ISI – Improve Sense of Initiative Grundtvig Programme

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Feedback and results of the forum iCON: Competitiveness of SMEs through Innovation and Collaborative Entrepreneurship Claudio Di Giorgio
Lo sviluppo delle PMI tra Innovazione e Competenze. Il progetto MASTER Valentina Castello.
Apriamo le nostre scuole allEuropa con il Programma Socrates Direzione Didattica di Gemona a.s : Apriamo le nostre scuole allEuropa con il Programma.
1.E un algoritmo ricorsivo: Tutti le istanze di oggetti raggiungibili da un oggetto persistente diventano anchessi persistenti.
Competenze e Assi culturali Reggio Emilia, 11 maggio 2009.
National Project – on going results Potenza 7/10 November 06 IT-G2-SIC-066 – Social Enterprise and Local Development.
Giornata ERASMUS MiUR Ministero dellUniversità e della Ricerca GIORNATA NAZIONALE ERASMUS Roma luglio 2007 Ultime dallEuropa … (Daniela Giacobazzi)
Come nella stampa tradizionale, un giornale online può essere di informazione informazione o un periodico dedicato a una disciplina specifica.
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
20 maggio 2002 NETCODE Set up a thematic network for development of competence within the Information Society.
L’Unione Europea e la Scuola da anni hanno stretto un patto e per colmare il divario di apprendimento fra le diverse realtà didattiche dei vari Paesi,
Erasmus+ is ‘the new EU programme for education, training, youth and sport’
La comunità delle scuole europee – Il ruolo di eTwinning in Erasmus + Ufficio Scolastico regionale.
The role of supervision in a volunteer group: positive and negatives aspects related to the training il ruolo della supervisione in un gruppo di clown.
Giovanni Biondi ICT e trasformazione della Scuola.
ISTITUTO D’ISTRUZIONE SUPERIORE COMMERCIALE INDUSTRIALE AMELIA I.T.C NARNI a.s. 2002/ /2004 CLASSI 1A 1B 2A 2B.
1 Ugo Montanari Dipartimento di Informatica Università di Pisa Moving Forward at the Age of 33 A new building for the Dipartimento di Informatica June.
Mobilità tra i Paesi del Programma KA103 A.A. 2014/2015 (KA103) Mobility Tool+ e il Rapporto Finale Claudia Peritore Roma luglio 2015.
D2b Antonio Lioy Marco Vallini Politecnico di Torino Dip. Automatica e Informatica (Pisa, Giugno 2015)
Project Review Novembrer 17th, Project Review Agenda: Project goals User stories – use cases – scenarios Project plan summary Status as of November.
ERASMUS + KA1 Learning Mobility of Individuals School educational staff mobility NUOVI SCENARI...LA SCUOLA RISPONDE Progetto 2015 – 2017.
PROJECT RESULTS in ITALY
Grundtvig Project IOLI Example of flexible, blended and distance learning materials used in Ce.s.i.e Onlus Il presente progetto è finanziato con il sostegno.
CALOCUBE SVILUPPO DI CALORIMETRIA OMOGENEA AD ALTA ACCETTANZA PER ESPERIMENTI DI RAGGI COSMICI NELLO SPAZIO 1^ CaloCube meeting Firenze, 20 Giugno 2014.
Project IOLI Practical exemple in Italy and in Sicily Il presente progetto è finanziato con il sostegno della Commissione europea. L’autore è il solo responsabile.
Definizione del piano delle attività di progetto L’esperienza CoBaSys Donata Franzi IMT Alti Studi lucca Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia.
Silvia Minardi, Pavia 14 December maps and directions hours.
MSc in Communication Sciences Program in Technologies for Human Communication Davide Eynard Facoltà di scienze della comunicazione Università della.
Who we are EUAsiaGrid 1Istituto Nazionale di Fisica Nucleare (Italy) (coordinator) 2CESNET (Czech Republic) 3University of Manchester (UK) 4HealthGrid.
1 Fostering Global Understanding Ralph Annina, Bradford HS, Kenosha, USA Fiorenza Congedo, G. Marconi Technical HS, Verona, Italy
REGIONE MARCHE Governo del Territorio, Mobilità ed Infrastrutture P.F. Progettazione delle OO.PP. e Difesa della Costa PP3 “The Potenza river basin: qualitative.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
KA2 STRATEGIC PARTNERSHIPS FOR HIGHER EDUCATION Call 2016 Kick-off Meeting Roma, 25 ottobre 2016 L’esperienza di un progetto finanziato nella Call.
Future active citizens: volunteering as an exercise of democracy ( )
CHI E’ IL MILITE IGNOTO?.
the role of schools and voluntary associations
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
EU-IndiaGrid Project Joining European and Indian grids for escience
KA2 STRATEGIC PARTNERSHIPS FOR HIGHER EDUCATION Call 2016 Kick-off Meeting Roma, 25 ottobre 2016
WRITING – EXERCISE TYPES
University of Rome Foro Italico
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
Il Programma ENI CBC Bacino del Mediterraneo
KA2 STRATEGIC PARTNERSHIPS FOR HIGHER EDUCATION Call 2016 Kick-off Meeting Roma, 25 ottobre 2016
European Learning Partnership
Jobs and occupations What do they do?
Alberto Masoni EU-IndiaGrid Project Manager INFN Sezione di Cagliari
Gruppo storage CCR Nuove attivita’ 2007 Alessandro Brunengo CCR - Roma
Futuro Mobilità H2IT L. Crema.
Oggi è mercoledì l’undici dicembre 2013
PhD Theses Institutional Archive Unitn-eprints PhD Upload, mandatory deposit and copyright issues at Unitn Highlights DRSBA. Ufficio Anagrafe della ricerca,
HIGH SCHOOL «LEONARDO DA VINCI» OF TRENTO MEETS THE EEE PROJECT
Enabling Cosmic Rays worldwide
18/09/ /09/2018.
S.M.I.L.E. E.U. project CERASO ( Italy) 24 giugno - june 24th
Associazione Nazionale Insegnanti di Scienze Naturali Sezione Calabria
Il condizionale.
Speaking Quiz Wednesday, October 24th Question & Answer with a partner
Educate. Educators for Inclusive and Effective Reintegration of Inmate
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
“Promotion of competitiveness in Veneto”
SWORD (School and WOrk-Related Dual learning)
Comunicazione e Didattica (Communicating and teaching activities)
Oggi è lunedì il nove dicembre 2013
Study of Bc in CMSSW: status report Silvia Taroni Sandra Malvezzi Daniele Pedrini INFN Milano-Bicocca.
Accesso al corpus it. / ing. parola cercata sintagmi preposizioni.
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Italian RDA Node Emma Lazzeri – CNR-ISTI
Comunicazione e Didattica (Communicating and teaching activities)
Transcript della presentazione:

