Da fare ora: Facciamo alcuni esempi 1.___________(dormire) alle dieci di sera. (loro) 2.Noi ___________ (partire) alle sei e mezzo di mattina. 3.John ___________ (aprire) la porta del caffè Posillipo. 4.Tu e Marco ___________ (offrire) il gelato agli amici? 5.Io ___________ (seguire) in macchina gli amici di John. SWBAT apply the rules for –ire verbs, show knowledge of time telling, practice listening, speaking, reading or writing skills based on station activity.
Vado, vai, va, va, noi andiamo, voi andate, loro vanno, andare to go, questo è il verbo, e andare to e andare to e andare TO GO! SWBAT apply the rules for –ire verbs, show knowledge of time telling, practice listening, speaking, reading or writing skills based on station activity.
1.Come andata la vacanza? 2.Le materie - Smart Oggi è il due gennaio duemilaquattordici Da fare ora: SWBAT make associations to school subjects, acquire how 2 nd conjugation –ire verbs function in order to express preferences of school subjects.
OPZIONI, OPZIONI, OPZIONI SWBAT make associations to school subjects, acquire how 2 nd conjugation – ire verbs function in order to express preferences of school subjects.
I verbi -ire: le attività nel tempo libero IV Finire il lavoro *** Finire il lavoro *** Pulire la casa*** Pulire la casa*** Capire*** Capire*** Preferire*** Preferire*** a)To finish the work b)To clean the house c)To understand d)To prefer SWBAT make associations to school subjects, acquire how 2 nd conjugation –ire verbs function in order to express preferences of school subjects.
-ire verbs, second category preferire means to prefer stem: prefer- conjugation: *(io) preferisco *(tu) preferisci *(lui/lei) preferisce (noi) preferiamo (voi) preferite *(loro) preferiscono SWBAT make associations to school subjects, acquire how 2 nd conjugation –ire verbs function in order to express preferences of school subjects.
-ire verbs, second category How do you know whether to use the first or second category? Song to remember: Count back 5, if you see a vowel then use –isc… isco, isci, isce, iscono… io tu, lui, lei, loro SWBAT make associations to school subjects, acquire how 2 nd conjugation –ire verbs function in order to express preferences of school subjects.
Tocca a te: Scrivete tutte le forme dei verbi Scrivete tutte le forme dei verbi *preferire*Pulire*mentire SWBAT make associations to school subjects, acquire how 2 nd conjugation –ire verbs function in order to express preferences of school subjects.