Il Marketing Mix e il Modello delle “4 P”

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
AMSTERDAM 9 – 12 december 2004 Health promotion in an Intercultural Hospital: some tools Direzione Distretti EST OVEST Responsabile Progetto Speciale Immigrati.
Advertisements

Contribution by the students of the Film-maker course
Sfogliandomi… Viaggio tra me e me alla scoperta dellaltro… A travel between me and myself discovering the other…
Anno Diaconale f Federazione delle Chiese Evangeliche in Italia ufficio volontariato internazionale via firenze 38, roma tel. (+39) fax.
Centro Internazionale per gli Antiparassitari e la Prevenzione Sanitaria Azienda Ospedaliera Luigi Sacco - Milano WP4: Cumulative Assessment Group refinement.
L’esperienza di un valutatore nell’ambito del VII FP Valter Sergo
A. Oppio, S. Mattia, A. Pandolfi, M. Ghellere ERES Conference 2010 Università Commerciale Luigi Bocconi Milan, june 2010 A Multidimensional and Participatory.
Relaunching eLene Who are we now and which are our interests.
DG Ricerca Ambientale e Sviluppo FIRMS' FUNDING SCHEMES AND ENVIRONMENTAL PURPOSES IN THE EU STRUCTURAL FUNDS (Monitoring of environmental firms funding.
Il concetto tradizionale di marketing
UNPAID WORK AND THE ECONOMY: STANDARDS OF LIVING FROM A GENDER PERSPECTIVE (ROUTLEDGE, 2003) Antonella Picchio Università di Modena e Reggio Emilia e.
Udine 1 Udine – Richieste Attivamente coinvolti totali 3FTE M.P.Giordani, P.Palestri, L.Selmi A.Micelli (dottorando) A.Cristofoli (laureando.
Italiano Da quando siamo passati al corso di metallurgia (3^o ) abbiamo cominciato a lavorare utilizzando i maniera didattica tecnologie di tipo hardware.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
A Glossary of Social Sciences
SOCIOLOGIA DEI PROCESSI CULTURALI E COMUNICATIVI Prof.ssa Donatella Padua A.A. 2011/12 A.A. 2011/12.
Corso di Laurea in Ingegneria Elettronica - U niversità di N apoli F EDERICO II Autori XXXXX XXXXXXX YYYYY YYYYYYY ZZZZZ ZZZZZZZ Titolo tesina Parte X:
Ergo : what is the source of EU-English? Standard British English? Standard American English? Both!!!! See morphology (use of British.
LInnovazione di Prodotto. Lo sviluppo di nuovi prodotti e nuovi servizi: una vecchia sfida per le imprese innovative. [emilio bellini]
Avis Contact Centres Review
WP 10 – Applicazioni Astrofisica – stato Leopoldo Benacchio INAF Osservatorio Astronomico di Padova Pisa maggio 03.
HERES OUR SCHOOL.. 32 years ago this huge palace was built and it was just the beginning; It is becoming larger and larger as a lot of students choose.
OSPEDALE SAN RAFFAELE GRUPPO OSPEDALIERO SAN DONATO
1 Isfol – Institutional Communication and Documentary Activities Istituto per lo sviluppo della formazione professionale dei lavoratori ReferNet Italian.
National Project – on going results Potenza 7/10 November 06 IT-G2-SIC-066 – Social Enterprise and Local Development.
By Teacher Spaziano Gemy
by Charlotte This is written in the Hebrew Talmud, the book where all of the sayings and preaching of Rabbis are conserved over time. Questo è scritto.
Alberto Zucconi Istituto dellApproccio Centrato sulla Persona (IACP) World Academy of Art and Science (WAAS) Healthy Relational Competence: a cardinal.
MARKETING. MARKETING Il marketing The achievement of business goals depends on knowing the needs and wants of target market and on the ability to satisfy.
Quirky Social product development company Quirky si definisce social product development company. Dove il termine social è utilizzato per identificare.
Project Review byNight byNight December 6th, 2011.
UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI PAVIA FACOLTÀ DI ECONOMIA, GIURISPRUDENZA, INGEGNERIA, LETTERE E FILOSOFIA, SCIENZE POLITICHE. Corso di Laurea Interfacoltà in.
ROBINSON CRUSOE ROBINSON CRUSOE’S ISLAND L’ ISOLA DI
Socrates - Grundtvig D E S I G N I N G I N C L U S I V E S P O R T A C T I V I T I E S F A C I L I T I E S Questa presentazione può essere.
Education group – Coordinamento Torino Pride Torino, Italy Achille SCHIAVONE.
Project LIFE NAT/IT/ «ECORICE» Vercelli rice fields - Environmental restoration and sustainable management of Vercelli rice fields Friday, June 21st.
Robotica e Futuro Competenze per la Vita Personale, Professionale e Imprenditoriale Alfonso Molina Professor of Technology Strategy, University of Edinburgh.
Interculturalità e la scelta di materiali didattici per linsegnamento della lingua inglese Catherine Blundell CLIRO - Forlì
Last quarter work and future activities
Enzo Anselmo Ferrari By Giovanni Amicucci. Di Enzo Questo è Enzo Anselmo Ferrari. Enzo compleanno è diciotto febbraio Enzo muore è quattordici agosto.
Project Review Novembrer 17th, Project Review Agenda: Project goals User stories – use cases – scenarios Project plan summary Status as of November.
LA RETE EUROPEA E LE FREEWAYS 31 Agosto 1998 Ing. Antonio Laganà - Ferrovie dello Stato.
Federazione Nazionale Commercio Macchine Cantiermacchine Cogena Intemac Unicea Unimot ASSOCIAZIONE ITALIANA PER LA PROMOZIONE DELLA COGENERAZIONE.
I City Camps sono la vacanza-studio in inglese animata da Tutors anglofoni direttamente nella scuola della nostra citta' durante i mesi estivi.
Riccardo Mazza, AICA 2001, 20 sett Scuola universitaria professionale della Svizzera italiana Formazione continua e classe virtuale lapprendimento.
S.A.P.H. NETWORK S.A.P.H. NETWORK Accompaniment system for disabled people TCA Code: 4393.
Italian Family Policies and Pre- School Childcare in view of the Best Interest of the Child and Best Quality of Early Care Services. Towards the Lisbon.
20 maggio 2002 NETCODE Set up a thematic network for development of competence within the Information Society.
EMPOWERMENT OF VULNERABLE PEOPLE An integrated project.
COMENIUS REGIO Science for ActiVe citizEnship in Europe- SAVE EU Scientific learning paths to face future challenges durata di 2 anni 1° Modulo di
UITA Genève ottobre Comitè du Groupe Professionnel UITA Genève octobre 2003 Trade Union and Tour.
1 LA RELAZIONE CON LE FAMIGLIE RELATIONSHIP WITH FAMILIES Lillegarden – Trollhattan 24/05/2009 – 06/06/2009 di Carla Lommi educatrice Nido d’Infanzia “Bosco.
A PEACEFUL BRIDGE BETWEEN THE CULTURES TROUGH OLYMPICS OLYMPIC CREED: the most significant thing in the olympic games is not to win but to take part OLYMPIC.
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Lezione n°27 Università degli Studi Roma Tre – Dipartimento di Ingegneria Corso di Teoria e Progetto di Ponti – A/A Dott. Ing. Fabrizio Paolacci.
Prof. G.PassianteCorso di Economia dell’innovazione - A.A. 2012/13 The Process Handbook: A Tool for Business Process Redesign.
5^BLS Regione Friuli Venezia Giulia Liceo Scientifico “Albert Einstein”
ISTITUTO D’ISTRUZIONE SUPERIORE “LEONARDO DA VINCI” CHIAVENNA
PROJECT RESULTS in ITALY
Project IOLI Practical exemple in Italy and in Sicily Il presente progetto è finanziato con il sostegno della Commissione europea. L’autore è il solo responsabile.
WRITING – EXERCISE TYPES
Jobs and occupations What do they do?
Cyber Safety.
S.M.I.L.E. E.U. project CERASO ( Italy) 24 giugno - june 24th
SWORD (School and WOrk-Related Dual learning)
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
The Behavioral Insight Team
Tre percorsi per la cultura di pace
The effects of leverage in financial markets Zhu Chenge, An Kenan, Yang Guang, Huang Jiping. Department of Physics, Fudan University, Shanghai, ,
Transcript della presentazione:

