By Teacher Spaziano Gemy

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
Qual è la differenza e quando li usiamo?
Facoltà di Architettura PSICOLOGIA DELLA PERCEZIONE L01 a.a. 2001/02 prof. Walter Gerbino.
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
21st SEPTEMBER PULIAMO IL MONDO. TUTTI A SCUOLA A PIEDI EVERYBODY WALKS TO SCHOOL 6 th October.
Tutte le foto sono giunte senza alcuna spiegazione ! The photos and pictures were sent without any explanation.
Chats in nursery schools By Linda Giannini and Carlo Nati XPLORA SCIENCE TEACHER CONFERENCE CERN 15TH - 18TH JUNE 2006.
25/09/2009 In un bar italiano Un ripasso Vocabolario Pagina 28.
SCUOLA DELL’INFANZIA AGAZZI PROGETTO DI LINGUA INGLESE
by Charlotte This is written in the Hebrew Talmud, the book where all of the sayings and preaching of Rabbis are conserved over time. Questo è scritto.
ROBINSON CRUSOE ROBINSON CRUSOE’S ISLAND L’ ISOLA DI
La Gioconda was painted by which Italian renaissance artist? a) Raphael b) Leonardo da Vinci c) Caravaggio d) Michelangelo.
Il carnevale Italiano The italian Carnival.
You will see a very spectacular picture ? Vuoi vedere una roccia spettacolare ?
Do we make merry? What do we celebrate ? Don t you know? …the United Europe!
CHE COSA E? E una collezione di materiali didattici fatti dallalunno. Lalunno riflette su se stesso, sui propri modi di essere e di fare. Si pone tra.
Leggi lo scritto di Leonardo e ...soffia!
Enzo Anselmo Ferrari By Giovanni Amicucci. Di Enzo Questo è Enzo Anselmo Ferrari. Enzo compleanno è diciotto febbraio Enzo muore è quattordici agosto.
Anno scolastico Questa attività dinglese fa parte della Unità di apprendimento su toys and favourite things. toys and favourite things. La storia.
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Oggi è _____________________ Fate Adesso: 1.hair 2.My eyes 3.Where are you from? (formal) 4.My hair is brown. 5.My birthday is the 2 nd of Jan. 6.I am.
Water is life - Water, our lives
Chi trova un amico.
If all the Thomas DVDs are this
Each meeting was an opportunity to pause; to listen and to find God in the quiet. Ogni incontro si è presentato come un'opportunità per ascoltare, riflettere.
Hi! What period is it?. What is the UK made up of?
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
FIRST LEGO LEAGUE la challenge 2013 : Nature’s Fury PREPARE. STAY SAFE. REBUILD.
SCUOLA PRIMARIA I CIRCOLO DIDATTICO ACQUAVIVA DELLE FONTI ANNO SCOLASTICO 2013/2014 LEARN ENGLISH 2 Esperto: Hopkins Angharad Annie Mary; Tutor: Discepolo.
Teorie e tecniche della Comunicazione di massa Lezione 7 – 14 maggio 2014.
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Che ora e’/ Che ore sono?.
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
POSSESSIVE ADJECTIVES and POSSESSIVE PRONOUNS are usually compound forms which include a definite article that cannot be translated into English.
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
I giorni della settimana
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
GLI INTERROGATIVI.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Passato prossimo dei verbi riflessivi con Essere
Linux, Android e Internet of Things ITIS G.Galilei - San Secondo (PR)
Discover the USA. What do you know about the USA? Would you like to know more? Do you know how the USA flag is called? What do the 50 stars and the 13.
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
With the participation of and supported by I Contratti di fiume per la buona governance di acqua e territorio Massimo Bastiani Coordinatore del Tavolo.
Che cosa ti piace fare nel tempo libero? Grace P.
By Teacher Carmine Celentano Benvenuti al... Pronomi - Pronouns ItalianoInglés IoI TuYou Lui LeiHe/ItShe NoiWe VoiYou LoroThey Il tempo presente – The.
Lingua Inglese II (6 Cfu) Global Englishes A.A. 2014/15 Dott. Enrico Grazzi
What time does the plane leave? At 12:45 1.
Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Mercoledi’ 24 Maggio 2017 IO PARLO ITALIANO
THE ECOSYSTEM LAKE BOLSENA
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
WRITING – EXERCISE TYPES
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Jobs and occupations What do they do?
Passato Prossimo Past tense.
Cyber Safety.
Obiettivi: Scoprire le tradizioni di pasqua in Italia -
Comenius 1 primo anno fIRST yEAR.
Un breve giro nelle Tradizioni
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Italian Unification 24.1 (pg713)
Transcript della presentazione:

By Teacher Spaziano Gemy CHILDREN IN ACTION By Teacher Spaziano Gemy

LEARNING BY DOING (DEWEY) NELL’APPRENDIMENTO DELLE LINGUE STRANIERE LA MOTIVAZIONE NASCE DALLA NATURALE ATTITUDINE DEGLI ALUNNI A COMUNICARE , SOCIALIZZARE, INTERAGIRE E DALLA LORO NATURALE PROPENSIONE A “FARE CON LA LINGUA” (nuove indicazioni per il curricolo della scuola primaria) LEARNING BY DOING (DEWEY) PRACTICAL LEARNING WITH HEART, HEAD AND HAND (KILPATRICK) WELCOME TO KERRYMORE !

ARE PRACTING “RUSH THE SENTENCE ABOUT THEIR FAVOURITE TOYS” E’ IMPORTANTE Ricreare in classe situazioni naturali e spontanee per l’apprendimento della l2 FAVORENDO TECNICHE DI “peer correction” FIND THE BIKE ! PUPILS OF CLASS IIC ARE PRACTING “RUSH THE SENTENCE ABOUT THEIR FAVOURITE TOYS”

PUPILS OF CLASS II C ARE PICKING THEIR SCISSORS UP FAVORIRE L’ACQUISIZIONE PRECOCE DI ESPRESSIONI DI USO COMUNE (ROUTINES EXPRESSIONS) PUPILS OF CLASS II C ARE PICKING THEIR SCISSORS UP

PER GLI ALUNNI PIU’ PICCOLI SI PONE COME OBIETTIVO PRIMARIO QUELLO DELLA CONOSCENZA DI Sè , del proprio corpo e dell’ ambiente di vita circostante , attraverso attività ludico – comunicative e/o di drammatizzazione volte allo sviluppo delle capacità espressive di ogni allievo PUPILS OF CLASS II C ARE MAKING THEIR “ MINI BOOKS” ABOUT FAVOURITE THINGS ... THIS IS ME !

… AND THEY ARE SINGING A TOYS SONG …A VIDEOGAME… TOYS TOYS EVERYWHERE …

PUPILS OF CLASS II B PRESENT “TOYS TOYS EVERYWHERE”

CHILDREN OF CLASS II B ARE CHATTING ABOUT TOYS PUT THE TOYS IN THE BOX ! WHAT ’ S IN THE TOYS BOX ?

WHAT’S THIS ? A ROBOT !

ATTRAVERSO TALI “ EDUCATIONAL ACTIVITIES” E’ STATA OFFERTA AGLI ALUNNI LA POSSIBILITA’ DI ACQUISIRE FAMILIARITA’ CON UNA LINGUA DIVERSA DALLA PROPRIA UTILIZZANDOLA IN CONTESTI SIGNIFICATIVI LE ATTIVITA’ PRESENTATE SONO STATE SVOLTE NEL CORRENTE ANNO SCOLASTICO DURANTE LE ORE DI LINGUA INGLESE NELLE CLASSI II B E II C DEL PLESSO DI SCUOLA PRIMARIA “G.FARO”