Aurora M. 4thB, I.T.A. G. Garibaldi1
Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi2 DRIVING QUESTION + ANSWER METHODS DRY FARMING AGRO-ENERGY PHOTO GALLERYWATER RISK
Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi3
WATER SAVINGRECOVERY AND REUSE Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi4
PROMOTING THE INCREASE OF NATURAL RESOURCES REDUCING WATER LEAKS TAKE SPECIFIC CULTIVATION TECHNIQUES 5Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
DEEP PLOWING MILLING SOILS REMOVING WEEDS MULCHING 6Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
7
Investment in agro-energy can become a good opportunity to reduce the energy costs of the farm and, in some cases, generate revenue. 8Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
Availability of products (biomass) derived from agricultural and forestry crops used for the production of electricity and thermal energy and biofuels. 9Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
Availability of large areas for the construction of different types of installation for the production of energy (energy crops, photovoltaic, eolic). 10Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
WE CAN SAVE WATER EXCERCISING DRY FARMING (….) AND RECOVERING WATER FOR IRRIGATION. WE CAN ALSO PRODUCE ENERGY USING AGRICULTURAL PRODUCTS FOR THE PRODUCTION OF ELECTRICITY AND BIOFUELS 11Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
12 1. BIOMASS SOURCES Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
13 2. EOLIC Energy 3. PHOTOVOLTAIC Energy Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
14 Punti di forza: Simple Structure Punti di debolezza: Language Punti di forza: Simple Structure Punti di debolezza: Language GENERALI: Titolo: WATER &ENERGY IN AGRICULTURE Autore:Aurora M. Classe: 4°B Anno: Formato: PPT GENERALI: Titolo: WATER &ENERGY IN AGRICULTURE Autore:Aurora M. Classe: 4°B Anno: Formato: PPT TECNICHE Dimensione: KB TECNICHE Dimensione: KB EDUCATIVE Tipo: Progetto Lingua: Inglese generale / microlingua Tipologia interazione: Espositiva (Selezione topic -lettura-navigazione ipertestuale) Livello di interazione: Basso Ricchezza semantica: Media Destinatari (tipo ed età): Studenti anni Contesto di apprendimento; laboratorio multimediale, autoapprendimento, recupero Grado di difficoltà: Medio Facile EDUCATIVE Tipo: Progetto Lingua: Inglese generale / microlingua Tipologia interazione: Espositiva (Selezione topic -lettura-navigazione ipertestuale) Livello di interazione: Basso Ricchezza semantica: Media Destinatari (tipo ed età): Studenti anni Contesto di apprendimento; laboratorio multimediale, autoapprendimento, recupero Grado di difficoltà: Medio Facile Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
superficiale/0,1254,54_ART_3207,00.html superficiale/0,1254,54_ART_3207,00.html alternative-energies/ alternative-energies/ Last acces: 17/02/ Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi
16Aurora M. 4° B, I.T.A. G. Garibaldi