Libera il tuo potenziale

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Giovanni Falcone & Paolo Borsellino.
Università degli Studi di Cassino e del Lazio Meridionale Dipartimento di Scienze Umane, Sociali e della Salute Lingua Inglese a.a (Dott. Saverio.
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Raffaele Cirullo Head of New Media Seconda Giornata italiana della statistica Aziende e bigdata.
Laboratorioarte e ingleseLaboratorioarte e inglese Musumeci Emily 3A Shes got her ticket.
Shes got her ticket I think she gonna use it I think she going to fly away No one should try and stop her Persuade her with their power She says that.
HERES OUR SCHOOL.. 32 years ago this huge palace was built and it was just the beginning; It is becoming larger and larger as a lot of students choose.
Le regole Giocatori: da 2 a 10, anche a coppie o a squadre Scopo del gioco: scartare tutte le carte per primi Si gioca con 108 carte: 18 carte.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED S.O.S., AIUTO; CI STANNO UCCIDENDO
CANADA AT ITS WORST THE SEAL SLAUGHTER FROM A SEALS POINT OF VIEW.
Enzo anselmo ferrari By: Orazio Nahar.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
ABBA: THANK YOU FOR THE MUSIC
Hi! What period is it?. What is the UK made up of?
Present Perfect.
L’Unione Europea e la Scuola da anni hanno stretto un patto e per colmare il divario di apprendimento fra le diverse realtà didattiche dei vari Paesi,
Teorie e tecniche della Comunicazione di massa Lezione 7 – 14 maggio 2014.
You’ve got a friend in me!
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
EMINEM CINDERELLA MEN Cinderella man Send the fellow Shady dang came to wrap the game up in cellophane, Raise hell from hell he came, But didn't come.
I giorni della settimana
I Want To Hold Your Hand Beatles.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Università degli Studi di Cassino e del Lazio Meridionale Dipartimento di Scienze Umane, Sociali, e della Salute Lingua Inglese a.a (Dott. Saverio.
( Art. 14 ) 1. Ogni bambino ha diritto all’istruzione senza distinzioni razziali. 1. Every child has the right to be brought up without.
Studieremo 3 tipi di futuro: a) WILL: il futuro immediato e spontaneo b) PRESENT CONTINUOUS: il futuro programmato c) BE GOING TO: il futuro intenzionale.
GLI INTERROGATIVI.
Siete i proprietari di una squadra di corse NASCAR. E’ l’ultima gara di un’ottima stagione e sarà trasmessa in Mondovisione vecchio sponsor (comunque.
Corso di lingua inglese a cura della Prof.ssa Luisa PONTILLO
Intro : | | | | | | | | | | | |
John Winston Ono Lennon was an English musician. From 1962 to 1970 he was a composer and singer (soloist) of the musical group the Beatles. Along with.
1. Raul e Leo e…… una sola palla Raul and Leo……… 2.
E’ DIO It s God I Quando senti il desiderio di usare una cortesia a qualcuno che ami When you feel the urge to compliment someone.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
Subject Pronouns & Verbs. When do we use subject pronouns? Subject pronouns stand in for the subject. I, You, He/She, We, They. I went to the shops. You.
By Teacher Carmine Celentano Benvenuti al... Italian verbs can have 3 desinences: are, ere and ire. In this form they represent the italian infinitive.
A Tiny Voice Inside Una piccola Voce interiore By Carole Smith Gaetano Lastilla.
Quando ebbe congedato le folle, salì sul monte, in disparte, per pregare. Fattasi notte, era là solo, mentre la barca si trovava lontano da terra molti.
VINCENT VAN GOGH ( ) Per ottenere il migliore effetto ed il godimento dell’audiovisivo lascia avanzare automaticamente le diapositive che sono.
Fonti del diritto internazionale (art. 38 Statuto CIG)
Gstaad Some have heard of it – some haven’t. Gstaad is a little place in Europe located in the french part of Switzerland. With a population of 3,400 it’s.
Silvia Minardi, Pavia 14 December maps and directions hours.
MSc in Communication Sciences Program in Technologies for Human Communication Davide Eynard Facoltà di scienze della comunicazione Università della.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Translate this story Ero alla festa da circa cinque minuti quando una donna venne da me e disse :”Salve”. Non l’avevo mai vista prima e certamente non.
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
The PRESENT CONTINUOUS
PROGETTO SOCRATES Dante Alighieri Primary School Classes 2A-B-C GENERAL OBJECTIVES: -To increase the motivation and the pleasure for reading -To pass.
Jobs and occupations What do they do?
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
MOMENTS IN LIFE   There are moments in life when you miss someone so much that you just want to pick them from your dreams and hug them for real! MOMENTI.
Imparare i pronomi e il verbo essere
AusTel by taha.a.
Cyber Safety.
giovedì, 12 ottobre matrimonio o convivenza?
Un’intervista con Eros Ramazzotti
Oggi è il trédici novembre, duemiladodici
Libera il tuo potenziale
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
BULLYING WHAT’S IT ALL ABOUT?. RAISE YOUR HAND IF YOU HAVE EVER BULLIED SOMEONE.
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
The Prayer Andrea Céline Bocelli Dion.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
The Prayer Andrea Céline Bocelli Dion.
Dipartimento di Scienze e Metodi dell’Ingegneria
Transcript della presentazione:

