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Lesigenza di un approccio touch-points nel campo dei media prof. Edoardo Teodoro Brioschi Presidente del Capitolo Italiano dellIAA Milano, 3 novembre 2005.

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1 Lesigenza di un approccio touch-points nel campo dei media prof. Edoardo Teodoro Brioschi Presidente del Capitolo Italiano dellIAA Milano, 3 novembre 2005

2 Il problema di fondo Advertising in this 21st century will have to be more accountable Joe Cappo Senior Vice President-International Crain Communications

3 Il problema di fondo Forget about measuring marketing communication vehicles and their distribution Start thinking about investing in customers and generating return on those investments Don E. Schultz Professor Emeritus of Integrated Marketing Communications, Northwestern University

4 La comunicazione dazienda, oggi Il concetto di comunicazione aziendale e la sua evoluzione Lapproccio alla comunicazione aziendale e la sua evoluzione

5 La comunicazione dazienda, oggi La comunicazione integrata di marketing (IMC) La comunicazione totale dazienda (CTA)

6 La comunicazione dazienda, oggi Dallapproccio tradizionale ad un approccio innovativo

7 La comunicazione dazienda, oggi Kerr et al., 2005

8 The touch-points approach Un approccio che coinvolge: i media i messaggi la ricerca

9 The touch-points approach Evolve il concetto stesso di media Media is any touch-point between the brand and the consumer Bernard Petit President, IAA French Chapter

10 The touch-points approach A computer is a medium A supermarket is a medium A telephone is a medium A sports arena is a medium A taxi is a medium A university is a medium

11 The touch-points approach Il superamento di un media planning di tipo tradizionale

12 The touch-points approach Planning brand contacts Customer/Prospect Exposure MessageIncentive Relevance of message/ Receptivity to message Relevance of incentive/ Receptivity to incentive Delivery systems Product/Use package product Channel directed (marketer) indirected (member) Traditional media accessed (tv, radio, magazines) Unintentional (signage, outdoor, DM) Electronic media wired (URL, extranet, bots) wireless (M- Comm, GPS) Special events natural (holidays) sponsored (sports, cultural, trade) Schultz-Schultz, 2004

13 Le rivoluzioni nei media Una prima rivoluzione: La televisione (anni Cinquanta) Una nuova rivoluzione: I new media (anni Novanta)

14 E Internet? Will the Internet ever develop into a major advertising media? Joe Cappo, 2001

15 E Internet? In the year 2000, the Internet attracted about $25 billion in advertising revenues in the US. But the amount of goods sold on the Internet was ten times that amount. Joe Cappo, 2001

16 E Internet? Il rapporto con gli altri mezzi In generale Internet will not kill television or the other media Con la stampa Virtually every magazine and newspaper in the US has at least one website Con la televisione Adults who use the Internet watch 23% less television than those who do not use it

17 E Internet? La caratteristica di base: linterattività

18 E Internet? La convergenza dei mezzi The revolution will become even more dramatic when we finally blend cable, telephone and the Internet into a single marketing utility that comes into our homes and offices. This is happening already in the US. Joe Cappo, 2001

19 Internet, oggi Internet come ambiente tecnologico che offre diversi media (portali, siti, motori di ricerca, ecc.)

20 Internet, oggi Lesigenza di un miglioramento dellofferta (formati e modalità di presenza pubblicitaria)

21 Internet, oggi Le due vie di comunicazione: il target group le comunità virtuali

22 Internet, oggi Quale target group? Un core target diverso

23 Internet, oggi The immunized consumer

24 Internet, oggi From interruption to engagement Push Instruct Preach Summon Transmit Repetition HIJACKING ATTENTION CREATING ATTENTION Pull Invite Reward Stimulate Interact Change THE AGE OF INTERRUPTION THE AGE OF ENGAGEMENT Petit, 2005

25 Internet, oggi Un ampio spazio potenziale: fattori tecnologici fattori culturali


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