Scaricare la presentazione
La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore
1
Facoltà di Scienze Economiche, Giuridiche e Politiche
Inglese Facoltà di Scienze Economiche, Giuridiche e Politiche Lingua Inglese Welcome Bienvenus Wilkommen Bienvenidos Benvenuti Benibenius Olga Denti a.a. 2018/2019
2
Listening comprehension exercises… and not only …
; bbc.co.uk/worldservice/learningenglish (vocable) (International Herald Tribune) (pronunciation) (meaning+pronunciation)
3
Olga Denti Sito Web: http://people.unica.it/olgadenti/
Inglese Olga Denti Sito Web: Orario di ricevimento Lunedì (Studio 25, II piano, Facoltà di Studi Umanistici, Via San Giorgio 12) Martedì 17-18/19 (Consorzio Uno, Oristano) Giovedì (Studio 25, II piano, Facoltà di Studi Umanistici, Via San Giorgio 12) By appointment on different hours/days
4
GRUPPO FACEBOOK : Lingua Inglese per Economia e Lingue REGOLE: Solo per gli studenti del corso di Lingua Inglese Richiesta con nome, cognome e matricola Oppure con un USERID e la matricola Nessun altro è ammesso THE GROUP IS ENGLISH ONLY NO CORRECTION WILL BE ALLOWED cioè nessuno correggerà o verrà corretto Lo SCOPO è comunicare liberamente in Inglese!!!
5
Sito Web: http://people.unica.it/olgadenti/ All’interno del sito:
Inglese Sito Web: All’interno del sito: Orario lezioni e ricevimento, avvisi Materiale didattico scaricabile relativo alle lezioni dell’a.a. 2017/18: APPUNTI LEZIONI Tourism in PPT, Struttura (Structure, Morphology, The sound of English), READING COMPREHENSION Exercises, MOCKTEST con soluzioni.
6
Economia e Gestione dei Servizi Turistici ORARIO II SEMESTRE
Inglese Economia e Gestione dei Servizi Turistici ORARIO II SEMESTRE LUNEDI MARTEDI MERCOLEDI GIOVEDI VENERDI 9-11 Denti 1s 11-13 15-17 1p Chessa 17-19
7
CALENDAR 26/02/2018 07/05/2018 27/02/2018 08/05/2018 06/03/2018 14/05/2018 12/03/2018 15/05/2018 13/03/2018 21/05/2018 19/03/2018 22/05/2018 20/03/2018 26/03/2018 ESAMI 02/04/2018 14 GIUGNO SCRITTO 24 GIUGNO ORALE 03/04/2018 8 LUGLIO SCRITTO 12 LUGLIO ORALE 17/04/2018 P-E 13 SETTEMBRE SCRITTO+ORALE
8
ORARIO ESERCITAZIONI Prof. Francesca Chessa
Giovedì 28 febbraio ore Giovedì 7 marzo ore Mercoledì 13 marzo ore Giovedì 14 marzo ore 17-19 Mercoledì 20 marzo ore Giovedì 21 marzo ore 17-19 Mercoledì 27 marzo ore Giovedì 28 marzo ore17-19 Giovedì 4 aprile marzo ore 17-19 Martedì 9 aprile ore 9-12 prima della prova d'esame del 17/04 Mercoledì 7 maggio ore Giovedì 9 maggio ore 17-19 Mercoledì 15 maggio ore 15-17 Giovedì 16 maggio ore 17-19 Mercoledì 22 maggio ore 15-17 Giovedì 23 maggio ore 17-19 Mercoledì 28 maggio ore Giovedì 30 maggio ore 17-19
9
Il programma prevede lo sviluppo delle 4 abilità linguistiche:
Inglese IL CORSO Il programma prevede lo sviluppo delle 4 abilità linguistiche: Listening: Ascolto e comprensione Writing: Use of English (Tourism) + Fonetica + Grammatica + Word formation + documents Reading comprehension Speaking & Oral Presentation
