Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

We are in it together Living well with dementia the East Midlands. Keeping people with dementia and their carers at the heart of the regional strategy.
I giorni della settimana
Qual è la differenza e quando li usiamo?
The Present Simple Form Use.
NAIROBI POLO CLUB MARIA BENCIVENGA MEMORIAL TROPHY.
Obiettivo: To be confident when describing yourself and others
Lo sport. The following verbs will help you talk about what you like to do in your tempo libero: Giocare – to play (io) (tu) (lui/lei) (noi) (voi) (loro)
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
4.1 Verbi regolari in -ere e -ire: il presente
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
Qualcuno / qualcosa tutto / tutti These four words are called indefinite pronouns.These four words are called indefinite pronouns. As such they take the.
piacere The verb to like does not have a direct equivalent in Italian.
PIACERE To be pleasing To like.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
Il verbo piacere significa to be pleasing to, si usa i pronomi indiretti. There are 2 ways to express the same thing. Pratichiamo!
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
Punto di partenza Reciprocal verbs are reflexives that express a shared or reciprocal action between two or more people or things. In English we often.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Raffaele Cirullo Head of New Media Seconda Giornata italiana della statistica Aziende e bigdata.
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED S.O.S., AIUTO; CI STANNO UCCIDENDO
Sapere e Conoscere Signora Albanese Ottobre 2013.
This is the story of two friends who were walking in the desert.
Che cosa ti metti per…? Obiettivo: To be able to say what you wear for different occasions using the verb mettersi correctly venerdì il 20 settembre.
TELEFONO CELLULLARE E SACRA BIBBIA CELLULAR PHONE AND HOLY BIBLE.
Guardate le seguenti due frasi:
Obiettivo: To describe yourself
RICE GRAIN LIFE. Ciao, io sono Chicco de Risis e adesso ti racconto la mia storia. Ero un piccolo seme. Una sera di marzo mi hanno lasciato cadere dolcemente.
Do we make merry? What do we celebrate ? Don t you know? …the United Europe!
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Ciao Capitolo 14.3 dovere, potere, volere nel condizionale.
Oggi è _____________________ Fate Adesso: 1.hair 2.My eyes 3.Where are you from? (formal) 4.My hair is brown. 5.My birthday is the 2 nd of Jan. 6.I am.
True friends always pop up to say Hello....
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
A Casa e all’ Estero Higher Level
ABBA: THANK YOU FOR THE MUSIC
Oggi è il trenta gennaio
LA WEB RADIO: UN NUOVO MODO DI ESSERE IN ONDA.
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
You’ve got a friend in me!
Canta: Daniele Falaschi
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Pronomi personali di forma tonica
IL GIUDIZIO FINALE THE LAST JUDGMENT Quando il Figlio dell’uomo verrà nella sua Gloria con tutti i suoi angeli, si siederà sul trono della sua gloria.
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
 Da fare ora:  Con I compagni di classe chiedete: › A) Come stai? › B) Com’è stato il lungo fine settimana? › C) Cosa hai mangiato durante il giorno.
POSSESSIVE ADJECTIVES and POSSESSIVE PRONOUNS are usually compound forms which include a definite article that cannot be translated into English.
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
What time does the plane leave? At 12:45 1.
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Passato Prossimo Past tense.
Oggi è mercoledì l’undici dicembre 2013
Un’intervista con Eros Ramazzotti
Il condizionale.
WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?! 
Routine quotidiana Oggettivo
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
Oggi è lunedì il nove dicembre 2013
Transcript della presentazione:

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…

Sfogliandomi… 2. Risponderete a delle domande su voi stessi 1.You will receive papers of different colors 1.Riceverete fogli di diverso colore 3. Potrete scrivere solo su un lato del foglio 4. Non fate vedere quello che scrivete al vostro vicino 5. Quello che scriverete verrà letto da una sola persona 2. You will answer to some questions on yourself 3. You can write only on one side of the paper 4. Do not share what you are writing with your neighbour 5. What you will write will be read by only one person

Foglio azzurro Che musica mi piace? What music do I like? Che cosa mi piace mangiare? What do I like to eat? Una cosa che faccio di solito… One thing that I do usually… One thing that I do usually…

Foglio verde Cosa mi piace negli altri? What do I like in the others? Di che cosa parlo con i miei amici? What do I talk about with my friends? Che cosa faccio con i miei amici? What do I do with my friends? What do I do with my friends?

Foglio rosa Una cosa bella di me… One good thing about me… Una cosa brutta di me… One bad thing about me… Crescere per me significa… To grow up for me means… To grow up for me means… Tra 10 anni sarò… In 10 years I will be…

Foglio giallo Quali sono i miei valori? Which are my values? Cosa non farei mai… What would I never do…

Prendete i fogli in questo ordine… Take the papers in this order…

Scrivendoti… 1.Riceverete un foglio bianco 2.Aprirete la cipolla un foglio alla volta 3.Scriverete alcune frasi per ogni foglio colorato al proprietario della cipolla 4.Scrivete le vostre impressioni e sensazioni su quello che avete letto 5.Quello che scriverete verrà letto solo dal proprietario della cipolla 1.You will receive a white paper 2.You will open the onion one layer after the other 3.You will write some sentences for each colored paper to the owner of the onion 4.Write your impressions and sensations about what you have read 5.What you will write will be read only by the owner of the onion

Aprite i fogli in questo ordine… SOLO QUANDO LO DICIAMO NOI Take the papers in this order… ONLY WHEN WE SAY TO DO IT

Foglio azzurro Che musica mi piace? What music do I like? Che cosa mi piace mangiare? What do I like to eat? Una cosa che faccio di solito… One thing that I do usually… One thing that I do usually…

Foglio verde Cosa mi piace negli altri? What do I like in the others? Di che cosa parlo con i miei amici? What do I talk about with my friends? Che cosa faccio con i miei amici? What do I do with my friends? What do I do with my friends?

Foglio rosa Una cosa bella di me… One good thing about me… Una cosa brutta di me… One bad thing about me… Crescere per me significa… To grow up for me means… To grow up for me means… Tra 10 anni sarò… In 10 years I will be…

Foglio giallo Quali sono i miei valori? Which are my values? Cosa non farei mai… What would I never do…

Che musica mi piace? What music do I like? Che cosa mi piace mangiare? What do I like to eat? Una cosa che faccio di solito… One thing that I do usually… One thing that I do usually… Cosa mi piace negli altri? What do I like in the others? Di che cosa parlo con i miei amici? What do I talk about with my friends? Che cosa faccio con i miei amici? What do I do with my friends? What do I do with my friends? Una cosa bella di me… One good thing about me… Una cosa brutta di me… One bad thing about me… Crescere per me significa… To grow up for me means… To grow up for me means… Tra 10 anni sarò… In 10 years I will be… Quali sono i miei valori? Which are my values? Cosa non farei mai… What would I never do…

Abitudini, Folklore, Costumi Inhabits, Folklore, Costumes Rappresentazione che noi abbiamo degli altri The representation we have of the others Rappresentazione che noi abbiamo di noi stessi The representation we have of ourselves Valori, Tabù, Credenze Values, Taboos, Beliefs

Perché lo abbiamo fatto? Why have we done it?

Il modello della cipolla culturale

Processo interculturale… Intercultural process…

CIAO