La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

A SUPER EUROPEAN. Its easy! Im going to explain you the project! Hello! Who wants to be a Super European ? How can I become a Super European?

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: "A SUPER EUROPEAN. Its easy! Im going to explain you the project! Hello! Who wants to be a Super European ? How can I become a Super European?"— Transcript della presentazione:

1 A SUPER EUROPEAN

2 Its easy! Im going to explain you the project! Hello! Who wants to be a Super European ? How can I become a Super European?

3 Starting from the notion of European Knowledge (apart from national knowledge and based on a common identity as Europeans and/or similar experience; compare the discussion about a Collective European History) we would like to find out if and how European knowledge plays a role in quiz shows like Who wants to be a millionaire quiz, which can be solved by participants from different European countries. Doing that, the students should find out why some topics are relevant all over Europe and why some are less important. At the same time, they should experience what makes Europe. Is it the common heritage, the shared experience as Europeans? Is there a European culture? Or is it a mixture of cultures, which is unique? The content of the question results from lessons in all different classes (collected and formed into questions by the students) and from the work of a team of students called QUIZ which will try to get input from different places and write questions themselves. The quiz will be created in different formats (online game, board game, live show). At the final event, it will be presented to the public as a competition among mixed teams of students from different partner schools. The participants will have qualified themselves in pre-final quiz contests at their schools. Partendo dalla nozione di conoscenze europee (diverse dalle conoscenze nazionali e basate sullidentità comune come Europei e/o simili esperienze; paragonare le discussioni riguardo alla storia collettiva europea) noi vorremmo scoprire se e come la conoscenza europea gioca un ruolo nei quiz show come Chi vuol essere milionario, che può essere fatto da partecipanti di diverse nazioni europee. Facendo ciò, gli studenti scoprirebbero perché alcuni argomenti sono più importanti in tutta lEuropa e altri meno. Allo stesso tempo, proverebbero cosè lEuropa. È lo stesso patrimonio comune, condividiamo le stesse esperienze? Esiste una cultura europea? O è un misto di culture, che sono uniche? Il contenuto delle domande verrà ricavato dalle lezioni nelle varie classi (collezionate e create dagli studenti), dalle domande dei Quiz televisivi e dal lavoro di un Team di studenti chiamato QUIZ che proverà a prendere linput da diversi posti e scriverà le domande. Il quiz sarà creato in vari formati (gioco on line, da tavolo e live show). Per finire, sarà presentato al pubblico come competizione tra teams di studenti provenienti dalle scuole partner. I partecipanti si saranno qualificati nella semifinale che si terrà nelle loro scuole.

4 Teaching values of tolerance and peace, of cultural relativity Teaching values of tolerance and peace, of cultural relativity Have students practice their linguistic competence and their knowledge of modern information and communication technologies in authentic communicative contexts Have students practice their linguistic competence and their knowledge of modern information and communication technologies in authentic communicative contexts Have students build up team-work abilities in activities of cooperation Have students build up team-work abilities in activities of cooperation

5 Descrizione del Progetto Il liceo scientifico tecnologico ottenuto dallAgenzia Socrates lautorizzazione e un contenuto parziale per partecipare al progetto scolastico intitolato Chi vuol essere un Super Europeo? ideato e coordinato dallistituto Staatliche Fachoberschule di Ansbach, Germania e avente altre scuole partecipanti: - LAnatolian Teacher Training di Kirsheir, Turchia - Il General Lyceum of Kavala, Grecia - Il Liceo Scientifico-Tecnologico Capizzi di Bronte OBIETTIVI Il progetto mira a perseguire i seguenti obiettivi: -Motivare lo studio e la pratica della lingua straniera come strumento per conoscere e farsi conoscere, per confrontare stili e modelli di cultura; per elaborare progetti di interesse comune; realizzare quello scambio di esperienze, conoscenze e idee che aiutano a costruire la propria identità -Creare occasioni di incontro e socializzazione tra coetanei, di scambio di informazioni relativamente a mentalità e stili di vita, di collaborazione. -Indagare sulle similarità e differenze culturali dei paesi coinvolti nel progetto -Apprezzare le varietà nazionali allinterno della comunità globale Europea, educare alla consapevolezza del relativismo culturale -Acquisizione e potenziamento di abilità organizzative, di coordinamento e di socializzazione -Limpiego di Tecnologie moderne dellinformazione e delle comunicazioni, vicine al bagaglio di interessi, conoscenze, competenze e curiosità di alunni adolescenti ( e-mail, chat ecc.) fornirà occasioni di pratica tecnologica motivante.

