E VIDEO DIDATTICI Il laboratorio è aperto: Giovedì e Sabato: 9-13 Martedì e Venerdì: 16-20
Auto-apprendimento (Self Access) Le ore di auto-apprendimento possono essere prenotate (2 ore per volta, non più di 4 a settimana). Prenotazioni su apposito registro presso bidelleria II ingresso. Nome cognome e matricola necessari. Si raccomanda il rispetto della prenotazione che verrà cancellata ai 15 minuti successivi lora stabilita. La prenotazione verrà controllata dietro richiesta di documenti.
LEsame ALCUNE NOTIZIE n n Lo scorso anno 85% per cento dei frequentanti che hanno sostenuto lesame lo hanno superato !!! n n Non potete fare a meno della conoscenza dellInglese nel vostro futuro! n n PRIMA LO AFFRONTATE MEGLIO E!!!!!
Choose the best word to fill each gap in the sentences below. (MULTIPLE CHOICE) 1. We offer a ….. to customers who buy in bulk a) refundb) discountc) delivery 2.We ask customers who are not fully satisfied to ………goods within seven days a) discount b) refundc) return 3. Goods will be ………. within 24 hours of your order a) despatchedb) purchasedc) exchanged LESAME Use of English
Word formation. (MULTIPLE CHOICE) 1. He will be a very manager a) successb) successfulc) succeed is good for business a) compete b) competitivec) competition 3. Goods will be within 24 hours of your order a) deliveryb) deliveredc) deliverable LESAME Use of English
. Transform the following active sentences into passive ones. EXAMPLE: Yesterday they renovated your apartment YOUR APARTMENT WAS RENOVATED YESTERDAY a. She has parked her car outside the building b. John didnt pass his exam yesterday c. They will take him to the airport d. The coach is giving instructions to the players e. He hates her LESAME Use of English – Grammar Exercises (rif. Livello B1 – Pre-corso)
Comprensione generale di un testo scritto attraverso: Analisi della frase e del periodo True & False questions General Questions Language Questions: Synonyms, Antonyms Paraphrases Morphology: CarmakerCAR-MAKE-(E)R Phonetics :/ kwa (r)/ verb LESAME La Reading ……..
GM pays to walk away (I) General Motors has paid Fiat 1.55 billion to get out of an option that would have forced it to acquire the Italian carmaker. This solves a small problem for GM but leaves Fiat with little time to face its big troubles….. (II) In 2000, GM bought 20% of Fiat Auto, the car making arm of the Fiat industrial conglomerate, for $2.4 billion. In return, Fiat took a 6% stake in the American car giant. At the time GM, the worlds biggest car company, was afraid of being left behind in the merger wave that was invading the car industry. LESAME La Reading ……..
LESAME Bought is the past tense of the verb: BRING; BUY; BE; BAY ????
LESAME La Reading …….. industrial / i n d stri l/ adj. [usually before noun] 1 connected with industry A conglomerate is: A: a group of different stonesB. a group of different people C. a group of different companies
LESAME La Reading …….. a 6% stake refers to: A.Part/share of the capitalB. Part/share of the contract C. Part/share of the cash
LESAME La Reading …….. What words or expressions in the text mean: a.problems, worries, disturbance (noun) (I) b.Buy, purchase, obtain (verb) (I) c.result of the collaboration of two or more corporations into a single corporation, integration; fusion, agglomeration (II)
LESAME La Reading …….. True or false? a.Fiat has paid GM 1.55 billion b. Fiat auto is one of the many properties of the Italian giant c.GM is one of the worlds biggest automobile companies
The English language in 2008 n n How many people speak English in the world today? n n 1st language, 2nd language, Foreign language :???? n n 1st language million (70 m. creole) n n 2nd language (70 countries where it has a status – Ghana, India, Nigeria, Singapore.) million (number depends on fluency and on whats happening in India). The good guess is 400 m. n n Foreign language, 120 countries: million learning English (China & Olympic Games???) DISTINCTION BETWEEN 2nd and FOREIGN is difficult NIGERIA-GHANA vs. Sweden & Netherlands…..
The English language in 2008 n n Overall: an estimate of million speak English n n The world population is today 6 bn n n This means that 1 in 3 or 1 in 4 now are speaking English, and that.. n n …for every 1 native speaker there are 3 or 4 non-native speakers n n Moreover, the population growth rate of non- native speakers countries is higher… n n So the ratio is going to grow in favour of non- native speakers of English, like us Italian students!!!
Global English- English as a Lingua Franca (ELF) n n The language of non-native speakers will soon become the language of international communication WHAT ARE THE CONSEQUENCES OF THIS? - - Vocabulary - - Pronunciation - - Grammar The English we teach and learn will change. Certain pronunciations and errors will be accepted… WE MUST BE MORE TOLERANT AND ACCEPT DIVERSITY
Global English- English as a Lingua Franca (ELF) n n Why do people want to know English? n n WORK n n LEISURE AND HOLIDAYS n n STUDY (school, university, life long learning) n n INTERNET n n PERSONAL INTERESTS n n ……… and contribute to the definition of our identity: n n I AM AN ENGLISH SPEAKER
Global English- English as a Lingua Franca (ELF) n n Whats English for? n n Intercultural communication n n Professional necessity n n Driver of international capitalism n n A threat for local cultures and languages????