La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Obiettivo: To be confident when describing yourself and others
La Scuola School.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
Obiettivo: Titolo: Imparare a dire dove si va e cosa si fa in vacanza
piacere The verb to like does not have a direct equivalent in Italian.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
Parlo il tedesco. Parlo il tedesco. Sono tedesca Sono tedesca Sono di Germania Sono di Germania.
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.2-1 Punto di partenza The verbs conoscere and sapere both mean to know. The choice of verb depends on its context.
Punto di partenza Reciprocal verbs are reflexives that express a shared or reciprocal action between two or more people or things. In English we often.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Gli aggettivi possessivi Possessive adjectives Your – il tuo… e il vostro His or her – il suo…
Raffaele Cirullo Head of New Media Seconda Giornata italiana della statistica Aziende e bigdata.
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
Common Words and Phases 3 Parole e Frasi Comuni 3 Signora Patterson.
This is the story of two friends who were walking in the desert.
Capitolo Espansione grammaticale II Si impersonale.
Emma Project INCONTRO
Name this famous bridge which spans the Arno river in Florence: a)Ponte dei sospiri b)Ponte Vecchio c)Castelvecchio Bridge d)Ponte della Libertà
Guardate le seguenti due frasi:
Più aiutarmi? / Puoi aiutarmi? Can you help me? (formal/informal) Come?What? Pardon me? Certamente / DaccordoSure / OK Ho finitoIve finished Non ho finitoI.
Italiano 6 Test review – Days, Dates, Months, Seasons, Weather Press View Slide Show. Then click through the slide show and review the various topics.
Obiettivo: To describe yourself
avere venire essere I verbi irregolari stare bere andare uscire dare
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Oggi è _____________________ Fate Adesso: 1.hair 2.My eyes 3.Where are you from? (formal) 4.My hair is brown. 5.My birthday is the 2 nd of Jan. 6.I am.
Essere avere To Be To Have.
Water is life - Water, our lives
Common Words and Phases 1 Parole e Frasi Comuni 1 Signora Patterson.
K I can give a character descriptions I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can recognise simple descriptions I.
If all the Thomas DVDs are this
Quanti anni ha? Italian 6.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
The Beatles. Love, love, Love. Love, Love, Love. Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung.
YOUR VOICE RAISES SLIGHTLY AT THE END OF QUESTIONS. This is the only way to make it understood that it’s a question rather than a statement. Can you hear.
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Pronomi personali di forma tonica
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
 Da fare ora:  Con I compagni di classe chiedete: › A) Come stai? › B) Com’è stato il lungo fine settimana? › C) Cosa hai mangiato durante il giorno.
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
I pronomi doppi.
Oggi è il due marzo LO SCOPO: Usiamo il passato prossimo. FATE ADESSO: Tirate fuori il compito.
I giorni della settimana
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Talking about yourself
Love, Love, Love. Love, Love, Love. Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung. Nothing.
GLI AGGETTIVI POSSESSIVI Di chi è la borsa? È la mia borsa.
LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi indiretti. FATE ADESSO: What is an indirect object? Oggi è il diciotto marzo 2015.
What are relative pronouns? Pronouns that stand in for an aunt or uncle?
In my free time I like….
FATE ADESSO: Cosa vuol dire? What is the underlined word called? Come stai tu? Io sono Marisa. Lei è italiana.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
I MESI DELL'ANNO. I MESI = the months DELL’ = of the ANNO = year IN ITALIANO = in Italian.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
Oggi è lunedì il dodici novembre 2013
Jobs and occupations What do they do?
Gli aggettivi possessivi Possessive adjectives
Imparare i pronomi e il verbo essere
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Transcript della presentazione:

La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo

K I can produce classroom items and link countries and nationalities I can guess meaning of unfamiliar words using other languages and context. I can answer simple questions about how I am - my name, age and birthday I can copy Italian sounds without needing written support I can follow simple classroom instructions. I can adapt simple sentences I can find patterns in Italian. I can repeat Italian words with support Qual è il tuo obiettivo? Il mio obiettivo è ….oro…..argento…..bronzo

Parliamo italiano! Non ho capito! Ho dimenticato la mia penna Mi dispiace,non capisco! Posso avere......

Che data è? 1.Il primo gennaio 2.Il sedici settembre 3.Lundici dicembre 4.Lotto novembre Il primo gennaio 2.Il sedici settembre 3.Lundici dicembre 4.Lotto novembre

Che cosa hai nello zaino? Persone A: Ho un libro Persone B: Ho un libro e una gomma Persone A: Ho un libro, una gomma e un righello Persone B: Ho….

SvizzeraGallesScoziaFranciaOlanda InghilterraIrlandaGermaniaSpagnaItalia

1. Inghilterra 2. Francia 3. Italia

1. Svizzera 2. Spagna 3. Germania

1. Irlanda 2. Galles 3. Inghilterra

1. Francia 2. Scozia 3. Svizzera

1. Spagna 2. Galles 3. Germania

1. Scozia 2. Italia 3. Olanda

1. Inghilterra 2. Italia 3. Spagna

1. Spagna 2. Francia 3. Inghilterra

1. Scozia 2. Italia 3. Olanda

1. Galles 2. Spagna 3. Svizzera

SvizzeraGallesScoziaFranciaOlanda InghilterraIrlandaGermaniaSpagnaItalia

InglesePaeseNazionalita/ Lingue GreeceGreciagreco

Write the correct letter to match the country 1)Olanda ___ 2)Galles ___ 3)Scozia ___ 4)Francia ___ 5)Svizzera ___ 6)Inghliterra ___ 7)Irlanda ___ 8)Germania ___ 9)Spagna ___ 10)Italia ___ Match the Italian and English A.Francia Italy B.Spagna England C.Italia Germany D.Scozia France E.Germania Spain F.Inghliterra Scotland ABCDE FGHIJ

They say better out than in. No one believes this more than the Italians who think arguing is healthy, certainly a lot healthier than brewing resentment. Cosa avanzi? (**) When someone is looking at you as if you owe them something. Hai qualche problema? or C'è qualche problema? (*) Got a problem? Or, is there a problem? Che cavolo vuoi? (**) What the hell do you want? Lit. What cabbage do you want?