Libera il tuo potenziale Dipartimento di Scienze e Metodi dell’Ingegneria Libera il tuo potenziale Ingegneria Reggio Emilia Ingegneria.reggioemilia #Dismi

This is a guy named Bob McKim This is a guy named Bob McKim. He was a creativity researcher in the '60s and '70s, and also led the Stanford Design Program. He liked to do an exercise with his students where he got them to take a piece of paper and draw the person who sat next to them, their neighbor, very quickly, just as quickly as they could. And in fact, we’re going to do that exercise right now. I want you to pick somebody that’s seated next to you, and when I say, go, you’ve got 30 seconds to draw your neighbor, OK? So, everybody ready? OK. Off you go. You’ve got 30 seconds, you’d better be fast. Come on: those masterpieces ... OK? Stop. All right, now. (Laughter) Yes, lot’s of laughter. Yeah, exactly. Lots of laughter, quite a bit of embarrassment. Am I hearing a few "sorry’s"? I think I’m hearing a few sorry’s. Yup, yup, I think I probably am. And that’s exactly what happens every time, every time you do this with adults. McKim found this every time he did it with his students. He got exactly the same response: lots and lots of sorry’s. And he would point this out as evidence that we fear the judgment of our peers, and that we’re embarrassed about showing our ideas to people we think of as our peers, to those around us. And this fear is what causes us to be conservative in our thinking. So we might have a wild idea, but we’re afraid to share it with anybody else. OK, so if you try the same exercise with kids, they have no embarrassment at all. They just quite happily show their masterpiece to whoever wants to look at it. But as they learn to become adults, they become much more sensitive to the opinions of others, and they lose that freedom and they do start to become embarrassed. And in studies of kids playing, it’s been shown time after time that kids who feel secure, who are in a kind of trusted environment -- they’re the ones that feel most free to play.

L’IMMAGINE DELL’INGEGNERE

« Questo percorso ci ha provato che possiamo fare le cose, abbiamo raggiunto un punto in cui quando ci diamo un obiettivo ci sentiamo abbastanza forti da affrontarlo, sviluppando le competenze che ci servono»

LINGUAGGI ESPRESSIVI

«Ci è piaciuto questo percorso per questo: guarda qui, prova lì, come lo facciamo? Adesso trovo stimolante conoscere di più di altri corsi e altre discipline…»

RELAZIONI

«Ho imparato a confrontarmi con le altre persone, a trovare i punti forti delle idee degli altri, a mettermi in discussione, che non è facile»

NOI, QUELLI CHE APPRENDONO

«Il fatto di sentire i professori cos’ vicini a noi, così coinvolti è stato un aspetto chiave… Anche il modo in cui gli argomenti vengono presentati stimola molto la creatività»

Video CBI-ER 2018/19 come esempio delle attività svolte

1313 Thought-provokiung V i s i o n a r y I n n o v a t i v e F o r w a r d - l l o k i n g P r o v o c a t i v e E n g a g i g P a c e U p b e a t F l u i d S K I L L S E N G A G I N G N o c o n f r o n t – O P E N I N G A N A R G U M E N T , D I S C U S S I N G , C O N S I D E R I N G 1313

1414 1414 DESIGN THINKING

1515 1515 La prima istituzione italiana connessa alla rete internazionale del Design Thinking

REGGIO EMILIA ENGINEERING EDUCATION 1616 REGGIO EMILIA ENGINEERING EDUCATION

Ispirato al famoso approccio per sviluppare la creatività 1717 1717 Ispirato al famoso approccio per sviluppare la creatività

TECHNOLOGY INTEGRATION 1818 TECHNOLOGY INTEGRATION 1818

22 9 8 1 INNOVA- ZIONE Gruppi di ricerca Laboratori Spin-off accademici FabLab

Innovation is Not an Event Could be a light bulb… if this is too hard to draw… Innovation is Not an Event 20

Dove siamo Tecnopolo San Lazzaro Buccola Morselli Tamburini

Padiglione Buccola (AULE) Strutture (San Lazzaro) Padiglione Buccola (AULE)

Padiglione Tamburini (LABORATORI) Strutture (San Lazzaro) Padiglione Tamburini (LABORATORI)

Padiglione Morselli (UFFICI) Strutture (San Lazzaro) Padiglione Morselli (UFFICI)

Strutture (Tecnopolo)

Didattica Ingegneria Gestionale Ingegneria Meccatronica PhD Laurea (3 anni) Laurea Magistrale (2 anni) Ingegneria Gestionale Ingegneria Meccatronica PhD (3 anni)

Laurea Professionalizzante Didattica Laurea Magistrale Innovation Design (UniFE + UniMORE) Laurea Professionalizzante Ingegneria per l'Industria Intelligente“ (3 anni - 1 in azienda)

Studenti totali Iscritti 2018/19 Laurea: 460 Magistrale: 168

Retribuzione Attesa occupazione dopo Laurea M 1.4 mesi Tasso occupazione dopo 1 anno Laurea M 96 % dopo 3 anni Laurea M 100 % Stipendio netto dopo 1 anno Laurea M 1.370 € dopo 3 anni Laurea M 1.560 € dopo 5 anni Laurea M 1.690 €

Internazionalizzazione TIROCINI TESI PROGETTI