THE ECOSYSTEM LAKE BOLSENA

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
Relatrice. Ins. Lidia Pellini
By Teacher Spaziano Gemy
Il patrimonio culturale è una risorsa e un orizzonte. The cultural heritage is a resource and an horizon.
TELEFONO CELLULLARE E SACRA BIBBIA CELLULAR PHONE AND HOLY BIBLE.
PUCCINI PRIMARY SCHOOL SENIGALLIA - ITALY HEALTHY LIVING IN EUROPE at Bosco mio – My Wood (Ciarnin di Senigallia) November 2009 A TRIP TO BOSCO MIO ON.
CANZONI, POESIE, FILASTROCCHE
CHE COSA E? E una collezione di materiali didattici fatti dallalunno. Lalunno riflette su se stesso, sui propri modi di essere e di fare. Si pone tra.
Enzo Anselmo Ferrari By Giovanni Amicucci. Di Enzo Questo è Enzo Anselmo Ferrari. Enzo compleanno è diciotto febbraio Enzo muore è quattordici agosto.
Enzo anselmo ferrari By: Orazio Nahar.
Water is Life. Belgium Netherlands Italy Water, our lives.
FOR EVERY CALLOUT THAT YOU WILL SEE IN ENGLISH PROVIDE (IN WRITING) THE CORRECT ITALIAN SENTENCE OR EXPRESSION. REMEMBER TO LOOK AT THE VERBS AND PAY.
EMPOWERMENT OF VULNERABLE PEOPLE An integrated project.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
FIRST LEGO LEAGUE la challenge 2013 : Nature’s Fury PREPARE. STAY SAFE. REBUILD.
Well and Truly by Roni Horn. Mind map Artist’s name Techniques Life Groupworks Artworks My opinion Her message My artwork inspiried by…
Da Fare Adesso: 1.Dove vai a provare l’abbigliamento quando sei al negozio? 2.Quando una donna va ad una festa elegante che cosa usa per mettere il rossetto?
I giorni della settimana
DA FARE ADESSO: 12 DICIEMBRE 2013 CHE VUOL DIRE LA PAROLE ROSSA? La prima opera di Michelangelo si chiama “Il tormento di Sant’Antonio”
Let It Be Let It Be – Beatles 1969.
How can wineries in our region save water and energy? By: Leonardo.M.
( Art. 14 ) 1. Ogni bambino ha diritto all’istruzione senza distinzioni razziali. 1. Every child has the right to be brought up without.
SCUOLA ELEMENTARE” G. MAZZINI IIIB
GLI INTERROGATIVI.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Secondo Circolo di Carmagnola I FRONTESPIZI DEGLI INVITI ALLE SERATE COMENIUS Invitations to the Comenius Evenings 9 febbraio febbraio giugno.
Marche is a region in the centre of Italy. Her most important town is Ancona. In this region there is our city, called… Le Marche è una regione del.
Simple Sentences in Italian
La vita quotidiana Una giornata tipica In this presentation you are going to learn how to talk about your daily routine and use reflexive verbs.
Let It Be – Beatles When I find myself in times of trouble Mother Mary comes to me Speaking words of wisdom, let it be. And in my hour of darkness.
Comenius Project “Math is B.E.A.U.” that is Beautiful Easy Amusing Useful ITALIAN WORKGROUP ENNISKILLEN (U.K.) May 2011.
PROGETTO COMENIUS Partenariato Scolastico Multilaterale Anno 2012/2013 CIRCOLO DIDATTICO S.G. BOSCO- BIANCAVILLA- CT.
Lingua Inglese II (6 Cfu) Global Englishes A.A. 2014/15 Dott. Enrico Grazzi
Silvia Minardi, Pavia 14 December maps and directions hours.
A trip in London… CLIL, ACTIVE LEARNING AND LEARNING BY CONSTRUCTION … CLIL, ACTIVE LEARNING AND LEARNING BY CONSTRUCTION …
Nessuno può servire due padroni:perché, o amerà l’uno e odierà l’altro oppure preferirà il primo e disprezzerà il secondo. Non potete servire Dio e i.
What time does the plane leave? At 12:45 1.
Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.
VAN GOGH’S BEDROOM CLIL and Continuity for 21st Century Learning and Teaching Chiusi della Verna anno scolastico
Stefania Cecchetto. Hello, my name is Stefania Cecchetto. I teach English in a lower secondary school in Mira a town near Venice.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
The Via Francigena A European Cultural Itinerary
I.I.S. ENRICO MATTEI School TYPE: High School Science;
Mercoledi’ 24 Maggio 2017 IO PARLO ITALIANO
THE GEOGRAPHY OF LAKE BOLSENA
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
E-CLIL PROJECT SCUOLA PRIMARIA CORSANO
CONTENT& LANGUAGE INTEGRATED LEARNING
PROGETTO SOCRATES Dante Alighieri Primary School Classes 2A-B-C GENERAL OBJECTIVES: -To increase the motivation and the pleasure for reading -To pass.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Jobs and occupations What do they do?
The Via Francigena A European Cultural Itinerary
Supporto statistico online
Prof. Stefano Zambon Università di Ferrara e WICI
Il condizionale.
Bonfire Night 5th November.
TELEFONO CELLULLARE E SACRA BIBBIA CELLULAR PHONE AND HOLY BIBLE
Adolf Luther Born 1912 in Krefeld, Germany. Died 1990 Krefeld.
Messano Maria/Bonazzi Enrico
Modulo CLIL a.s – 2011 DIFFERENTIAL CALCULUS
Listen and Speak Progetto di Potenziamento della Lingua Inglese
Un breve giro nelle Tradizioni
Progettazione concettuale
Accesso al corpus it. / ing. parola cercata sintagmi preposizioni.
European day of languages
European day of languages
European day of languages
Transcript della presentazione:

