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Laboratorio https://youtu.be/U2s1b2Yytu8.

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Presentazione sul tema: "Laboratorio https://youtu.be/U2s1b2Yytu8."— Transcript della presentazione:

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2 Laboratorio BigData@PoliTo https://youtu.be/U2s1b2Yytu8

3 BIG DATA -- ENTERING THE BLACK-BOX RESEARCH CHALLENGES, APPLICATION AND BUSINESS PRACTICES Lab goals  Born on the research experiences and competences  TLC – Internet monitoring  INF – Data mining  MAT – Statistic and modelling  GES – Economic impact  Data centre  Based on open source solutions  Fully dedicated Cluster hardware  1PB storage, 516 Core, 480 containers, 954GB Ram  Offer access and support for these technologies  Technology transfer: collaborations with industries Mix competences on  Algorithms  Modelling  Applications  Economic Mix competences on  Algorithms  Modelling  Applications  Economic

4 BIG DATA -- ENTERING THE BLACK-BOX RESEARCH CHALLENGES, APPLICATION AND BUSINESS PRACTICES Worskhop goals  Shed light on the Big Data hype  Present the activities of the lab  Listen to industrial questions and applications  Offer a forum for discussion

5 BIG DATA -- ENTERING THE BLACK-BOX RESEARCH CHALLENGES, APPLICATION AND BUSINESS PRACTICES What is Big Data? Big data is a broad term for data sets so large or complex that traditional data processing applications are inadequate. Challenges include analysis, capture, data curation, search, sharing, storage, transfer, visualization, and information privacy. Big data – Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Big_dataWikipedia

6 BIG DATA -- ENTERING THE BLACK-BOX RESEARCH CHALLENGES, APPLICATION AND BUSINESS PRACTICES Workshop topics Big Data: gli impatti e le sfide nella  Big Data e Data Science Elena Baralis, Dipartimento di Automatica ed Informatica  Matematica e Big Data: Problemi e sfide Francesco Vaccarino, Dipartimento di Scienze Matematiche  Big Data e Internet: Virus, Privacy, il web Marco Mellia, Dipartimento di Elettronica e delle Telecomunicazioni  Come i Big Data cambiano i modelli di business e le catene del valore Paolo Neirotti, Dipartimento di Ingegneria Gestionale e della Produzione  PPP Big Data Value - ruolo e finalità Donato Malerba, CINI e Università di Bari, membro del Board del PPP Big Data Value  Traiettorie regionali di ricerca e Big Data Chiara Ferroni, Torino Wireless Big Data: Gli impatti sul mondo delle aziende  Data revolution nel business: una visione multidisciplinare Paolo Bajardi, Data Scientist, AizoOn  Big Data & IoT: tecnologie criticità e opportunità Roberto Borri, Direttore Ricerca e Sviluppo, CSP  100 sensori, 1.000.000 di veicoli: la rivoluzione Big Data nell'autoveicolo Massimiliano Melis, General Motors  Big Data Analytics: le esperienze di FCA Roberto Catto, FCA  Inseguire la seconda vita dei programmi TV: analisi su social network e online media Luca Vignaroli, Claudio Schifanella, Centro Ricerche RAI  La Banca del futuro: innovazione e tecnologia Angela Fornasari, responsabile ufficio Sistemi di Sintesi, Intesa Sanpaolo

7 Big Data e Data Science Elena Baralis


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