10
L’Esame Due prove, 1 scritta e 1 orale La prova scritta consiste in:
Inglese L’Esame Due prove, 1 scritta e 1 orale La prova scritta consiste in: Ascolto e comprensione (ESCLUSE CERTIFICAZIONI) Use of English (grammatica, lessico) (ESCLUSE CERTIFICAZIONI) Reading Comprehension (con esercizi) Writing ( , complaint mgt)
11
Inglese LE CERTIFICAZIONI Le certificazioni internazionali di lingua inglese (a partire dal livello B2 del QCR) e gli attestati di frequenza e profitto rilasciati dal Centro Linguistico di Ateneo, potranno essere presentate per l’esonero di parti della prova scritta dell'esame curricolare di lingua inglese SE CONSEGUITE IN PERIODO NON SUPERIORE AI 3 ANNI E SE NON GIÀ PRESENTATE PER L’IDONEITÀ (3 CFU)
12
ESENZIONE PROVA ASCOLTO/COMPRENSIONE E USE OF ENGLISH/GRAMMAR
Inglese LE CERTIFICAZIONI Certificazione B2 > FCR, TRINITY ISE 7-8, IELTS 6/6.5, CLA AVV. B2 (frequenza + profitto) ESENZIONE PROVA ASCOLTO/COMPRENSIONE E USE OF ENGLISH/GRAMMAR VOTO: 25/30
13
L’Esame La prova orale consiste in:
Inglese L’Esame La prova orale consiste in: Colloquio con la commissione su argomenti di carattere generale; domande su una brochure, pubblicità o altro materiale informativo-promozionale turistico presentato dal candidato (PARTE 1); Presentazione di un articolo di argomento specifico (economico, turistico, socio-politico); Discussione sul testo. Il candidato dovrà rispondere a domande di carattere lessicale, sintattico, morfologico, semantico. 2 copie pulite foglio A4 (PARTE 2)
14
NB: Studenti frequentanti
Oral presentation Gli studenti frequentanti potranno sostituire parte della prova orale con una presentazione orale che prepareranno durante il corso e sulla quale verranno valutati.
15
Il pre-esame!!! Il pre-esame è previsto per i frequentanti che avranno il 70% delle firme a lezione (docente) Su quale parte del programma? – Pre-esame di grammatica e use of English Quando? – Fine Aprile (interruzione) Esonerante
16
Inglese L’Esame ………. PART 1 ASKING AND ANSWERING DURATION: 7 MINUTES You will ask and answer questions about your personal life, your hobbies, interests, wishes and hopes for your future life. Then you will present and describe your tourist brochure/advertisement/itinerary or other informative-promotional material. PART 2 DISCUSSING A TOPIC OF YOUR CHOICE. DURATION: 10 MINUTES Students will introduce a topic of their choice, and present a newspaper or magazine article. The article should not be longer than a photocopied A4 page. A part of an article is also acceptable. The article should discuss a relevant economic, tourist or socio-political issue. They will be then asked specific questions about the text. Students will bring two copies of the article. One, to be given to the examining board, must be perfectly clean.