THE ECOSYSTEM LAKE BOLSENA A CLIL project by class 4th A - Primary School “O. Golfarelli” in Montefiascone (VT). S. Y. 2015/2016

THE ECOSYSTEM LAKE BOLSENA A CLIL project by class 4th A - Primary School “O. Golfarelli” in Montefiascone (VT). S. Y. 2015/2016

Descrizione del progetto. Destinatari: i 21 alunni della classe IV° A della scuola Primaria «O. Golfarelli», Montefiascone (VT). Tempi e modalità: 10 lezioni di un’ora ciascuna con cadenza settimanale. Materie coinvolte: scienze, inglese. Finalità: arricchire il piano linguistico, cognitivo e relazionale. usare la lingua inglese in modo autentico cioè cognitivamente più profondo. approfondire la conoscenza del territorio valorizzando l’ecosistema del lago di Bolsena. migliorare l’offerta formativa della scuola aprendola ad una dimensione europea.

Descrizione del progetto. Metodologia: deduzione e traduzione delle parole chiave riferite all’ecosistema specifico del lago di Bolsena richiesta di conferma della comprensione spiegazione di significati costruzione di «pictionary» per la memorizzazione dei concetti chiave uso di giochi interattivi (www.learningapps.org) per la memorizzazione delle parole Valutazione: richiesta di conferma della comprensione e ripetizione delle parole memorizzate. Costruzione di un quaderno CLIL personalizzato da parte di ciascun alunno

WHAT AN ECOSYSTEM IS We are ready to present our final work. We have studied what an ecosystem is and its characteristics. Then we have studied a specific ecosystem: lake Bolsena, where we live. We are ready to present our final work.

WHAT AN ECOSYSTEM IS

WHAT AN ECOSYSTEM IS

ABOUT AN ECOSYSTEM An ecosystem is a special place in which ANIMALS and PLANTS grow up thanks to a particular ground where they live together with the help of water and light.

ABOUT AN ECOSYSTEM

ABOUT AN ECOSYSTEM

ECOSYSTEMS CAN BE: TERRESTRIALS: prairies, savannahs, tundras, forests… AQUATICS: oceans, seas, lakes, rivers, ponds, … ARTIFICIALS: cities with streets, buildings, factories, cultivated fields…

ECOSYSTEMS CAN BE:

ECOSYSTEMS CAN BE:

OUR ECOSYSTEM: LAKE BOLSENA GEOGRAPHIC POSITION

VOLCANIC ORIGINS The origins of this lake are volcanic: this means that the basin was originated by the explosion of 7 volcanoes. It is the greatest volcanic lake in Europe.

VOLCANIC ORIGINS

PLANTS AND ANIMALS THAT LIVE IN THIS ECOSYSTEM We have studied which plants and animals live in the ecosystem lake Bolsena.

We found the English words through games called “Join the word with the correct picture” and “Find the word” http://learningapps.org/display?v=p6ketg6kn16

“Find the word” game

PLANTS AND ANIMALS THAT LIVE IN THIS ECOSYSTEM

RUSH CANE THICKET

ANIMALS FISHES BIRDS Whitebait Mallard Eel Egret Whitefish MAMMALS Coypu Squirrel

STUDENTS AT WORK

MY FAVOURITE ANIMAL IS…

Our classification of animals

Our classification of animals

Our classification of animals

Our classification of animals

WHITEBAIT

EEL

WHITEFISH

COYPU

SQUIRREL

MALLARD

EGRET

How to make a pictionary

Students’ pictionary

Students’ pictionary

Students’ pictionary

The end