Il Marketing Mix e il Modello delle “4 P” Marketing culturale Il Marketing Mix e il Modello delle “4 P” di Philip Kotler (Jerome McCarthy)

Marketing culturale Il Marketing Manager: “ingredients mixer”

Marketing culturale planning, pricing, branding, distribution channels, personal selling, advertising, promotions, packaging, display, servicing, physical handling, and fact finding and analysis

Marketing culturale E. Jerome McCarthy: Product Price Place Promotion

Il Modello delle “4 P” Marketing culturale di Philip Kotler (Jerome McCarthy)

Social/Labour Market inclusion through Art&Culture CULT Social/Labour Market inclusion through Art&Culture CULT.BIZ Training course for women on entrepreneurship in Arts&Culture fields

METHODOLOGY The CULT.Biz training course was mainly oriented to the reintegration of women in the labour market Learning in Arts&Culture field through: Entreprenaurial approach Intergenerational exchange/dialogue/interaction

METHODOLOGY Positive side effects: Social inclusion of over 50 women Focus on personal skills, competences and expetations.

The needs Abbiamo rilevato dalle nostre analisi di contesto il bisogno di partecipazione ad attività culturali e di acquisizione di aggiornamento e competenze per questo settore da parte di adulti in particolare donne. La più alta % di disoccupazione è femminile, il comporto è in crisi. E’ necessario avere competenze più aggiornate. D’altra parte le imprese culturali hanno bisogno di competenze su found rising, comunicazione e promozione dei loro prodotti, gestione economica/amministrativa.

The needs I passaggi: la presentazione del proprio profilo agli altri allievi la possibilità di condividere un settore artistico di interesse teatro, danza, organiz eventi, ecc.. . Il docente ha favorito la costruzione dei gruppi: ha realizzato un orientamento per i gruppi. Ha fatto emergere i fabbisogni e le aspettative dei parteciapanti e ha creato le condizioni relazionali per l’interazione e la costruzione dei gruppi. Confronto tra i partecipanti e l’autodeterminazione dei gruppi per interesse artistico/culturale e per soggetti intergenerazionali. I soggetti si sono sentiti più garantiti nella costruzione di un gruppo efficace sostenendo questi due presupposti.

The needs CONTEXT: adult learning and intercultural relationships OBJECTIVES: highlight the relationship typologies in: 1) learning-by-doing context (projects, arts&culture events planning/organization, associations, etc.); 2) Traditional/formal learning context (class-group)

RESULTS 2 In TRADITIONAL/FORMAL learning contexts students: 1) The teachers role is central, being often a real representative of the whole service/structure 2) Sometimes classroom relationships are not enough objective-sharing oriented. 3) The chances of conflicts between students are notably higher. 4) The involvement in the learning activities is more continuous and systematic.