6 FIRST MEETING IN KAVALA Nel mese di Novembre si è tenuto a Kavala, in Grecia, il primo incontro cui hanno partecipato i coordinatori e ( per la Germania e la Turchia ) i presidi delle scuole partner e nel corso del quale si sono definiti obiettivi e contenuti del progetto e pianificato il calendario delle attività previste per il primo anno. Last November the coordinators and (for Germany and Turkey) the headmasters of the four partner schools met in Kavala (Greece) where they defined the goals and the activities of the project.

7 ITALIAN QUIZ TEAM Annalisa Napoli Sabrina Longhitano Martina Caruso Vito Pinzone Andrea Romano

8 Sabine Benning, Germany Marika Dimitriadou, Greece Christina Bademi, Greece Ramazan Senbay, Turkey Aggeliki Poupouli, Greece Marilena Tomasello, Italy

9 October/November 2005 Formation of the quiz team From November 09 to November 13, 2005 First Meeting of the teachers in Kavala (GREECE) November 2005/ February 2006 The students collect the questions and start to chat in a platform February 2006 Students write the questions in a program called Hot Pot From March 23 to March 29, 2006 First meeting of the quiz teams in Bronte (ITALY) Fall 2006 Coordinator and students meeting in Kirsheir, Turkey Fall 2006 till early spring 2007 Create online version and board game version of quiz Any time during school year 2006/07 Teacher exchanges Last spring 2007 Final student meeting in Ansbach

10 DAYMORNING LUNCH BREAK AFTERNOON/EVENING Thursday 23rd h-18.30 Arrival of the Greek guests. (Pick up service at the airport) Dinner (Students at their partners) (Teachers at the hotel) Arrival of the Turkish? Friday 24th 8.30.m.Meeting at Liceo Scientifico 9.00 departure to Catania 9.00 departure to Catania Promenade along the frontline 11.15 Arrival of the German guests Free lunch/ packet lunch at San Giovanni Licuti beach Visit to the baroque town of Catania ( find out..game across the streets) Free dinner Saturday 25th 8:30a.m.Project work at school. Welcome Party Bouffet at school Sightseeing in Syracuse Free Dinner Free Dinner Sunday 26th 8.00a.m. Excursion to the summit craters of Mount Etna,the highest volcano in Europe(if the weather is fine) Cost of the excursion: about 40,0! Shopping for souvenirs Free Lunch at a nearby restaurant/fast food/snack bar Visit to the sea-resorts of Taormina. Free dinner Monday 27th 8.30a.m. Project work at school. 11.30 Visit of Randazzo by local little train Lunch at a restaurant near the castle Visit of the Nelsons Castle Disco Pub Disco Pub Tuesday 28th 6.30Departure of the Greek guests 8.30 a.m. Project work at school 11.00 Visit of Royal Capizzi College and Old library Free 16.30 visit of a pistachio factory free afternoon free dinner Wednesday 29th 9.00 Project work. free morning Visit of the town Free 16.00 departure of the German guests

11 Giovanni Mineri, Italy Friederich Heyder, Germany Mehmet Yagmur, Turkey Aristidis Varelgidis, Greece

12 Ottobre/Novembre 2005 Costituzione della quiz team Dal 9 al 13 Novembre 2005 Incontro di progetto a Kavala (Grecia) al quale ha partecipato lingegnante coordinatore Dicembre/Febbraio 2005- 2006 Gli studenti raccolgono le domande e le digitano su un programma apposito per i Quiz: HOT POT; nel frattempo, cominciano a chattare con gli studenti delle altre scuole partner Dal 23 al 29 Marzo 2006 Incontro di progetto a Bronte, al quale parteciperanno i rappresentanti della quiz team, scelti tra coloro che si sono distinti per impegno, capacità organizzative e competenze linguistiche, e due docenti accompagnatori Fine 2006 Incontro di progetto a Kirsheir (Turchia) al quale parteciperanno i rappresentanti della quiz team, scelti tra coloro che si sono distinti per impegno, capacità organizzative e competenze linguistiche, e due docenti accompagnatori Primavera 2007 Incontro finale ad Ansbach (Germania), al quale parteciperanno i rappresentanti della quiz team, scelti tra coloro che si sono distinti per impegno, capacità organizzative e competenze linguistiche, e due docenti accompagnatori

13 Along Corso Umberto, in the very historical centre of the town, lies the Royal College Capizzi. It was born in 1778. Before it was a private institute, but nowadays the historical buildings hosts the Liceo Classico.

14 ANSBACH KAVALA KIRSEHIR BRONTE

15


Scaricare ppt "A SUPER EUROPEAN. Its easy! Im going to explain you the project! Hello! Who wants to be a Super European ? How can I become a Super European?"

Presentazioni simili


Annunci Google