ISI – Improve Sense of Initiative Grundtvig Programme PARIS, June 13 and 14, 2013 Final Seminar “Which results to be transferrable Which feasibility” June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011

7) Sense of initiative and entrepreneurship; The 8 key competences 1) Communication in the mother tongue; 2) Communication in foreign languages; . 3) Mathematical competence and basic competences in science and technology; 4) Digital competence; 5) Learning to learn; 6) Social and civic competences; 7) Sense of initiative and entrepreneurship; 8) Cultural awareness and expression. June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011

RESULTS TO BE PRODUCED 2 - Vocational training paths/ GUIDELINES for teachers coming from education and vocational guidance system about 7KC issues; 1 - New teaching methods about the 7KC 3 - Evaluation and certification methods and criteria about the 7KC. June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011

October 2011 Start of Project December 2011 Kick off Meeting in PARIS: “Spirit of initiative and entrepreneurship: past experiences and innovative teaching methods” Agree about activities and project workplan, communication routes and roles, analyzing past experiences and looking for innovative teaching methods June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011

March 2012 Second seminar in FLORENCE: Cedit: “Case Study method” Ierf: “Testimonies learning method” Provincia di Massa Carrara: “Role playing learning method” Tesk: “Team Working learning method” used in the project “Supporting woman entrepreneurship through training centres and relays” June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011

July 2012 Third seminar in BORDEAUX: Validation of the first toolkit, Analysis and discussion about the teachers training toolkit: starting from what already exists, looking for the new possibilities June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011

11-12 October 2012 Fourth Seminar in ANKARA: Debate about the delay in the delivering of the projects products and review of the project timeline – Presentation of the PPBL methodology: debate about the possibility to include It in the first toolkit June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011 7

7-8 March 2013 Fifth Seminar in CARRARA (IT): Reports from all the Partners about the results of the experimentation phase about the first TK presentation of the 7KC evaluation and certification issues by the Counsellor PhD Basilia Almansa Massa Carrara Province: presentation the public calls for proposals which include modules about 7KC June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011

13-14 June 2013: Final Seminar in PARIS Tesk (Turchia) presents the result of the test phase Ierf presents the evaluation methodology in France Release and dissemination of the toolkits. Presentation of the ISI Website Preparing for the final report and ending administrative stuff June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011

entro il 30 settembre 2013 il Beneficiario dovra : ISI Final Report entro il 30 settembre 2013 il Beneficiario dovra : a) documentare l’esperienza svolta e i materiali prodotti, utilizzando il sistema EST (European Shared Treasure), disponibile sul sito dell’AN all’indirizzo http://www.programmallp.it/servizi / b) compilare on line e inviare in formato cartaceo il Rapporto Finale sull’esperienza realizzata. La compilazione del Rapporto Finale dovra essere fatta all’indirizzo http://www.programmallp.it/servizi / utilizzando Login e Password gia comunicati con la lettera di autorizzazione. Dopo la compilazione on line si dovra inoltre provvedere a stampare il Rapporto e ad inviarlo in formato cartaceo, debitamente datato e firmato in originale dal Rappresentante legale all’indirizzo indicato all’art. 15. Il Rapporto Finale rappresenta la richiesta del Beneficiario del pagamento del saldo finale spettante.

Thank you very much for your attention CEDIT Partner Coordinator Via S. Caterina d’Alessandria, 12 50129 FIRENZE Italy www.cedit.org cedit@cedit.org cedit@confartigianato.ms.it June 13-14, 2013 ISI Project Paris Final SeminarPARIS December 6-7 2011