ROBINSON CRUSOE ROBINSON CRUSOE’S ISLAND L’ ISOLA DI

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Giovanni Falcone & Paolo Borsellino.
L’esperienza di un valutatore nell’ambito del VII FP Valter Sergo
The Present Simple Form Use.
DG Ricerca Ambientale e Sviluppo FIRMS' FUNDING SCHEMES AND ENVIRONMENTAL PURPOSES IN THE EU STRUCTURAL FUNDS (Monitoring of environmental firms funding.
Università degli Studi di Cassino Corso di Laurea in Fisioterapia a. a
Università degli Studi di Cassino Facoltà di Scienze Motorie Lingua Inglese (3 CFU) a.a (Dott. Saverio Tomaiuolo) Partitivi some e any.
Grammar Tips. Meanings of verbs in the present May describe things that are continuing over a period of time.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Interrogativi Asking and answering questions in italiano.
In classe La Casa Obbietivo To be able to say how you help out at home. To be able to understand what other people do to help out at home. Per incominciare.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.2-1 Punto di partenza The verbs conoscere and sapere both mean to know. The choice of verb depends on its context.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.10A.1-1 Punto di partenza Infinitive constructions consisting of a conjugated verb and an infinitive are common.
J0 1 Marco Ronchetti - Corso di Formazione Sodalia – Febbraio 2001 – Modulo Web Programming Tomcat configuration.
Corso di Laurea in Ingegneria Elettronica - U niversità di N apoli F EDERICO II Autori XXXXX XXXXXXX YYYYY YYYYYYY ZZZZZ ZZZZZZZ Titolo tesina Parte X:
Nature is around us Nature is our feelings and it is also our spirit. Nature is the habitat we live in. Our home, our future. Without nature we might no.
Chistmas is the most loved holiday of the years. Adults and children look forward to Chistmas and its magical atmosphere. It is traditional to decorate.
HERES OUR SCHOOL.. 32 years ago this huge palace was built and it was just the beginning; It is becoming larger and larger as a lot of students choose.
Players: 3 to 10, or teams. Aim of the game: find a name, starting with a specific letter, for each category. You need: internet connection laptop.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED S.O.S., AIUTO; CI STANNO UCCIDENDO
This is the story of two friends who were walking in the desert.
by Charlotte This is written in the Hebrew Talmud, the book where all of the sayings and preaching of Rabbis are conserved over time. Questo è scritto.
Da fare ora: Facciamo alcuni esempi 1.___________(dormire) alle dieci di sera. (loro) 2.Noi ___________ (partire) alle sei e mezzo di mattina. 3.John ___________.
Che cosa ti metti per…? Obiettivo: To be able to say what you wear for different occasions using the verb mettersi correctly venerdì il 20 settembre.
Gli ambienti di apprendimento Firenze, 3 marzo 2006.
Emma Project INCONTRO
TELEFONO CELLULLARE E SACRA BIBBIA CELLULAR PHONE AND HOLY BIBLE.
CANADA AT ITS WORST THE SEAL SLAUGHTER FROM A SEALS POINT OF VIEW.
Il carnevale Italiano The italian Carnival.
MERRY CHRISTMAS ! BUON NATALE ! Veniva nel mondo la luce vera, quella che illumina ogni uomo. (Gv 1,9) For the Light was coming into the world,the true.
Enzo Anselmo Ferrari By Giovanni Amicucci. Di Enzo Questo è Enzo Anselmo Ferrari. Enzo compleanno è diciotto febbraio Enzo muore è quattordici agosto.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
DIRECT OBJECT PRONOUNS 21 marzo 2012 TURN TO PAGE 134 in your Textbook.
Enzo anselmo ferrari By: Orazio Nahar.
Il Passato Prossimo e un tempo NARRATIVO -Esprime unazione COMPLETATA al passato -Risponde alla domanda What happened? Due giorni fa abbiamo guidato per.
FARE ADESSO Describe the people in the picture in three words in Italian. Think of their size compared to each other, colors of their clothes.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
ABBA: THANK YOU FOR THE MUSIC
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
ESERCIZI SVOLTI DI GRAMMATICA INGLESE
Hi! What period is it?. What is the UK made up of?
EMPOWERMENT OF VULNERABLE PEOPLE An integrated project.
1 Il rapporto con lo spazio esterno The relationship with outdoor spaces Storken – Trollhattan 24/05/2009 – 06/06/2009 Erica Catelli educatrice Nido d’Infanzia.
Canta: Daniele Falaschi
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
5^BLS Regione Friuli Venezia Giulia Liceo Scientifico “Albert Einstein”
Progetto Comenius a.s Coordinatori:Polidoro, Screpanti
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.6B.3-1 Punto di partenza The trapassato prossimo is used to talk about what someone had done or what had occurred.
POSSESSIVE ADJECTIVES and POSSESSIVE PRONOUNS are usually compound forms which include a definite article that cannot be translated into English.
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
PUCCINI PRIMARY SCHOOL SENIGALLIA - ITALYGAMESHOPSCOTCH-HOPSCOTCH-HOPSCOTCH-HOPSCOTCH SETTIMANA - SETTIMANA - SETTIMANA - SETTIMANA Italian children are.
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Oggi è il___________________ Fate Adesso: 1.You (formal/plural) 2.I am not 3.fun (m) 4.How is Mario? Describe Mario. 5.hardworking (f) 6.studious 7.To.
Università degli Studi di Cassino e del Lazio Meridionale Dipartimento di Scienze Umane, Sociali, e della Salute Lingua Inglese a.a (Dott. Saverio.
( Art. 14 ) 1. Ogni bambino ha diritto all’istruzione senza distinzioni razziali. 1. Every child has the right to be brought up without.
E’ DIO It s God I Quando senti il desiderio di usare una cortesia a qualcuno che ami When you feel the urge to compliment someone.
Gstaad Some have heard of it – some haven’t. Gstaad is a little place in Europe located in the french part of Switzerland. With a population of 3,400 it’s.
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
PROGETTO SOCRATES Dante Alighieri Primary School Classes 2A-B-C GENERAL OBJECTIVES: -To increase the motivation and the pleasure for reading -To pass.
Highlights del meeting ESPP di Cracovia Settembre 2012 (FISICA DI G1)
Un breve giro nelle Tradizioni
Transcript della presentazione:

ROBINSON CRUSOE ROBINSON CRUSOE’S ISLAND L’ ISOLA DI IMPARIAMO A RISPETTARE LA NATURA ED A CAPIRE IL CONCETTO DI SVILUPPO SOSTENIBILE (CL 3° BAVENO) LET’S LEARN HOW TO RESPECT THE EARTH AND THE CONCEPT OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT ATTIVITA’ LEGATA AD UN PROGETTO DI EDUCAZIONE AMBIENTALE

L’ ATTIVITA’ COMINCIA CON LA LETTURA DI ALCUNI BRANI DEL FAMOSO ROMANZO CHE DESCRIVONO L’ARRIVO DEL PROTAGONISTA SULL’ ISOLA E MOMENTI SIGNIFICATIVI DEL SUO ADATTAMENTO ALLA NUOVA SITUAZIONE THE ACTIVITY STARTS READING SOME PAGES OF THE FAMOUS NOVEL DESCRIBING THE MOMENT ROBINSON LANDED AND HIS SETTING ON THE ISLAND SEGUONO MOMENTI DI CONVERSAZIONE SULLE SENSAZIONI CHE I BAMBINI PROVANO METTENDOSI NEI PANNI DI ROBINSON: L’IMPUT E’ DATO DALLA FRASE SE IO FOSSI ROBINSON… AFTER A CONVERSATION ABOUT CHILDREN ‘S FEELING IN ROBINSON’S SHOES IF I WERE ROBINSON .

LAVORANDO IN GRUPPI I BAMBINI PREPARANO UNA LISTA DI OGGETTI ESSENZIALI SECONDO IL LORO PUNTO DI VISTA, CHE METTEREBBERO IN VALIGIA SE DOVESSERO PASSARE UNA LUNGA VACANZA SU UN’ ISOLA DESERTA. WORKING IN GROUPS CHILDREN MAKE A LIST OF ESSENIAL OBJECTS THEY WOULD TAKE WITH THEM FOR A LONG HOLIDAY IN A DESERT ISLAND LA FASE SUCCESSIVA CONSISTE NEL CONFRONTO E NELLA DISCUSSIONE TRA GRUPPI SUL PERCHE’ DELLE SCELTE EFFETTUATE . LO SCOPO E’ CERCARE DI CAPIRE COSA E’ REALMENTE ESSENZIALE, COSA PUO’ ESSERE TROVATO IN LOCO E ADEGUATAMENTE USATO, QUALI RISORSE POSSONO ESSERE UTILIZZATE NEL BREVE E NEL LUNGO PERIODO. FOLLOWING STEP IS COMPARING THE LISTS AND DISCUSSING WHAT IS ACTUALLY ESSENTIAL

QUESTA FASE DI CONFRONTO E RIFLESSIONE E’ LA PIU’ IMPORTANTE PERCHE’ PORTA AL NOCCIOLO DEL PROBLEMA: ROBINSON NON POTEVA SFRUTTARE LE RISORSE DELLA SUA ISOLA TUTTE IN UNA VOLTA ALTRIMENTI LE AVREBBE CONSUMATE COMPLETAMENTE E NON AVREBBE AVUTO FUTURO. THIS REFLEXION BRINGS TO THE HEART OF THE MATTER: ROBINSON COULDN’T EXPLOIT ALL THE ISLAND RESOURCES IN ONE TIME UNLESS TO BE WITHOUT FUTURE! DOVEVA PIANIFICARE E FARE IN MODO CHE LE RISORSE NON SI ESAURISSERO IT WAS NECESSARY TO PLAN , ORGANIZE AND SAVE RESOURCES

A QUESTO PUNTO INIZIA IL LAVORO DI PUNTUALIZZAZIONE E TRASPOSIZIONE GRAFICA DI CIO’ CHE E’ STATO FOCALIZZATO

ROBINSON EXPLOITED THE GIFTS OF NATURE HE FOUND ON THE ISLAND

ROBINSON CAREFULLY USED ONLY WHAT HE NEEDED

ONLY THE FRUIT HE COULD EAT

HE DIDN’T WASTE FRESH WATER, HE DRANK FROM STREAM AND WATERED CROPS

HE BECAME A FISHERMAN NEL CARTELLONE I BAMBINI RAPPRESENTANO LE ATTIVITA’ CHE ROBINSON SVOLGEVA SULL’ ISOLA NEL RISPETTO DELLA NATURA, USANDO SOLO CIO’ CHE GLI SERVIVA , EVITANDO GLI SPRECHI E PERMETTENDO ALLA NATURA DI RIGENERARSI.

HE BECAME A FARMER

HE WAS ABLE TO EXPLOIT THE ISLAND RESOURCES AVOIDING THEIR BURN OUT

QUESTO E’ CIO’ CHE DOBBIAMO IMPARARE DA ROBINSON E FARE ANCHE NOI PER SALVARE IL NOSTRO PIANETA THAT’S WHAT WE MUST LEARN FROM ROBINSON AND WE OUGHT DO TO SAVE OUR PLANET