17
Esercitazioni Strategie di ascolto e comprensione (Tourism 3)
Inglese Esercitazioni Strategie di ascolto e comprensione (Tourism 3) Grammatica Presentazione e discussione di argomenti specifici
18
Libro di testo e materiale didattico
Inglese Libro di testo e materiale didattico Tourism English: Robin Walker & Keith Harding, Tourism 3. Oxford English for Careers, Student’s book + workbook (Oxford University Press) - CORSO MONOGRAFICO (Denti – slides and photocopies) - ESERCITAZIONI TUTOR DIZIONARI MONOLINGUE E GRAMMATICHE
20
Tourism 3 1. Tourism today (trends)
2. NTOs (brand image v brand identity) 3. Managing tour operations (developing a package) 4. Hotel management (recruitment) 5. e-Travel (online purchases) 6. Quality in tourism (quality service program, complaints)
21
Team work and oral presentations
7. The impacts of tourism (global warming) 8. Built attractions (theme parks) 10. Sustainable tourism (eco-tourism) 11. Social tourism (tourism for young people)
22
L’Esame OBIETTIVI DELL’APPRENDIMENTO
Inglese L’Esame OBIETTIVI DELL’APPRENDIMENTO Competenza della lingua inglese a livello intermedio (B2 QCR) Principali strutture lessico-grammaticali Lessico generale e specialistico Ascolto e comprensione della lingua generale e specialistica Dialogare spontaneamente su argomenti non noti di carattere generale. Descrivere argomenti specialistici preventivamente studiati
23
Hotel facilities: Match these words with their definitions
1 chauffeur 2 stationery 3 florist 4 façade 5 gadget 6 handset 7 mobile Small, clever machine Professional driver Front of building Part of telephone that you hold Paper, envelops etc. Person who sells flowers Telephone you can carry with you
24
Inglese L’ESAME Use of English Choose the best word to fill each gap in the sentences below. (MULTIPLE CHOICE) 1. We offer a ….. to customers who buy in bulk a) refund b) discount c) delivery 2.We ask customers who are not fully satisfied to ………goods within seven days a) discount b) refund c) return 3. Goods will be ………. within 24 hours of your order a) delivered b) purchased c) exchanged
25
Inglese L’ESAME Use of English Word formation. (MULTIPLE CHOICE) 1. He will be a very manager a) success b) successful c) succeed is good for business a) compete b) competitive c) competition 3. Goods will be within 24 hours of your order a) delivery b) delivered c) deliverable
26
Matching Advertisement a) a reduction in price offered by the seller
Research b) wage, salary Discount c) choose someone for a position Employ d) Students often take a temporary job during their studies – for little or no pay – because they want to get experience Benchmarking e) exploring a new market or developing a new product Work placement f) evaluating an employee job Customer h) a person or company who sells goods to you Supplier i) a buyer, client or guest Revenue j) comparing service against that of the competitor Appraisal g) a public notice selling goods or services
27
Use of English – Grammar Exercises
Inglese L’ESAME Use of English – Grammar Exercises (rif. Livello B2) PUT THE FOLLOWING LISTS OF WORDS INTO AN INTELLIGIBLE ORDER. 1. almost day months has for it raining been every It HAS BEEN RAINING ALMOST EVERY DAY FOR MONTHS 2. there flowers year are usual many than this more THIS YEAR THERE ARE MANY MORE FLOWERS THAN USUAL
28
Use of English – Grammar Exercises
Inglese L’ESAME Use of English – Grammar Exercises (rif. Livello B2) CHOOSE THE PRESENT PERFECT OR THE SIMPLE PAST. 1. Maura (just, to learn) Arabic. 2. When they were in Austria, they finally (to understand) the meaning of the word ‘anschluss’. 3. “ you ever to New Zealand?” (to be) 4. John and Mary in this house since 1985 (to live)
29
Dubai’s renaissance Jan 5th 2013 | DUBAI | from the print edition
(I) DUBAI doesn’t do discreet. The emirate welcomed in the new year with a huge fireworks display that engulfed the Burj Khalifa, the world’s tallest building, in time to a live performance by the Prague Philharmonic Orchestra. In a video that runs in the Burj Khalifa’s visitors’ centre, an executive at Emaar, the developer behind the skyscraper, explains why it had to go that high: “You have to do something impossible, otherwise you’ll be like any other company, or person. We have to grow higher and higher—grow like Dubai.” (II) The emirate’s latest breath is to create a city within the city, a development bigger than anything that has gone before. Mohammed bin Rashid (MBR) City will feature more than 100 hotels, the Middle East’s largest entertainment centre, a park bigger than London’s Hyde Park and the world’s biggest shopping mall, appropriately named “Mall of the World”.
30
TRUE OR FALSE? Being the best and the biggest in Dubai is essential Dubai is continuously increasing ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS: What is the general point of the article? In your own few words explain why the skyscraper Burj Khalifa has to be so high. What does it represent? What does the number 100 refer to?
31
FIND A SYNONYM IN THE TEXT WHICH MEANS THE SAME AS:
Very big (adj) Surrounded (simple past) Slide (simple present, III p.s.) A very tall building (n.) Present, include (v. , inf.)
Presentazioni simili
© 2024 SlidePlayer.it Inc.
All rights reserved.