Milano 4 dicembre 2014. Italian Real Estate Luxury Circuit:  Fornire un nuovo ed ulteriore servizio alle imprese associate al sistema ANCE a livello.

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Milano 4 dicembre 2014

Italian Real Estate Luxury Circuit:  Fornire un nuovo ed ulteriore servizio alle imprese associate al sistema ANCE a livello lombardo.  Costruire un portfolio in prima battuta di alto profilo costituito da immobili di tipo residenziale, commerciale/alberghiero, nonché aree di primario interesse per lo sviluppo di progetti edilizi, che possano rappresentare un unicum di offerta nel panorama nazionale in termini di qualità e valore economico dell’investimento.  Creare un circuito relazionale privilegiato tra le imprese associate e gli investitori istituzionali nazionale ed internazionali.  Favorire la nascita di relazioni di natura economico/commerciale in canali di vendita «sofisticati» (Banche internazionali, Fondi d’investimento, ecc.).  Nella consapevolezza delle attuali difficoltà delle imprese associate all’accesso ai mercati internazionali, fornire adeguato supporto per favorire relazioni di natura commerciale con investitori internazionali.  Rafforzare la percezione del marchio associativo e del suo ruolo istituzionale di supporto della categoria.

CONTESTO: Il settore Real Estate rappresenta il 20% del PIL italiano. Gli immobili sono poco più del 50% della ricchezza privata italiana. L’Italia ha un patrimonio artistico e architettonico «unico» nel panorama internazionale. Si assiste ad una ripresa di interesse da parte dei fondi internazionali ad investire sul mercato nazionale. SFIDE : Supportare la costruzione di un processo robusto per l’offerta di immobili classificabili come Luxury. Agevolare l’incontro tra offerta locale e domanda internazionale di immobili. Fornire servizi ad hoc a supporto: legali, finanziari e organizzativi OBIETTIVI : Incrementare l’offerta immobiliare di alto valore per intercettare la domanda degli investitori internazionali. Agevolare l’afflusso di capitali all’industria delle costruzioni. Sfruttare le nuove aperture internazionali per stimolare, successivamente, la vendita dello stock immobiliare di minor qualità. Rafforzare la percezione del brand dell’associazione e incrementare la forza del network associativo.

1 Master Plan & governance 2 Set – Up dell’offerta 3 Set – up della domanda 4 Join-up & marketing 5 Estensione

FASE 1: MASTER PLAN & GOVERNANCE PROGETTUALE: definizione dei criteri per consentire l’accesso degli immobili al Luxury Circuit. Definizione delle regole di governance dell’operazione, dei ruoli, delle responsabilità e dei meccanismi di controllo e di reporting. L’attività ha come obiettivo la costruzione di un portafoglio segmentabile per tipologia di immobile, valore economico, località geografica, necessario a sviluppare le successive fasi del servizio. FASE 2: SET-UP DELL’OFFERTA: costruzione del portafoglio di offerta delle imprese associate al sistema ANCE Lombardia. FASE 3: SET-UP DELLA DOMANDA: identificazione e selezione dei soggetti (fondi nazionali ed esteri, altri investitori) che meglio possano intercettare il patrimonio immobiliare censito. FASE 4: JOIN-UP & MARKETING: Definizione dei perimetri operativi e di progettazione degli eventi che meglio possano favorire l’incontro domanda-offerta, necessari ad impostare poi un processo commerciale «robusto» e continuativo con il supporto di tutti i servizi ancillari (legale/societario, finanziario e organizzativo). L’attività prevede workshop specialistici ed eventi istituzionali mirati che favoriscano incontri tra associati e investitori (la Fiera MIPIM sarà la prima grande vetrina). FASE 5: ESTENSIONE: Il servizio viene avviato in Lombardia e prevedrà in una seconda fase l’ampliamento a portafogli immobiliari di minor pregio.

The context Laglio, Como Lake North of Lombardy region Residential offer 14 residential units with private mooring or private boathouse, garages, cellar, private terrace and green areas. Each unit has different dimensions (from 99 to 255 sqm). Careful selection of materials and research into the building technologies guarantee that the building performs to a high level. The design of the building’s envelope and fixtures render its construction perfectly “contemporary” and in line with passive homes typical of sustainable architecture Prices: from 1,2 M€ to 2,8 M€ Site connections  30 km from Milano Malpensa Airport  30 km from Lugano Agno (CH) Airport  40 km from Linate Airport  60 km from Milano Orio al Serio Airport Construction progress Complete

At lake level, up to the same height as the adjacent boathouses, there is access from the water.A typical element of the architecture of Lake Como, the boathouse is situated underneath the building. The entrance, positioned to the south, is protected by a wall, needed to shelter it from northerly winds.The special feature of the boathouse is that it will “dry store” boats; one can, therefore, using an elevator system, reach an upper level designed to store owned boats without disembarking.There will be ten spaces for boats. There will be a connection from the boathouse to the residential floors and car park above through a central lift. The adjacent private beach is a further added value of the resort.

The context In front of the magnificent Castello Sforzesco and Sempione park, behind Ponte Vetero street, Strehler theater and Brera area, close to Milano Cadorna railway station and to several subway stops. The souls of Milan: tradition and innovation, culture, efficiency and elegance come together in one place. Isn’t a small privilege to live there? Residential offer Several apartments of different dimensions: From 53 to 266 sqm: – €/sqm; Site connections  3 minutes walk to Cairoli subway M1 line stop;  9 minutes walk to Cadorna railway station;  13 minutes walk to Duomo;  12 km from Linate Airport;  40 km from Milano Malpensa Airport;  50 km from Milano Orio al Serio Airport. Construction progress Finalization phase

It’s not simple to renovate an historic building that has restrictions from the architectural authority and has originally a very low energy performance (Energy Class F). Nevertheless, many apartments in Milan historic center are in the finalization phase and they will guarantee excellent energy performance (Energy Class A). The project, in fact, envisages a radical improvement of the building thermic isolation and the choice of an high energy performance system based on heat pumps that will produce hot water in winter and air conditioned in summer, through a thermic exchange with water coming from groundwater aquifer which is a geothermic renewable source. The conditioning of the apartments will be supplied from radiant panels in both winter and summer season. Integrative conditioning will come from fan coil units. This system will allow a very high level of energy efficiency and lower management costs compared with traditional solutions.

The context The “Borgo” where “the Mill” is located has a strategic position close to the Navigli area, at a walking distance from the subway and from a Milan urban railway stop. Residential offer 7 apartments of different dimensions (from 110 to 246 sqm). Energy class “B”. Prices: from € to €. Garage on request (40.000€) Site connections  5 minutes walking from Porta Genova Railway Station and from an M2 subway stop;  12 km from Linate Airport;  40 km from Malpensa Airport;  50 km from Orio al Serio Airport; Construction progress Complete

The project recovers the historic burg functionality, reconstructing the connections among the buildings around the courtyard and the gardens.The buildings, thanks to the merger of contemporary design and recovery and thanks to the choice of used materials, acquire the role and the characteristics of the burg. The architectural design variation and the quality of the executive details, together with an accurate study of the different pieces of property and the possibility of benefitting of outdoor spaces, lend an high quality level to the project, much superior compared to a simple restoration project.Great attention has been put into the definition of the facade materials and of common parts that will be simple, untreated and of easy maintenance and that recall the original architecture.It is a very exclusive area that, even though it is very close to the city center, it is very discreet and surrounded by the green.At a walking distance from the main services and connections and well served by public transportations; close to the best Universities in Milan.