QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
Anno Diaconale f Federazione delle Chiese Evangeliche in Italia ufficio volontariato internazionale via firenze 38, roma tel. (+39) fax.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
piacere The verb to like does not have a direct equivalent in Italian.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
A. Nuzzo U.O. di Oncologia Medica ospedale Renzetti di Lanciano (CH)
REALIZING CONSTRUCTIVIST OBJECTIVES THROUGH COLLABORATIVE TECHNOLOGIES: THREADED DISCUSSIONS Donald Weasenforth Sigrum Biesenbach- Lucas Christine Meloni.
Firenze 2 Ottobre 2013 Ivana Carmen Katy Savino: Dirigente
HERES OUR SCHOOL.. 32 years ago this huge palace was built and it was just the beginning; It is becoming larger and larger as a lot of students choose.
Che cosa ti metti per…? Obiettivo: To be able to say what you wear for different occasions using the verb mettersi correctly venerdì il 20 settembre.
MARCO PALLADINO RENZO YAKAR PROFESORESSA PM ITALIANO 1 CPA ORA 5 LUNEDÌ, IL SEIDICI DICEMBRE.
La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.
You will see a very spectacular picture ? Vuoi vedere una roccia spettacolare ?
Federazione Nazionale Commercio Macchine Cantiermacchine Cogena Intemac Unicea Unimot ASSOCIAZIONE ITALIANA PER LA PROMOZIONE DELLA COGENERAZIONE.
Ciao Capitolo 14.3 dovere, potere, volere nel condizionale.
If all the Thomas DVDs are this
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
L’Unione Europea e la Scuola da anni hanno stretto un patto e per colmare il divario di apprendimento fra le diverse realtà didattiche dei vari Paesi,
Teorie e tecniche della Comunicazione di massa Lezione 7 – 14 maggio 2014.
You’ve got a friend in me!
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
EMINEM CINDERELLA MEN Cinderella man Send the fellow Shady dang came to wrap the game up in cellophane, Raise hell from hell he came, But didn't come.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Love, Love, Love. Love, Love, Love. Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung. Nothing.
( Art. 14 ) 1. Ogni bambino ha diritto all’istruzione senza distinzioni razziali. 1. Every child has the right to be brought up without.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
GLI INTERROGATIVI.
ALL YOU NEED IS LOVE Love, Love, Love. There's nothing you can do that can't be done. Nothing you can sing that can't be sung. Nothing you can say but.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Discover the USA. What do you know about the USA? Would you like to know more? Do you know how the USA flag is called? What do the 50 stars and the 13.
E’ DIO It s God I Quando senti il desiderio di usare una cortesia a qualcuno che ami When you feel the urge to compliment someone.
 Complete the following conjugations:  Dire   Viviere   Fare   Dare   What type of verbs are these ??
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Oggi è l’undici febbraio 2015.
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
Gstaad Some have heard of it – some haven’t. Gstaad is a little place in Europe located in the french part of Switzerland. With a population of 3,400 it’s.
Silvia Minardi, Pavia 14 December maps and directions hours.
MSc in Communication Sciences Program in Technologies for Human Communication Davide Eynard Facoltà di scienze della comunicazione Università della.
Oggi è mercoledì il ventitrè ottobre 2013 Lo Scopo: Come sono le università Italiane? FATE ADESSO : Rispondete 1.Come si chiama la tua università preferita?
What time does the plane leave? At 12:45 1.
Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.
1 Fostering Global Understanding Ralph Annina, Bradford HS, Kenosha, USA Fiorenza Congedo, G. Marconi Technical HS, Verona, Italy
LIVELLI DI ANALISI DEL LINGUAGGIO LIVELLO DI ANALISIUNITA’ MINIMA LIVELLO DI ANALISI FONETICAFONI (SUONI) LIVELLO DI ANALISI FONOLOGICAFONEMI LIVELLO DI.
Buon giorno, classe! Oggi è il 7 di settembre 2016 Oggi è il sette di settembre duemilasedici.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Mercoledi’ 24 Maggio 2017 IO PARLO ITALIANO
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
WRITING – EXERCISE TYPES
CONTENT& LANGUAGE INTEGRATED LEARNING
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Jobs and occupations What do they do?
From 8 to 80 boxes. From FBSNG to Condor CPU Satura !
Cosa ti piace della scuola?
Benvenuti alla lezione di Italiano!
Cyber Safety.
Enabling Cosmic Rays worldwide
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
giovedì, 12 ottobre matrimonio o convivenza?
Centro Informazioni turisti
Capitolo 12 Il Futuro Semplice.
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
Capitolo 12 Il Futuro Semplice.
Capitolo 12 Il Futuro Semplice.
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
Progettazione concettuale
Transcript della presentazione:

QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS INTERCULTURA QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS

1) Le lezioni con gli studenti di Intercoltura erano 1) Le lezioni con gli studenti di Intercoltura erano? Were the lessons with the Intercultura student? Molto utili Very useful 5 83% Utili Useful 0 0% Come una lezione normale Like a normal lesson 1 17% Non molto utili Not very useful 0 0%

2) Cosa hanno imparato gli studenti? What did your students learn? Informazioni Information 6 46% Linguaggio Language 2 15% Comunicazione reale con stranieri Real communication with a foreigner 5 38% Pronuncia Pronunciation 0 0% Altro Other 0 0%

3) Che effetto duraturo hai rilevato? What lasting effect was there? Grande motivazione a studiare la lingua Greater motivation to study the language 2 20% Grande curiosità per gli stranieri Greater curiosity about foreign countries 6 60% Soddisfazione Feeling of satisfaction 2 20% Nessuno None 0 0% Frustrazione Feeling of frustration 0 0% Altro Other 0 0%

4) Come può essere migliorato per il futuro 4) Come può essere migliorato per il futuro? How can this activity be improved in the future? Più lezioni 1 Do more lessons Organizzare queste attività anche in Succursale, perché le seconde hanno particolarmente bisogno 1 Organise lessons in the Succursale, because second year students need this type of activity Sapere in anticipo quando verranno gli studenti per programmare a lungo termine 1 Know in advance when the students will come, to allow long-term preparation Prestare particolare attenzione alla preparazione ed al follow-up per assicurare migliori effetti a lungo andare, senza però perdere spontaneità 1 Pay attention to preparation and follow-up, for greater long term effects, without losing spontaneity Nessun suggerimento 3 No suggestion