University of Rome Foro Italico

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Lo sviluppo delle PMI tra Innovazione e Competenze. Il progetto MASTER Valentina Castello.
V.I.D.E.O. Video-CV to Increase and Develop Employment Opportunities
1.E un algoritmo ricorsivo: Tutti le istanze di oggetti raggiungibili da un oggetto persistente diventano anchessi persistenti.
25/09/2009 In un bar italiano Un ripasso Vocabolario Pagina 28.
Guardate le seguenti due frasi:
Essere avere To Be To Have.
Socializzare, Tenersi in Forma e la Salute Higher level
Istruzione, Tirocinio e Lavoro
Hi! What period is it?. What is the UK made up of?
A PEACEFUL BRIDGE BETWEEN THE CULTURES TROUGH OLYMPICS OLYMPIC CREED: the most significant thing in the olympic games is not to win but to take part OLYMPIC.
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
The euro. Use this website to answer these questions. n.htm
Laboratorio Teatrale Integrato “ Piero Gabrielli ” Laboratorio Teatrale Integrato “ Piero Gabrielli ” Integrated Theater Workshop “Piero Gabrielli” Laboratorio.
Giovanni Biondi ICT e trasformazione della Scuola.
Talking about yourself
Ris# 61martedì16/12/14 Tempo:___________________ Che tempo fa?
17 settembre 2014 EQ: How do you greet people and exchange personal information using formal and informal expressions/gestures? Obbiettivo: SWBAT imitate.
MyEconLab_Univerità degli studi di Milano, corso Prof.ssa Valentina Raimondi How to Access MyEconLab 1.
Politecnico di Milano Facoltà di Ingegneria dell’ Informazione Laurea Specialistica in INGEGNERIA INFORMATICA La laurea Specialistica in Ingegneria Informatica.
Oggi è il quindici aprile LO SCOPO: Impariamo ad usare i pronomi tonici. FATE ADESSO: Study for 5 minutes.
Our "Eating Habits Questionnaire" Eating Habits Questionnaire.
L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.
Oggi è il ventisette febbraio LO SCOPO: Usiamo il verbo piacere e impariamo a dire l’ora. FATE ADESSO: What is the difference between when we use.
Buon giorno, ragazzi oggi è il quattro febbraio duemilasedici
20 Novembre, 2010 CORSO DI STUDIO IN INGEGNERIA DELL’AUTOVEICOLO: ACCORDO DI COOPERAZIONE TRA FIAT E POLITECNICO DI TORINO.
Prof. M. Battaglia «Prostate network» Uno modello organizzativo innovativo in epoca di HTA e spending review.
LE PREPOSIZIONI. Le Preposizioni semplici (Simple prepositions) A preposition describes a relationship between other words in a sentence. In itself, a.
Stare essere avere Irregular Verbs Meaning: To Be To Have.
Laurea Magistralis in “Economia e Legislazione d’Impresa” (Economics and Law for Business) Objectives and Overview Program Structure Courses Advisory Board.
Ci and ne. Ci Ci is used to replace nouns or expressions that refer to places or locations that have just been mentioned. Ci is roughly equivalent to.
SERVIZI DI INTERNAZIONALIZZAZIONE Stage all’estero – Studio per lavoro internazionale.
RIUNIONE DEI PRESIDENTI DELLE COMMISSIONI COMPETENTI IN MATERIA DI OCCUPAZIONE, RICERCA E INNOVAZIONE Roma, novembre 2014 Camera dei deputati (Palazzo.
Silvia Minardi, Pavia 14 December maps and directions hours.
MSc in Communication Sciences Program in Technologies for Human Communication Davide Eynard Facoltà di scienze della comunicazione Università della.
Oggi è mercoledì il ventitrè ottobre 2013 Lo Scopo: Come sono le università Italiane? FATE ADESSO : Rispondete 1.Come si chiama la tua università preferita?
Who we are EUAsiaGrid 1Istituto Nazionale di Fisica Nucleare (Italy) (coordinator) 2CESNET (Czech Republic) 3University of Manchester (UK) 4HealthGrid.
 APRE Daniela Mercurio - APRE LUMSA Finanziamenti europei a sostegno della digitalizzazione in Europa.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Informazioni e contatti Contacts and information
Mercoledi’ 24 Maggio 2017 IO PARLO ITALIANO
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
APA INTRODUCTION Scopo: presentare il problema studiato e descrivere la strategia di ricerca utilizzata. L’introduzione tipicamente inizia con la formulazione/statement.
Jobs and occupations What do they do?
POSSIBLE ANSWERS The company is looking for a secretary/A secretarial position is vacant/A position as a secretary is vacant BBJ Co. Ltd advertised for.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
Flipping.
PEDAGOGIA GENERALE GRAFICI ANNUALI
Cosa ti piace della scuola?
Cyber Safety.
X. Specifications (IV).
Avviso di seminario ERASMUS+
PEDAGOGIA GENERALE GRAFICI ANNUALI
giovedì, 12 ottobre matrimonio o convivenza?
ISI – Improve Sense of Initiative Grundtvig Programme
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
I materiali metallici sono perfetti?
SWORD (School and WOrk-Related Dual learning)
Conoscere e Sapere Conoscere e Sapere both mean to know, but they are used differently. **Conoscere expresses the idea of being acquainted with someone.
SOS, HELP; WE ARE BEING ASSASSINATED
DECRETO LEGISLATIVO 13 aprile 2017, n. 62
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Italian Unification 24.1 (pg713)
Modelli per la formazione degli insegnanti
Transcript della presentazione:

Università degli Studi di Roma Foro Italico Workshop 3 Dual Career – ESTPORT Questionnaire

Student-athelete @ University of Rome Foro Italico Large SAMPLE Enrolled students in year-1, year-2 and year-3 Bachelor in Sport and Exercise Sciences with the following qualifications: Elite athletes ; National elite athletes; National sports federation athletes. Students (n=139) M (n=80) 57,6 % (age 22,1 ±3,4) F (n=59) 42,4 % (age 21,7 ±4,7)

Student-athelete @ University of Rome Foro Italico Small SAMPLE Elite athletes who partecipated to European & World Championships and/or Olympic Games Students (n=26) M (n=9) 34,6 % (age 22,1 ±2,5) F (n=17) 65,4 % (age 21,8 ±2,4)

Student-athlete @ University of Rome Foro Italico So far the so-called student-athlete is not officially enrolled as such (as a special category). According to internal University regulations, after detecting/selecting student-athletes (elite athletes) the University provides special support and facilitation. Although any BA degree or MA degree regulations are tailor-made to the different needs of different athletes background.

Student-athelete @ University of Rome Foro Italico CORSO DI LAUREA FACILITAZIONI REQUISITI ATTIVITA’ RICONOSCIUTE MODALITA’ NOTE L22 – LM67 BA Sport Sciences & MA AMPA Riconoscimento crediti formativi Medaglia olimpica o paraolimpica, titolo di campione mondiale assoluto, campione europeo assoluto, campione italiano assoluto Discipline riconosciute dal Comitato olimpico nazionale italiano o dal Comitato italiano paraolimpico Su richiesta e presentazione adeguata documentazione LM 68 MA Sport and Technique Riconoscimento crediti formativi, sessioni straordinarie di esame Definizione di percorsi personalizzati per gli studenti con meriti sportivi e certificazioni di tecnico/arbitro/dirigente di Federazioni Sportive Nazionali Modalità di esame possono essere definite discrezionalmente dal singolo docente, come ad esempio esami orali o in via telematica LM47 MA Sport Management Eventuali esoneri totali o parziali dall’obbligo di frequenza Orario delle attività didattiche coincidente con lo svolgimento della preparazione alle competizioni per gli atleti di interesse nazionale Attività debitamente documentate dalle Federazioni Sportive di appartenenza Lo studente è tenuto a svolgere attività integrative, ai fini dell’ammissione alla verifica di profitto, su indicazione del singolo docente

Dual Career issues 15) Why did you choose to study at University?

Dual Career issues 16) Do your studies interfere with your athletic performance? In case of positive answer, why?

Dual Career issues 17) Does your athletic performance interfere with your studies? In case of positive answer, why?

Dual Career issues 18) Do you consider yourself to be?

Academic Life 22) How much do you value having access to ‘Distance learninc’ as part of the services and features of your dual career at your university? Better future job opportunities

Academic Life 25) Do you have any support from your family to study Academic Life 25) Do you have any support from your family to study? What are the barriers between your sporting life and your studies? 1=strongly disagree; 5= strongly agree

Both schedules AREN’T FLEXIBLE! Academic Life 25) Do you have any support from your family to study? What are the barriers between your sporting life and your studies? 1=strongly disagree; 5= strongly agree Both schedules AREN’T FLEXIBLE!

Academic Life 39) Do your Lecturers implement learning and teaching strategies that promote having a dual career?

Academic Life 42) Do you know the national or regional legislation regarding the elite athletes? New reform of education in Italy with a specific project is in progress.

Uni regulations allow 50% attendance Academic Life 43) Do you know the academic regulations of your university regarding the student-athletes? Uni regulations allow 50% attendance

Sporting Life 63) Does your academic commitment interferes with your training? 1=strongly disagree; 5= strongly agree Definitely YES!

Sts-As just use teachers’ notes! Sporting Life 65-69) What teaching / learning tools do you normally use? 65-69) Quali strumenti di insegnamento/apprendimento normalmente utilizzi? 1= Never; 5= Always Sts-As just use teachers’ notes!

Sporting Life 69-71) What teaching / learning tools do you normally use? 69-71) Quali strumenti di insegnamento/apprendimento normalmente utilizzi? 1= Never; 5= Always

Sporting Life 73) What are your expectations after finishing your athletic career? IDENTITY ISSUE Sts-As identify themselves with their sporting life… so they fully project themselves into their sport related jobs

Sports tutor 74) Does your university programme provide support and guidance to student-athletes through tutors?

2) study path organisation Sports tutor 83) Would you like your sport tutor to advise/help you with? Administrative procedures… so probably organisation problem due to general lItalian complex regulations Although DUCASTUN can be a solution to both issues: 1) teachnig/learning process and 2) study path organisation